Dagens aktivitet?

Sen tisdag

Jobba och se OS.Det är en hel del godbitar,och friidrotten är igång...
Tre rejäla paddelturer,ett cykelpass,ett löp-pass (ja,i min haltande,stapplande stil,och nu ska jag springa idag igen) har det blivit.Plus hundpromenader.

Jag feg-lunkade en vända med hunden igår, får väl försöka springa idag istället. Man blir ju inte piggare av regnet (dessutom är det sk*ttrist att leta svamp i det!). Har däremot bakat runekakor, vägt upp diverse vita pulver i diverse påsar, och försökt lära mig hitta igen tumkompassen. Visst är det det som är orientering?

Slängde lite flugor efter harr på Andersön... Tränade hunden att sitta på stranden när husse står utvadad = valpskrik som kan få förhärdade mördares hjärtan att brista hördes över hela Storsjön. Ganska gott om vak och fisk som var efter flugorna. Smått dock.

Skogslöpning

Som planerat så blev det igår återigen en tur till Lida för lite skogslöpning.

Men först så skulle det givetvis strula lite... denna gång med mina Icebug MR2:eek:r... som jag fram till i går varit supernöjd med.... när jag skulle snöra på dem så lyckas jag dra av en fästögla på båda (!) skorna... osannolik otur... märker dessutom att en söm har släppt. Dålig detaljkvalité på ett par skor för 1500:-. Blir definitivt en reklamation i veckan. Besvikelse sammanfattar känslan bra.

Som tur var så gick det ändå bra att använda skorna, snörningen blev lite slappare, men försämrades inte så mycket att jag fick avbryta.

Sprang 7,1km slingan med Malin, (som för dagen kände sig lite seg) i 7,36 tempo och sen 4,7km själv i 5,26 tempo.

Gps fil och data: http://trail.motionbased.com/trail/activity/6522454

På kvällen blev det rajraj med Carina Berg, Caroline Gynning och Mando Diao som underhållning, fri dricka :) och således en ganska blöt kväll som avslutades på Berns... som dock var på tok för trångt för mig, flydde till Max vid tre och vidare i taxi hem....

I dag givetvis bakis.... men har ändå hunnit med en lägenhetsvisning och inflyttning i Malins nya ateljé

Thomas

Slängde lite flugor efter harr på Andersön... Tränade hunden att sitta på stranden när husse står utvadad = valpskrik som kan få förhärdade mördares hjärtan att brista hördes över hela Storsjön. Ganska gott om vak och fisk som var efter flugorna. Smått dock.
I ren protest tog vi oss ut i svampskogen, i konstant regn. Hunden var med för att få lida lite han också. Någon annan hade varit där först, och facit blev sju gula kantareller (och antagligen lika många fästingar) och en massa väta.

Ja, hur ska man göra med Djuret när man fiskar? Min skäller fortfarande envetet som bara en spets kan göra, och det trots att han i övrigt är exemplariskt o-spetsig i just det avseendet. Nöjet med nattfiske försvinner liksom...

Denna Vecka

Måndag 40 km cykling,
tisdag 41 km cykling,
onsdag vila,
torsdag vila,
fredag en dryg timmes paddling,
lördag 50 km cykling,
söndag en dryg timmes paddling.

Ok jag kör oxå hela veckan :)

Måndag: Gym + paddling Kåsjön 60min=10km
Tisdag: Löpn. 7,5km +Havspaddling fr GKF(+gräsklippning på föreningen)
Onsdag: Gym
Torsdag: Löpn. 7,5km
Fredag: Paddling Kåsjön 60min=10km
Lördag: Fjordloppet 14km Gottskär-Kungsbacka.
Söndag: Löpn.7,5km
+ MTB under hela veckan!

/Janne

Undrar om det finns nån diagnos som passar,,,,,,,,,,

8 km paddling i spöregn med avbrott för en liten skogspromenad (svampletning) och bara för att förgylla det hela ytterligare simmade jag 6-700 meter på slutet också. Ska det vara en blöt tillställning så ska det.;)

Efter att ha jobbat hela helgen med endast lite lågintensivt mellan passen så blev det idag lite tuffare, 1h 12min snittpuls 158, hunden lunkade på som om inget hänt. Ikväll blir det troligtvis en längre promenad med sambon, kan vara skönt att mjuka upp benen. En kall öl på det och kvällen är niiiice :)

Gymmade överkropp på morgonen. Mot eftermiddagen åkte jag till Mest Ute i Eskilstuna och köpte ett par sprillans nya Haglöfs byxor. Åh vad skönt med ett par nya fräscha tillförlitliga allroundbyxor!!!

ska se en krigsrulle å sen sova.

ha de gött! /ekstam

Avslutade gårdagen med ett styrkepass (axlar, mage-rygg) till 01:30, varefter det var Edgar Allan Poe på P1, Radioteatern ger...

Imorse ett syrapass på omkring 6km efter värmning, lerig och våt stig med terrängskor och vätskerygga. Sprang mig till riktig mjölksyra (puls omkring 170 i snitt), sådär så magen vänder sig. Därefter inga kolhydrater, håller på att förgås, drog ett lugnare pass på kvällen, 48min. Imorgon hoppas jag på ett sista tömmarpass, och sen slipper jag äta äckliga ägg med äcklig makrill. Till middag bara gös med ostsås, inget tilltugg. Det låter gott, men det är det inte.

Promenad och löpning

Började dagen med en promenad i området kring en lägenhet vi är aspiranter på... kollade omgivningarna lite och "kände" på området... i drygt en timme knallade vi runt i området och fick under tiden ihop 4,8km promenad. Sen bar det av till banken för lånelöfte... det kostar att bo i Sthlm... i morgon börjar nog budgivningen...

På kvällen dags för lite löpning.

Ett lätt regn föll över Brantbrinks IP när vi kom dit, men det gör verkligen inget, tvärtom. Kom iväg bra på en lite egenkomponerad variant av 5,1slingan... som blev 5,23, fast snäppet flackare och lite mer offtrack...

5,23km med Malin som hade bra tryck i benen uppför idag och en grym slutspurt och kom ner på 32,27min, som gav ett 6,12tempo.

Fortsatte sen i elljustvåan i eget tempo medans Malin fortsatte med några vändor i första backen på tvåan... jag kom iväg bra men kroknade lite när det blev som värst kuperat, men avslutade bra. 2,06km på 8,58min, 4,21tempo....

Gps fil: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=6554784

Min digest på Motionbased: http://trail.motionbased.com/trail/user/thomalin

Thomas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg