Dagens aktivitet?

Löpning och kvällsdopp

Efter en seg start med jobb efter semestern så drog jag och Malin till Lida för en kvällslöpning med ett dopp i Getaren efter...

Startade med att springa längs vattnet... några som badade och några som fiskade, två (långfärds?) cyklister hade placerat sitt tält nere vid vattnet... vidare lite skogslöpning utmed Lida Loop spåret fram till vattenskidklubben.. sen tvärt upp mot skogen och stigen som går på skrå uppför skidbacken, jobbigt men inte alltför farligt, Malin klarade hela backen och var nöjd efter... fjällvandringen har nog gynnat backlöpningen lite... sen fortsatte vi i vanliga 4,4 slingan och tillbaka till bilen.

Totalt 6km på tiden 38:59 gav ett 6,3 tempo. Bra med tanke på starten uppför skidbacken. 239 höjdmeter tog vi totalt. Pulsen för mig landande på 71,1% i snitt.

Så här sprang vi: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=6391580

Snabbt ombyte till badkläder nere vid sjön som verkade vara full med fisk... blir nog en fiskekväll någon gång framöver... 22 grader i vattnet så det var inga problem att doppa sig. Mycket skönt!

Dagens trevliga nyhet var att Lida har ledat upp två nya mtb spår med fina skyltar och allt... ett grönt och ett rött spår... 4,7km och 7,1km tror jag längderna var... det var på tiden! Misstänker att stora delar av dn "nya" mtb lederna går på "mina" löp och cykelstigar i området.

Thomas

Återhämtning

Långturen i förrgår har gjort sig påmind i lår och vader, idag smög jag iväg till Löplabbet för att inhandla de sedan länge efterlängtade nya skorna, blev ett par Nike Vomero2+, bara namnet kan ju avskräcka en amatör som mig på kilometers avstånd men den som vågar......bla bla.
Kunde inte hålla mig inne ikväll så det blev en inte så intensiv tur i skogen, 35 min någonting. De nya skorna kändes bra förutom att jag snörat ena dojan så foten somnade. Väl hemma njuter jag av ett glas rött, kanske två :)

Mathias-79: Nike Vomero? Det måste man väl inte vara amatör för att avskräckas av? Spy-skon? Undrar vilket marknadsföringssnille de anlitade för det namnet...

Igår blev det iaf 51 minuter backlöpning i Ft Tryon, i mörker och lätt dimma. 159 i snittpuls.

Nike Vomero? Det måste man väl inte vara amatör för att avskräckas av? Spy-skon? Undrar vilket marknadsföringssnille de anlitade för det namnet...

Vomero is a hill and quartiere of Naples, Italy. (Wikipedia)
The name probably derives from its ancient agricultural function and from the word "vomere" (ploughshare). Due to the field work done here, the area for centuries was nicknamed "Hill of Broccolis". (Wikipedia)

Även om man kommer på ett coolt namn så kan man väl göra lite internationella namnkontroller, finns iofs ganska många exempel på sånt här, nåväl.

Idag blev det 55 min lågintensivt i solen, har fått "fin" färg på ryggen, mest gillar jag "bh-linjen" efter pulsremmen :)

Dagens aktivitet..... kom av sig :-( .... tänkte dra iväg på en mtb tur vid Lida, eftersom dom ansträngt sig med två mtb leder...

Men först var jag tvungen att åka och shoppa ett par mtb pjuck... eftersom min gamla definitivt gjort sitt med sista dödssucken i går kväll då jag skulle till och försöka ta loss klossarna som satt som f**n... efter att först ha försökt med insexnyckel tills den inte fick fästa längre så provade jag att såga en skåra genom skruven för att få fäste med en skruvmejsel... gick på ena... men när jag brukade lite för mycket våld mot den andra så såg jag att sulan började släppa lite... gav upp och tänkte att det nog inte var så illa att "tvingas" ;) köpa nya efter snart 10 års flitigt användande av dessa alldeles utmärkta Sidi pjuck.

Iväg till Cykloteket som jag hoppades skulle ha en fin rea på massor av skor.... men icke! Bara Shimano och Spezialised... och som vanligt så trilskas mina fötter då jag behöver exakt 44,5 och det fanns ju givetvis inte.... sen så hann jag inte till någon mer affär...

Så Lida slingorna får vänta.... smått frustrerande.

Imorgon bär det av ut till landet... hoppas att det utlovade regnvädret uteblir... men några löprundor blir det... och bad.

Thomas

Var på Classe i sjön o köpte en bit aluminiumplåt som jag ska göra ett lättviktstrangia av, ni vet den där trekantiga modellen, fast med lite modifieringar förståss.

Tre dagar på promenad i fjällen.Igen.
Möra benmuskler och fötter som nu hämtat sej efter en behagling runda med vovven runt sjön.
Mycket upp och ned,kanske 44 kartkilometer,men många gångtimmar.

Benen känns bra igen, firade med 45 min löpning. Mycket folk i spåret, trevligt eftersom det annars är ganska glest mellan ansiktena.

Blev en paddeltur på ca 2tim igår.Ännu bikiniväder och varmt vatten att vada runt i.
Idag fiske med kastspö.ska snart börja laga middag av en del av fångsten.
En hundpromenad.
8km löpning.Inte ont nånstans,men darrig,(kaloribrist?)

Vädret har verkligen varit en sann fröjd den senaste tiden.. Och som det brukar blev nu mörkare och kallare.. Matt idag men a walk in the park "powerwalk" och ett snabbt gym.

Löpning i regn och blåst

Dagens fysiska aktivitet höll på att inte bli av (igen).... men "det finns inga dåliga väder...." fast det tog ett tag innan jag begav mig ut i regnet... det såg nämligen ut som om det skulle bli ett rejält åskoväder, och jag avskyr åska... iaf om jag måste vara ute i det... men jag gillar å andra sidan att springa i regn. Stog ganska länge i fönstret och spanade efter blixtar... men det kom inga, så det var bara att dra på sig löparkläder och ge sig ut.

Då jag under förra passet kände lite smärta i höger knä, och dessutom fått någon sorts vridning i detsamma under dagens arbete, så stärkte jag upp knät med en tubigrip i förebyggande syfte.

Regnet föll konstant under turen och vinden piskade på rejält, ff a på öppnare partier och på höjden vid Sörskogen... tog "hemmaslingan" + en extra vända i Solgårds villakvarter. Kändes bra med lite variation, löparspår, lite sten o rot partier och en del asfalt... skovalet idag blev asfaltsdojjorna, som fungerade oväntat bra på ojämnt underlag och blöta stenar. Däremot så är inte vattendräneringen vidare bra, jag var ganska snart dyngsur om fötter och vattnet verkade stanna i skorna.

Knäna kändes bra, inga känningar alls... skönt!

Totalt 8,03km på tiden 40:29, 5:02 tempo.

Karta + mer info: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=6430813

Senast ändrad:

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg