Dagens aktivitet?

Mest imponerad är jag av vår hund som knatade på riktigt bra med sina "sadelväskor", ca 250 personer har dock pekat på honom och skrattat, ca fyra av dem hälsade på oss.
Inget att fästa sig vid, men en del fåkunniga tycker synd om hunden som "måste släpa". Har kompiar som fått höra det när de tränade med sin hund. Ungefär som att det är synd om agilityhundar, slädhundar och räddningshundar. Eller gymnaster, maratonlöpare och multisportare...

Inget att fästa sig vid, men en del fåkunniga tycker synd om hunden som "måste släpa". Har kompiar som fått höra det när de tränade med sin hund. Ungefär som att det är synd om agilityhundar, slädhundar och räddningshundar. Eller gymnaster, maratonlöpare och multisportare...

Jag måste tillägga att de som väl hälsade eller pratade med oss, tyckte att det var otroligt kul att få se en hund som fick jobba lite. De roligaste inslagen var damen som slet undan sin egen hund ur spåret samtidigt som hon förklarade för den att hundar som arbetar stör man inte och det hade nog inte skadat om du också hade lagt manken till, eller mannen som tyckte att det var snillrikt att ha någon som bär ölen :)

Skickar med en bild på "arbetande" hund och sambo.

Bilagor

• Österlen1.jpg
    Österlen1.jpg
    137.6 KB · Visningar: 194
I`m so låångsam I could die.

Hundpromenad runt sjön med simning efter pinnar (alltså,hunden gjorde det,inte jag).
Första springturen på flera veckor.Kan inte skylla på fetma efter fjällpromenaden,men dålig spänst i fötter och vader och totalt nonchat rehab-behov av hamstrings och tensorn,men sprang(?) väl 12km .
Bättring!!!

Onsdag fm: löpning backig 7,5km bana i Partille (grön/vit märkning)
Onsdag em: paddling från GKF i rätt lungt tempo!

/Janne

Härligt Anders

med din 3-timmars beskrivning från Manhattan.

I söndags plockade vi hjortron med hela familjen. En riktig höjdare där framför allt hunden njöt över att ha hela flocken samlad. Fina bär i år. Jag kan inte avslöja var dock kan bara säga att Mälardalen också har sina undangömda hemligheter.

Thure

Ingen fysisk aktivitet idag, men åtminstone lite utelivsrelaterad. Vi var till Borås djurpark och blev mycket fascinerade av framför allt björnarna. Det är visserligen trist att se djur i bur, men man blev ändå imponerad av deras smidighet, styrka och snabbhet. Snacka om allrounddjur! Ser klumpiga ut när de lufsar fram, men så glider de uppför släta branta klipphällar utan besvär. Trampar omkring på lister som man själv skulle tycka var i smalaste laget. Ett jäkla tryck i löpsteget.

Man ligger i lä.. :)

Har upptäckt att mina korta tights har "Dolphin" tryckt i vitt mitt över ändalykten. Snyggt...

Igår 50-min backpass i Ft Tryon Park. Jag hade nästan glömt hur det kändes att kunna ånga på för fullt igen. Under den rätt intensiva träningsperioden förra veckan (mer än 14 löptimmar på tio dagar, mycket för att vara mig!) var det stört omöjligt att få upp tempo i något av passen, och rätt ofta var benen så sega att jag inte fick ut steget riktigt. En halvdålig form, är vad det är. Och nästan inga backar, jag gruvar mig för BAMM om en knapp månad... Om man jobbar tolv (igår) eller elva (idag) timmar om dagen så blir det ont om tid att springa, dessutom. (Idag brände jag ett experiment för många hundra dollar, jag tog fel provrör! Jag ska ALDRIG bli labbråtta!).

Men ikväll gick det åtminstone att ta i. Tryon Pk är ju backig så det räcker, och på slingrande asfaltvägar kan man få ut många steg på den rätt begränsade ytan. Med lite skitmusik i öronen gick det ännu bättre, System of a down lär ju inte sälla sig till musikens hall of fame, men det duger att springa syra till. Jag såg solen gå ned över New Jersey, först med en brun rand ovan skogen och sedan det där dunkelblå ljuset. Det var som att vara "hemma" vid Laisälven igen, de solnedgångar som lyser klarast på insidan av mina ögonlock.

Hemvägen delade jag med först Thåström och Sällskapet, en skiva som ju närmast är att betrakta som ljudkonst. Eftersom min kväll inte var lika mörk som skivan, blev det lite Oh Laura också. Ikväll kändes det mer riktigt med

'cause I'm not gonna turn the offer down
I'm gonna ride with you - I'm gonna leave this old town

I'm out of bounds
I'm off the ground
and I won't come down
boy (girl i detta fall)
you turn my world around.

Stuvarn: nytt rekord på 5 km, ajaj låter inte bra.. ;)

Vi hyrde kanot i Delsjön och paddlade runt & solade i fyra timmar. Hittade finfina klippor en bit ifrån allt folk.

Idag var det stranden som gällde, framåt kvällen kliade det i benen så därför tog jag en liten tur. Hade planerat fem km men det blev bara tre eftersom jag kände av gårdagens asfaltslöpning i höger höft. Måste köpa nya skor, tror dämpningen är kass. Mot alla odds blev det trots allt nästan personbästa på tre km :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg