Dagens aktivitet?

Underbar kväll runt Rivö. Med stillsamt sällskap, men jag tog Lilla Danskan för att slipa balanskänslan. Det kändes hur lugnt som helst.

Enda smolket: lite ont i höger underarm igen. Får strecha o "meditera" bort det... En annan dag,

Geocaching...

... och ett lite längre test av mina nya kängor.

Tog bilen vid lunchtid till Hellasgården för att plocka två cachar som jag inte tagit tidigare.... blev en rejäl tur med bitvis ganska kuperat och stenigt... perfekt träning inför sommarens första vandring. Gick lite fel utmed en av lederna då gps:en tyckte att jag gick åt helt fel håll... så jag tog en avstickare obanat i hopp om att finna nästa stig... hittade tillslut en liten grusväg istället... gick ett tag på den till jag fann rätt stig.

Första cachen fann jag direkt uppe på höjden ovanför Erstaviken, lätt att hitta. Passsade på att ta en fika, kaffe med kakor och Expressen som underhållning. vidare genom skogen drygt 500m till nästa cache, som skulle finnas vid sjön Trehörningen... mycket fin plats med ett rejält vindskydd och fina badklippor, mötte ett par som just badat, det var varmt i vattnet sa dom.

Började leta eftet cachen som jag visste skulle vara en microliten... kollade under stock och sten och till slut så såg jag en tikka som verkade något stor i förhållande till trädet den satt på... och mycket riktigt så var den lös, med en liten fotorulle som cache.

59bce59b5531a76b3a21eac6d7b4d4cf.jpg

Och så här såg den ut på baksidan... kul cache!

cf6a762a487b6b1d74a56c95449a29be.jpg

Det blev en rejäl tur på hela 18,31km, sträckan avverkades på 4 timmar och 37 minuter. 4km/h inkl rast och div fotografering.

Såg som vanligt vid Hellas flera löpare och mtb cyklister. Kängorna verkar bli ok, men inte 100% ännu, känns något trånga i framfoten och så bränner det lite under vänster fot (?) skumt... och jag som var nojjig över att högerfoten inte skulle gilla dem... men där känns dom bra. Lite ovan vid den höga sulan, vilket gör att de ibland kan kännas något instabila, men kängan tar upp alla såna stuktendenser bra.

Thomas

5 km i Skatås, 28 minuter tog det och jag var lite sliten. Stuvarn, jag ligger i lä än så länge :)

Innan fjällturen tänker jag inte pressa mig speciellt hårt pga skaderisken, men från och med 23 augusti är det 20-minutersrundan som hägrar. Ett första mål är väl 25 min för att känna att man är på väg.

Cykelutflykt med barnen och deras små kompisar med picnic och bad i Brunnsviken. Var riktigt skönt i vattnet, hade jag inte väntat mig.

Torsdag: Gym ca 1,5 tim sen till Lilla Edet å Ryrsjön å kanot SM. Underbar se duktiga Anders Svensson vinna K1 200m! Bravo Anders :)

/Janne

Kämpa på millimeter när du nåt ditt delmål 25min så kan väl vi köra ihop nån gång i Skatås!
Ska göra ett nytt "rekordförsök" imorgonbitti :)

Jag drack Pripps Plus dygnet runt tidigare å tror inte det hjälper att skölja munnen med lite vatten då å då! (det trodde inte min tandläkare heller, han sa till mig att sluta med sportdryck direkt)

Därför vill jag gärna hitta nån vettig ersättning för Pripps Plus!

Hoppas jag får nåt vettigt svar på den andra tråden!

/Janne

Jag drack Pripps Plus dygnet runt tidigare å tror inte det hjälper att skölja munnen med lite vatten då å då! (det trodde inte min tandläkare heller, han sa till mig att sluta med sportdryck direkt)

Därför vill jag gärna hitta nån vettig ersättning för Pripps Plus!

Hoppas jag får nåt vettigt svar på den andra tråden!

/Janne
Va, drack du Pripps Plus hela dygnet? Nåt speciellt dygn (nåt 24-timmars cykellopp?) eller bara "vilket dygn som helst"? Vad ska det vara bra för?

Annars finns en myriad tips på hur man blandar sin egen sportdryck av druvsocker, citron, salt och vatten. Själv skulle jag överväga att byta saltet mot mineralsalt, som utöver NaCl innehåller lite Mg och sånt kul, om jag minns rätt. Googla sig lite!

Sprungit 10km med draghunden + en massa bromsar.Stekhett,och dessutom gnällde hunden och började halta,och då skulle han springa just där jag sprang (som om jag skulle kunna ta bort hältan?).Nå sen slutade han halta,men tyckte det var för varmt,helt rätt,det var lite plågsamt.
Promenad runt sjön med gammelhunden som fick simma efter pinnar ett otal gånger på vägen runt.
Paddlade ut till en fin sandstrand och la mej och solade,läste Utemagasinet och strosade i vattnet i den helt underbara sommarkvällen.
Tänk en så varm,still sommarkväll efter alla regniga dagar,och endast jag och en motorbåt ute på sjön!

Strykarräven;367020 sa:
Va, drack du Pripps Plus hela dygnet? Nåt speciellt dygn (nåt 24-timmars cykellopp?) eller bara "vilket dygn som helst"? Vad ska det vara bra för?

Annars finns en myriad tips på hur man blandar sin egen sportdryck av druvsocker, citron, salt och vatten. Själv skulle jag överväga att byta saltet mot mineralsalt, som utöver NaCl innehåller lite Mg och sånt kul, om jag minns rätt. Googla sig lite!

Håller med, ganska onödigt om man inte skall hålla på länge... Men blanda eget går bra och Vitargo är bra...

Tränat 1hr cykel på gymmet och yoga, solhälsningen avancerad variant och nån annan, nästan 1hr också fast utomhus. Skönt

Överdrev nog lite :) Körde långa cykelpass även långa triahtlon pass! Drack då sportdryck både före under å efter träning!

/Janne

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg