Dagens aktivitet?

Igår: 55 min morgonlöpning, seg i benen och allmänt dålig form. Såg lite konstiga djur, ska skriva mer om löpningen här i Virginia vid tillfälle. På kvällen ett styrkepass i källaren med kroppen som vikt, till tonerna av Abalone Dots.

Idag har jag sett USAs president George W Bush tala på 4:e juli på Monticello. Det var, ja, speciellt. Återkommer i ämnet.

Näää ... idag funkade ingenting! Löpningen gick mkt tungt benen som bly.... å inget nytt rekord naturligtvis! Sen paddling det gick heller inget bra! Vek ner mig efter några km stängde av GPS å inbillade mig att idag filar jag lite på paddlingstekniken istället!
Med facit ihand man skulle kanske haft en vilodag istället ... :)

/Janne

Fanken, är det ingen som kopplar av i bland, bara prestationsbeskrivningar ....?
Rubriken är ju "Alla andra aktiviteter", då borde inte det bara vara träningspass beskrivet hela tiden...
Förutom sport av ngt slag så borde det inte vara träning hela dygnets timmar består av, sover ni inte ?, slappar, ?,läser,filosoferar,tänker,bara finns till,lagar mat, njuter,hobby för övrigt, eller vad som helst...
"Övriga aktiviteter =träning"
Kanske har missuppfattat allt eller?

Fanken, är det ingen som kopplar av i bland, bara prestationsbeskrivningar ....?
Rubriken är ju "Alla andra aktiviteter", då borde inte det bara vara träningspass beskrivet hela tiden...
Klart du inte missuppfattat: den här tråden är väl en av de med högst i tak på utsidan! Vi skriver om allt från tältsömnad, whiskyprovning och hundskaffande. Förutom en massa träning. Jag tror att tråden centrerats kring vardagsaktiviteter, det verkar inte som att folk lägger upp hela reseberättelser. Jag tror det är vettigt; dessa kan avhandlas i andra trådar och i denna får man en bild av hur folks frilufts- och träningsvardag ser ut. Vilka tankar som dyker upp, reflektioner längs vägen eller bara sporrande musik. Men eftersom du efterfrågade andra aktiviteter än bara träning så varsågod:

Som sagt, jag var på Charlottesvilles 4:e Juli-firande och hörde Mr Presiden himself tala. Det är inte ofta man får se en person som så definitivt skrivit in sig i historieböckerna. Jag kände att jag var tvungen att gå och se spektaklet. Det väckte många, många tankar hos mig. Jag har varit låg hela dagen sen dess. Jag kan förstå varför de valde honom till president, eftersom det sägs att man röstar på den man "skulle vilja ta en öl med". Bush är sån när han är bland vänner, uppenbarligen. Ja, om man nu vill dricka en öl med den som startat två krig och lämnat två länder i ruiner.

Det var dagens politik. Medan jag var och lyssnade på Bush missade jag en svartbjörn som sågs utanför huset jag bor i. Dagens aktiviteter har i ö bestått i 1,5 tim busk- och trädröjning runt en sjö här i C-ville vilket var varmt, och sen badade vi i sjön en sväng när man åter kunde komma ned till den (det var IGENVÄXT innan). Sen har jag sprungit 45 min i ganska högt tempo längs mörklagda vägar, allt medan 4:e juli-fyrverkerierna dånade från flera olika platser i fjärran och lyste upp himlen runtomkring. Abalone Dots i mina öron, och jag var tillbaka i Haparanda sporthall i våras, när Abalone var förband till Winnerbäck, som gav en sån magiskt vacker konsert. Det var dagens aktivitet. Och så kvällens förvirrade tankar längs en nedmörk vägstump i södra USA:

Springer du med eldflugorna i natt?
Du måste ha hört
mina envetna steg mot samma väg och aldrig samma väg igen
de steg jag känt så väl
på den väg som tog mig hit.

Ser du stjärnorna på himlen i natt?
Du tror du sett dem
igår och kvällen innan men inatt har de försvunnit, falnat eller fallit
och önskningarna tog slut
redan när du var barn.

Känner du regnet mot din panna i natt?
Du önskar att regnet
fuktar i natt den kind där två somrars skördar gick förlorade
och diken grävdes
av sältans varma våta lopp.

Hur smakar då drivande dimman i natt?
Min fråga fångas av mörkret.
Den fuktiga luften omkring, den
som värmer mitt öra
som andetagen ämnade för mig
som orden du viskade en gång
Säg:
Andas du luften jag andas i natt?

Du vinner strykarräven!

Jag var nog lite taggad på något sätt när jag skrev, visste nog att medlemmarna på utsidan gör annat än tränar, tack för ditt inlägg !, störtskönt!
Men träning är ju jätteviktigt, så det måste givetvis ha sin plats här !
Kanske inte så roligt när jag tänker efter , tänk om det började komma in beskrivningar som : Idag var jag o köpte ett tio-pack med strumpor o ett paket grillkorv på Maxi.....

Varför ta en vilodag när man kan träna(man ska nog va glad så länge man kan göra nåt som liknar träning)
Byte paddel idag å se då kom paddel lusten tillbaks igen! Körde ca 10km=1tim!

/Janne

Ingen bra dag för långpass

Lördag är lånpassens dag. Så har det varit de senaste 6 åren. Så även idag alltså.
Började inget bra vaknade först 9.30. Kände mig trött i benen, men efter en snabb frukost och påfyllning av vatten bar det iväg vid 11-snåret. Kände redan efter 100 meter att detta blir segt. Beror inte bara på värmen 25 gr.

Dagsformen varierar alltid och idag skulle det bli slitigt. Gubben inuti skallen som hela tiden uppmanade mig till att korta dagens planerade 29km var verkligen på hugget.

Såg inga andra löpare i farten vilket jag vanligtvis brukar se, semestertider?

Efter 10 km kommer en seg och lönndryg mota på ca 1km. Detta är inte sant har aldrig känt det så jobbigt, jag till och med snubblade för att jag inte orkade lyfta på fötterna. Det har väl inte hänt det senaste halvåret.

Vid vattendepån efter 16km var det skönt att få vila en stund! Slutmilen blev en enda lång plåga, men mentalt var det en framgång. När jag kom hem visade termometern 31gr, och klockan var14.00, 3 timmars slit.

Imorgon blir det lätta 10km terräng.

/Janne

Sol, bad och skogstur

Malin´s syster med barn var på besök... iväg till Lida för sol och bad.

Kom dit strax innan lunchtid.... knökfullt med folk... hundutställning skulle det visa sig, men lugnt och skönt nere vid sjön. Jag och Alvin 3år gick ut på bryggan för att se om fiskaren fått något... och det hade han, en riktigt fin aborre, ovanligt stor, hade fått den på en mörrumspinnare.... fick sen en detaljerad beskrivning av hur han fångat en enmeters gädda igår, trots att det var mitt på dagen och att det var fullt med badande på andra sidan bryggan... han berättade med inlevelse hur han knappt klarat av att bära den till bilen, hur han fått släpa den i gräset... den måste ha varit MINST en meter... medan vi satt och språkade lite med honom så simmade en andfamilj fram till oss i hopp om att bli matade... spännande tyckte Alvin som inte ville gå därifrån... till slut så förstod änderna att de inte skulle få någon mat så de simmade iväg, och vi kunde gå iland...

Sen blev det bad, skylten sa 20 grader... men så varmt var det nog inte, men skönt ändå. Salladslunch och kaffe.

Jag och Malin tog med Alvin till Novastigen... för en liten miniskogspromenad. men gå gick ju inte... det skulle springas... resulterade givetvis i en "anjasäl" för Alvin, men han var så fokuserad på att springa till nästa "novaraket" så han borstade av sig lite och sprang vidare, en blivande terränglöpare kanske? Upp till toppen av skidbacken för att vila och titta på utsikten...

Avslutade med glass.

Thomas

Idag trädårdsjobbat (äntligen fått rent runt sjön, trots fästingar, ormar, sandloppor och giftig murgröna). Därefter hjälpte jag min värd att review:a artikelmanuskript, och som alla ambitiösa unga forskare sågade jag de andras studier jäms med fotknölarna. Man får inte vara dum, då blir man som Hedlund.

Sen ett nästan timslångt pass på lågfart, fuktigt och varmt som jag föreställer mig helvetet. Sjukt seg i skallen och benen. Såg kaniner och ekorrar i överflöd, samt en storjävla orm som faktiskt fick mig lite ur balans. Kom hem, duschade och hängde ut kläderna på tork. Sen kom ett åskregn som varat de senaste åtta timmarna...

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg