Dagens aktivitet?

Crossfit lät som sagt intressant, har länge letat efter nån mer allsidig träning som varken ger jättemuskler (iofs inte nåt stort problem för mig...) eller värsta feta tekniken i att fippla boll med en pinne. Dock blir man ju lite betänksam när de poserar på sidan iförda överlastade stridsvästar och camo-brallor. Räcker det inte med lite gamla tidningar i en rygga? Kan vi inte alla bara vara snälla mot varandra?

Anywho. Igår 50min löpning med hunden som pinnade på bra, senare på kvällen ett halvt och dessutom lamt styrkepass. Idag 120 min löpning med ett avbrott för att frossa i gelehjärtan (15 spänn för 450g alla-hj-dag-hjärtan, kan det bli närmare himmelriket när man springer?). Ikväll ska vi ut och härja på restaurant.
 
Gårdagen bjöd på årets första utenatt. Jr och jag tog med en god vän och hans två barn till Vättlefjäll där vi grillade och mös runt elden. De begav sg dock hemåt efter lunch och jag fick tillbringa eftermiddagen med att hindra lillkillen från att plurra i Surtesjön. Vädret var väl så där men vi hade ju inga dåliga kläder med oss så det gjorde inte så mycket.
Natten blev kall, sömnlös och kondensfuktig för mig medans jr. sov bättre än på månader... Dagens(lördagens)aktivitet bestod mest av att hindra ytterligare badförsök samt att bära packning på ryggen och min son på axlarna nån halvmil.
 
På cykeln

En tremila runda på förmidda'n, i den lätta sydvinden mot pannan i några av de få motluten i Uppland hörde jag välbekanta trumpetstötar. Lyfte blicken och såg fyra sångsvanar på väg rakt mot norr enl. kompassen på ringklockan.
 
En lugn dag idag, jobbade undan lite och rättade tentor, men lite cardio ville kroppen ha:

Crosstrainer, 45 minuter utan att använda armarna, bara benen fick jobba...

Min 96
max 164
medel 133

thomalin: Kul logg, såg ut som en god runda, kul att jobbstressen fick vika - vi behöver rensa knoppen ibland!

Strykarräven: Jo, den har tagit över en stor del av PT träningen hos flera styrkor och även polisstyrkor i USA. Har för mig att det var LA SWAT som gjorde ett test med traditionell träning och CrossFit på två grupper - CrossFit gruppen "åt upp" den andra gruppen har jag för mig den ansvariges exakta ord var. Det är en funktionell träning, inget nytt under solen, gamla övningar som fått nytt ljus på sig. Jag tycker om konceptet med den ideela biten där du som utövare kan få dagens träningsprogram gratis på deras hemsida och andra demos för den delen oxå.

Själv testar jag CrossFit och den passar mig utmärkt som diabetiker!!
 
Igår åkte jag utförs i Kåbdalis ett par timmar.Sen sakta transport runt hundspåret 6:an med gammelhunden,ca23km skate själv sen.
Dan innan 22km skate tunga hundspåret,runt sjön ca3km med gammelhunden,11km med draghunden.
Torsdag.sk vilodag från egen aktivitet,men 11km med draghunden och promenad med gammelhunden.
Idag lär en av återkommande aktivitet heta snöskottning,det verkar vara obligatoriskt med snösdrev en helgdag.Det bara fortsätter snöa,så man blir helt överlycklig de dagar det klarnat upp och blivit kallt och soligt.
Ja,så har de senaste veckorna sett ut.
Lössnön fick både mej och kollegan att fundera på om det inte skulle vara rätt kul att skaffa sej träningsvärk med ett tillfälliigt gymbesök i st f att kämpa på i skidspåret och med snöröjning.
Hårda spår med gammal snö vore härligt.
Hur som helst får jag nog ihop en massa skidmil i år.
Lågt räknat 30km med draghund,100km själv,10km med gammelhunden,varje vecka.
Skidföre sen början november .Och troligen hela april ut.
 
Hur som helst får jag nog ihop en massa skidmil i år.
Lågt räknat 30km med draghund,100km själv,10km med gammelhunden,varje vecka.
Skidföre sen början november .Och troligen hela april ut.

Bra jobbat...

Somliga har det bra.... skall upp till Piteå på jobb snart, skall nog passa på att ta med mig skidorna.... annars så får man väl vänta på den där tunneln som skall vara klar någon gång 2012...

Enda fördelen med att bo här nere är att det blir ljusare och ljusare... så att man kan komma i gång med racern ordentligt... 20-30 mil i veckan är målet att hinna med.

Thomas
 
Söndagsracertur på Ekerö

Blåsigt, 4 grader och regn var dagens grundförutsättningar för en tur med racern på Ekerö... inte de bästa med andra ord, och definitivt inte på Ekerö som är ovanligt blåsigt även normalt... nåja... det är bara att visa lite karaktär och bita ihop ;-)

Initialt skulle vi vara 9 pers som skulle ge sig ut, men jag fick bara med mig en, Peter som dessutom cyklat 2 mil transport till startplatsen vid Brostugan vid drottingholms slott, imponerande!

Själv så tog jag bilen... nåja, det innebar iofs att Malin och hennes kompis fick två timmars promenad i området med tillhörande fika.

Lite småseg i benen efter gårdagens tur... så det hade definitivt varit bra om vi varit fler idag så att draget hade fördelats lite snällare... regnet som strilade friskt hela vägen till drottningholm slutade tvärt när vi parkerade bilen... perfekt, liiiiite tur skall man ha!

Så... 56,59km på 2 timmar 12 minuter... 26km/h får väl anses som ett normalslött försäsongstempo och ok med tanke på yttre omständigheter... fast lägre snittpuls än i går hade jag iaf, 79,6% av max mot gårdagens 86.s%

Här är rutten och lite mer data för nördar: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=5127480

Thomas, som nu behöver vila tills på torsdag...
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg