Dagens aktivitet?

Shit vad det snöat sista dygnet, vädret är fantastiskt konstnärligt nuförtiden:)
Jag är bara tacksam, kan inte påstå att vintern varit vidare konstnärlig innan dessa två dygn (ja, om man inte pratar om konstnärligt lidande, alltså...)

1:32 löpning på 78% av maxpuls, runt Nydala bl a. Omtänksamt att de plogat baksidan nu. Kanske ett kort sty-pass ikväll, vi får se.
/A.
 
MTB Brantbrink / Lida

Upp tidigt för den obligatoriska vasaloppsfrukosten, som är en tradition när jag inte själv deltar.

Planen för dagen var en längre Racertur på Södertörn... men vädrets makter ville annat... runt nollan, underkylt regn och snö, så jag och Rikard bestämde oss för att det fick bli en mtb runda istället...

Först till Biltema och införskaffande av nya neopren överdragspjuck och ett par sportbrillor...

Cyklade svart/vita spåret med en liten avstickare nerför lidabacken... 19,38km blev det på tiden 1:03:38 och en snitthastighet på 18,9km/h... ok med tanke på underlaget idag, mjukt, geggigt och allmänt tungt före...

http://trail.motionbased.com/trail/activity/5078154

Thomas
 
Back on track, nästan i alla fall (all feber verkar gett med sig), fortfarande rätt stillsamt.
Lördag: promenad istället för paddling, men jag provbadade med de andra (kallt utan torrdräkt!).
Idag/söndag: bassängjoxerier med kajak, jag gjorde balansövningar i turbåten. Bra, nyttigt o kul!
 
Idag var det CrossFit pass, Angie stod på schemat

100 armhävningar
100 Pull-ups
100 Squats
100 situps

26 minuter, kändes rätt bra!
 
Hann du allt det där på 26 minuter! ... omg!... säker på att du räknat rätt nu? ;-)

Låter hursomhelst jobbigt... Well done.

//T

Enligt min logg (Suunto X6HR) 26,32 sekunder för att vara exakt - maxpuls 171, minpuls 103 och snittpuls 132. Jag jobbar på en bättre grundfysik - är 34 år!

Jag räknade rätt, är super noga med tiden för det är den jag slåss emot (och min egna ambition).

Kolla in min fråga i följande tråd om just CrossFit: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=48309
 
Enligt min logg (Suunto X6HR) 26,32 sekunder för att vara exakt - maxpuls 171, minpuls 103 och snittpuls 132. Jag jobbar på en bättre grundfysik - är 34 år!

Jag räknade rätt, är super noga med tiden för det är den jag slåss emot (och min egna ambition).

Kolla in min fråga i följande tråd om just CrossFit: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=48309

Låter intressant och jobbigt, men säkert nyttigt... skall forska mer på hemsidan ikväll!

Andras aktiviteter, träning och upplevelserna kring dem, är alltid kul att följa... berätta gärna mer framöver om dina träningar... och statistik/träningsloggar är ju alltid kul att läsa...

//Thomas
 
berätta gärna mer framöver om dina träningar... och statistik/träningsloggar är ju alltid kul att läsa...

//Thomas

Morgon: 30 minuter promenad i terräng, innan frukost.

Kväll: Då kör vi dagens WOD (workout of the day) enligt www.crossfit.com

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 reps av följade

Bänkpress 70 kg
Marklyft 80 kg (sista 2+1 reps 100kg)
frivändningar 60 kg, (första set om 10reps 70kg, sen resterande 60kg)

Total tid: 44 minuter exakt

Maxpuls 182, min 110 - medelpuls 152

SAM gav mig följade: 22,64% i 120-140, 46,68% i 140-160 och 27,66% i 160-180 intervall

Målet med träningen är att öka allmän fys och uthållighet. Jag har diabeters och denna träningsform är utmärkt för mig!
 
Jag skriver väl en rad om dagens träning och efterföljade logg, har inte varit ute ännu men det kommer!

På schemat idag stod följande enligt: www.crossfit.com

Detta skall genomföras på tid:

50 Box jump, 70cm hög plint!
50 Jumping pull-ups
50 Kettlebell swings (använde mig av en 12,5 kg hantel)
Walking Lunge, 50 steps
50 Knees to elbows
50 Push press (använde endast stången på 20kg)
50 Back extensions
50 Wall ball shots, 7kg medicinboll
50 Burpees
50 Double unders

Totaltid: 60 min 8sek (då fyllde jag på vattenflaskan och var social) Denna tiden bör ligga minst 20 minuter lägre!

SAM gav mig följade:
Maxpuls: 175
Minpuls: 109
Medelpuls: 150

Kändes helt underbart, enorm känsla att genomföra detta pass. Måste erkänna att jag upplever en ökat muskelkondition genom att använda CrossFit.
 
Dags för lite aktiviter...

Veckan har mest bestått av en herrans massa jobb... och då brukar ju träning och alla andra aktiviteter få lida lite...

Först ut i måndagskväll då jag och Malin åkte till Lida för att ge oss på ett litet rekordförsök för Malins del på 4,4km slingan... Och det gick jättebra 27,08 4,4 och sen ett snabbare varv i 800m spåret. Totalt 5,18km på tiden 31,26 ett 6,04 tempo vilket blir pb på distansen för Malin.

Idag var det dags igen för ett pass... denna gången en på racern. I strålande sol gav jag och Rickard oss ut på en lugnare runda, kunde inte låta bli trots morgondagens längre pass med sub 10 gänget... men förhoppningsvis får man mer drag hjälp imorgon...

Trots det fina vädret så var det en ganska slitsam runda ändå eftersom vinden verkade vända sig emot oss hela tiden, eller som Rickard sådär överpositivt sa " vadå?... den hjälper ju oss med träningen" hm... det kan man lugnt säga...

53,95km i 27km/h... helt ok med tanke på motvinden och att vi cyklade genom Haninge C, med alla rödljus, mitt i helghandelsrusningen... 2 timmar och 32 sekunder tog det... 86,6% av maxpuls.

Så här cyklade vi: http://trail.motionbased.com/trail/activity/5115910

Thomas
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg