Dagens aktivitet?

Igår blev det 30 min cykling, 30 min snabb promenad samt 51 minuter intervall med sambon och hunden. Idag får benen vila inför jobbet, det blev 30 min styrka - armar, buk och rygg i stället.

Snarare kvällens aktivitet ...

Har varit ute och paddlat dryga timmen i kväll på Valloxen. Månen var uppe och i avtagande. Fladdermössen jagade insekter, talrikast under E4 bron, rätt häftigt när de svichar runt en då man kommer glidande i kajaken.

Kan det ha varit vattenfladdermus?

Igår hanns även en svamprunda med, och då de gula kantarellerna uteblev fyllde vi en korg med Karljohan istället. Det var inte ens en sport.

Idag åkt tåg och buss mellan 10.00-18.00 och tvingats se de filmer som där visas. Därefter ömsom packat, ömsom kolhydratladdat. Imorgon är sista dagen innan...
http://www.bamm.nu/

Igår hanns även en svamprunda med, och då de gula kantarellerna uteblev fyllde vi en korg med Karljohan istället. Det var inte ens en sport.

Idag åkt tåg och buss mellan 10.00-18.00 och tvingats se de filmer som där visas. Därefter ömsom packat, ömsom kolhydratladdat. Imorgon är sista dagen innan...
http://www.bamm.nu/

Good luck..
Sport överallt.. Enda som saknades på skycity var simbassäng, såg ut som OS-tema. Hunnit kolla olssons studio i veckan men behövs sherpas som hindrar en från att inte kasta ut tvn.. Ingen bra sändning.

Promenerade halvvägs mot verkö idag, verkövägen eller? Bra inlinesbana. Morgonpromenader och gym på kväll. Lite växlande varmt vdäder i skåne mest varje dag. Mobilisering på dagen, sista planerade resan.. Längtar hem min dammsugare, ergorapido och min nya skärm så att man hinner kolla sporten:9

Här i Ljungdalen regnar det mest, och ungarna väsnas inomhus. Hur långt ska ett sommarlov behöva vara!? Arbetsrummet och ungarnas lekrum vägg i vägg har visat sig vara ett jätteproblem, men nu är det löst!: Ett par rejäla hörlurar till datorn! Mitt livs investering från Net-on-net! Tänk så modernt, med internetshopping. Funkar till och med till Ljungdalen!

Häromdagen, vilken dag det nu var, kom vi allafall iväg på en liten minifjällvandring, sonen och jag. Vi träffade på lite människor som Ulrika H, och några till. Jag tycker nästan att det har bivit lite höstlikt i fjällen. Häromnatten hade vi allt lite frost på bilrutorna...Och ser det inte ut som lite höstfärger på bilden?

rekord4.jpg

En mil trailrun

Har hunnit med mycket idag... möte hela förmiddagen, sen spikades köpet av ny lägenhet, mäklaren lät nästan för glad hm... hur skall man tolka det.

... sen reklamationsdax för mina kära Icebug MR2 som varit superba i ganska exakt ett år och sen havererat... klar reklamation, trots tuff användning, men det är det som dom är till för... säljaren försökte hävda 1 års reklamationsrätt... i det läget är jag fel person, för säljaren... förklarade det rätta, numera 3 års reklamationsrätt eftersom jag påstår att felet fanns från början, i detta fall underdimensionerade fästen för skosnörena, med resultatet att två fästen gått sönder vid normal användning.
Killen frågade en kollega som utan att tveka en sekund sa att jag skulle få ett par nya... eftersom MR2 tydligen tagits ur produktion så fick jag den nyare modellen Pytho istället. Vilket lotteri.

Det slank även med ett par odubbade trailskor som skall ersätta mina uttjänta Adidas Watsman XCR, helt otippat föll valet på ett par Saucony Progrid Guide Trail. Perfekta för Lidingöloppet och torr trail.

Sen en sväng förbi jobbet... där jag för övrigt håller på att avveckla mig själv, nya utmaningar väntar... blir mao en ganska körig höst... byta jobb, få lägenheten såld och flytta in i nya.
Så är det någon som vill köpa lägenhet så har jag en till salu...

Sen åkte jag till Lida för en premiärtur i de nya skorna, det regnade ganska friskt när jag kom fram, men det är ju bara skönt. Tänkte ut en slinga innan som jag grovt räknade på skulle bli en mil. Start vid parkeringen, ner till sjön och bort mot vattenskidklubben och sen upp till skidbackstoppen via skogen... följde sen den vanliga 4,7 slingan.
Eftersom jag ville testa skorna lite så fortsatte jag sen i elljusspåret en bit, men vek av efter ett tag så jag kom tillbaka på 4,7:an... sen var planen att avsluta med att springa uppför skidbacken och tillbaka till bilen... blev nästan 10 km så jag sprang lite på parkeringen tills jag kom upp i distansen.

Det blev 10,04km på tiden 58:42, 5:50 tempo. http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=6567911

Icebug Pytho kändes kanska annorlunda jmfr med MR2 men ändå helt ok, något rundare framtill som gav ett skönare löpsteg på grusväg och löpspår. Jag upplevde dem som lite klumpigare, men ändå lätta att löpa i, och faktiskt snäppet stabilare.
Tar inte in lika mycket vatten som MR2:an men dränerar ändå bra när det väl gör det. De är något högre och styvare på sidan under fotknölen vilket kändes lite obehagligt vid några tillfällen. Snörningen som failerade på MR2:an verkar bättre samtidigt som dom satt bättre över ovansidan på foten.

Summa sumarum är att det nog är ett par lite mer mångsidiga skor än MR2:an. Ett bra byte är första intrycket, sen får vi se om ett år.

Thomas

Senast ändrad:
Torsdag: Sprang tidigt min 7,5km runda, sen cyklade till Kåsjön med Extremen(kajaken) å körde som vanligt 10km på ca 60min!
Till helgen är det havet som gäller å då kommer sommaren tillbaks :)

/Janne

Igår blev det en tur i skogen med sambon och hunden, en korg med Karl-Johan blev det minsann.
Idag är det Formel 1 som gäller och därefter en löptur.

Man tackar, men det hade behövts mer än så. Vi gick stenhårt dag ett och hade bra krut kvar i benen, men min partners höft la av och vi fick bryta innan starten dag två. Han hade rejält ont, troligen hade kroppen inte hämtat sig sedan hans Ironman-triatlon för en knapp månad sedan. Inte lönt att köra då. Fan, vi som var mindre än tio minuter efter Rockrunners (gamla Starcus) första dagen, det hade jag aldrig väntat mig. Det kändes så olönt att stanna på festen att vi åkte hem med svansarna mellan benen istället, lyssnade på Thåström och drack whisky.

Återkommer med en fullödig rapport i en annan tråd.

Räven säger att det är surt, mycket surt. Det var sjukt kul så länge det varade. Men, I'll be back.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg