Dagens aktivitet?

Kvällens aktivitet handlar om att spackla igen en perforerad gipsvägg... funkar bra...

... får se hur det blir när jag målar över :-/ Fick en specialroller hos färghandlarn som tydligen skulle ge rätt struktur på spacklet så att det inte syns så mycket... återstår att se...

Thomas

sandskäddan;392719 sa:
.
Försöker bli kompis med mina nya Saucony progrid triumph 5 men det går sådär. Lite för mycket sula för min smak.

Om skon passar i övrigt så kan jag rekomendera Saucony´s Progrid Guide TR... tror att den är lägre i sulan eftersom den är mer lämpad för skogslöpning eller terrängspår. Har sprungit med mina i all möjlig terräng, från asfalt till riktigt stökiga sten och rotstigar.

Hade dem på LL... Funkar superbra.

Senast ändrad:
Igår blev det en tuff match squash som slutade 3-2 till mig :) På kvällen blev det en knapp timmes lugn löpning, mest asfalt. Idag värker en del muskler efter squashmatchen, särskilt rygg och sätesmusklerna. Det blir kaffe, städning och mycket Johnny Cash.

Promenerat 1,5 mil i blekt solsken som påminner om att det snart är vinter...första snön låg kvar på grusvägen uppe vid Fältjägarstugan ovanför Lugnvik. Lyssnade på "Vem älskar Yngve Frej?" och fnissade lite för mig själv där jag gick...tokgubbar :)

Åkte bil till jobbet, suttit vid skrivbordet i 8 timmar, ska snart sätta mig bilen och åka hem igen. Förkyld. Pruttdag.
Äh, det finns inga dåliga dagar, bara dåliga kläder!
Var och en är sin lyckas smed!
Vill man så kan man!
Säg JA till motivation!
Säg NEJ till självömkan!
Idag är första dagen av resten av ditt (tillsynes inaktiva) liv!
Bättre lyss till den sträng som brast än aldrig spänna en båge!
Sudda sudda sudda bort din sura min!
Det krävs 42 muskler för att se sur ut, men bara 13 för att le!
Glöm inte att leva för stunden och för dina drömmar. Man lever bara till fullo om man lyckas gå över gränserna ibland.
Carpe diem! Nemo saltat sobrius! Panem et circences!

Du behöver uppenbarligen en lycko-coach (hade vi varit kvar i nittitalet hade jag skrivit konsult) som gör ditt liv mer meningsfullt, så du blir rikare, smalare, vackrare och får fler bilar. Som du beter dig nu så har du troligen bara en enda bil.

Eller vafan.

Imorse joggade jag nästan 40 minuter med hunden. Därefter sov jag det mesta av dagen. Sprang sedan en knapp timme, tungt, ryggsäck, halt, 160-nånting i snittpuls. Det är fan när den man löptränar med kommit på att hennes Hb var 85 och därefter har börjat äta järntabletter...

Jag är man och förkyld, det förstår du väl att jag måste få ägna mig åt självömkan :)
Skär av de här döda kvistarna. Hur ser gud att du har ett Rätt hjärta? Genom att du säger
NEJ till lathet
NEJ till uppror
NEJ till självmedömkan (?)
[ÄÄÄÄÄIIIIÖÖÖRRRRRRRRRGGGGGGHHHHHÄÄÄÄÄÄÄÄIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII]
Låt det komma ut, Öööhhrrghhh öhhhrrrgg
SJÄLVMEDÖMKAN KAN DRA DIG NED I HELVETET! HATA DET!
http://www.youtube.com/watch?v=uT-mAE8TQk8

Flyttstök

Hela dagen har gått åt till att flytta...

Sista fixet på banken, hämta nycklar hos mäklaren... städbesiktning i nya, den var slarvigt gjord :-/ och sen så konstaterade vi att det krävs mer ommålning än vi trott, men så är det nog alltid.

Åkte sen till IKEA för att äta lunch och prova ut nya sängar, konstaterade att det är svårt att välja säng.

Sen har hela dagen gått åt till att packa ner alla prylar man har... en hel del har slängts också...
Men det har gått undan! Är redan nästan klara... ganska kul t o m. Lite kill your darlings har det också blivit... fastnade länge i gamla tidningar som jag sparat i alla år, ett urval POP från 92 till 94, Slitz med Curt Kobain hyllningsnumret, från tiden då det var en seriös och mycket bra musiktidning... gamla Q, The Face och Wallpaper... Utemagasinet från tiden då Malin illustrerade, går ju inte att slänga... en hel kartong med tidningar fick hänga med i flytten, frågan är när jag skall läsa dem... kanske vid nästa flytt?

Grävandet i musiktidningarna resulterade i lite grävande i skivsamlingen... Spaceage Baby Jane är grym att packa till, en riktig "feelgoodplatta" eller Ash 1977, som spelas just nu...

I morgon är sista dagen i vår lya som vi haft i nästan 10år, känns konstigt...

Thomas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg