Fanken, är det ingen som kopplar av i bland, bara prestationsbeskrivningar ....?
Rubriken är ju "Alla andra aktiviteter", då borde inte det bara vara träningspass beskrivet hela tiden...
Klart du inte missuppfattat: den här tråden är väl en av de med högst i tak på utsidan! Vi skriver om allt från tältsömnad, whiskyprovning och hundskaffande. Förutom en massa träning. Jag tror att tråden centrerats kring vardagsaktiviteter, det verkar inte som att folk lägger upp hela reseberättelser. Jag tror det är vettigt; dessa kan avhandlas i andra trådar och i denna får man en bild av hur folks frilufts- och träningsvardag ser ut. Vilka tankar som dyker upp, reflektioner längs vägen eller bara sporrande musik. Men eftersom du efterfrågade andra aktiviteter än bara träning så varsågod:
Som sagt, jag var på Charlottesvilles 4:e Juli-firande och hörde Mr Presiden himself tala. Det är inte ofta man får se en person som så definitivt skrivit in sig i historieböckerna. Jag kände att jag var tvungen att gå och se spektaklet. Det väckte många, många tankar hos mig. Jag har varit låg hela dagen sen dess. Jag kan förstå varför de valde honom till president, eftersom det sägs att man röstar på den man "skulle vilja ta en öl med". Bush är sån när han är bland vänner, uppenbarligen. Ja, om man nu vill dricka en öl med den som startat två krig och lämnat två länder i ruiner.
Det var dagens politik. Medan jag var och lyssnade på Bush missade jag en svartbjörn som sågs utanför huset jag bor i. Dagens aktiviteter har i ö bestått i 1,5 tim busk- och trädröjning runt en sjö här i C-ville vilket var varmt, och sen badade vi i sjön en sväng när man åter kunde komma ned till den (det var IGENVÄXT innan). Sen har jag sprungit 45 min i ganska högt tempo längs mörklagda vägar, allt medan 4:e juli-fyrverkerierna dånade från flera olika platser i fjärran och lyste upp himlen runtomkring. Abalone Dots i mina öron, och jag var tillbaka i Haparanda sporthall i våras, när Abalone var förband till Winnerbäck, som gav en sån magiskt vacker konsert. Det var dagens aktivitet. Och så kvällens förvirrade tankar längs en nedmörk vägstump i södra USA:
Springer du med eldflugorna i natt?
Du måste ha hört
mina envetna steg mot samma väg och aldrig samma väg igen
de steg jag känt så väl
på den väg som tog mig hit.
Ser du stjärnorna på himlen i natt?
Du tror du sett dem
igår och kvällen innan men inatt har de försvunnit, falnat eller fallit
och önskningarna tog slut
redan när du var barn.
Känner du regnet mot din panna i natt?
Du önskar att regnet