Dagens aktivitet?

Lite av varje

Fredags:
Pannlampetur på 5,32 km med Kim i lagom 5,36 tempo (29,48 min)

Lördag:
Långpromenad i strålande sol... upp på Fornborgen och sen en liten knix utmed Orlången. 5,9km på 1 timme och 44min

Söndag:
Dagsutflykt runt Getaren med Malin, Kim och Danne... frystorkat till lunch... en vända upp i klipp/grottområdet, där vi hittade en fantastisk isvägg... kollade till bäver områdena för att se om det hänt något nytt... inga förändringar vad vi kunde se iaf...

11,4km på 4 timmar och 15 minuter... fint väder med en del solglimtar genom tunna moln... vårvärme runt 5-7 grader. http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=5004865

Thomas
 
Cyklat

Kom hem igår efter en sportlovsvecka i Storlien med fem dagar av bra till mycket bra telemarksåkning. Det snöade och blåste så pisterna var inte så pistade och snön låg djup och det fanns roliga vinddrivor och vallar att åka i.

Nu på morgonen tre mil cykel skön tur.
 
Årets första racertur

Dammade av racern idag efer vinteridet... och det var både damm och spindelnät på den :)

Ekerörundan var dagens mål för mig och Rikard... lite blåsigt, osopade cykelbanor och duggregn var förhållandena idag. Egentligen mer väder för en mtb tur på Fornstigen eller nåt...

Men vi var väldigt sugna på att lufta racerhojjarna så det fick bli så.

Efter c:a 17 km hände det som inte får inte får hända Rikard fick punka och hade chansat lite och inte tagit med extra tubdäck... jag kunde inte hjälpa honom efter jag kör med slang... så det var bara att vända och hämta bilen...

Blev iaf en skaplig premiärtur för mig på 29,37km som tog en timme och en minut... 28km/h i snh.

NÅja... skönt att ha luftat racern och nästa gång följer nog däcken med... learning by doing...

Thomas
 
Sprang en halvtimme, känner (i stort sett) inget i någon av tårna som varit skadade förut. Härligt härligt. :)

Lite lätt styrketräning här hemma igår. Det är kul att träna så lätt att man kan köra varje dag. Pannbenslöpning har sin charm men känns inte lika meningsfullt.
 
10km löpning & 5,42km gång

Siktade på att ta en längre fast lugnare löptur i det fina vädret idag... Svart/vita 18km slingan från Brantbrinks IP var målet.

Började bra och det tänkta 6 tempot kändes för lågt så jag höll mig runt 5 istället, kanske var det ett misstag, strax innan 10km så började jag få känningar i vänstra knät. Jag ville inte ta några risker så jag bestämde mig för att korta ner turen och gå resten i rask takt istället.

Tack vare solen som värmde så funkade det bra att gå trots att jag var svettig, det kunde annars blivit lite väl kyligt... knät slutade att ömma och jag lekte med tanken att fortsätta att spring, men jag avstod, har ingen lust att dra på mig någon långdragen skada nu...

Strålande väder och 7-8 grader varmt, det blåste en del så i skuggan kylde det lite. hade initialt en buff på huvet men den åkte av och fungerade som svetthanduk istället. Vantar behövdes inte.

Känns som om våren kommit till Sthlm för att stanna... det lät så på fåglarna iaf...

Alltså: 10km i 5,2 tempo och 5,42km rask promenad i 8,18 tempo... 1 timme och 38 min, och 6,22 min/km

Ikväll: Into the wild!

Thomas
 
Jag har också en aktivitet att rapportera. Har idag lämnat in min avhandling till tryckeriet. Snittar 4-5 timmar sömn per natt sista fyra veckorna med få undantag, detta är slutet på en helt bisarr tid. Helt galet har det varit.

/A.
 
Några få minus grader i luften, mulet väder och bra plogat idag! Upplagt för en härlig genomkörare på cykeln! 53 km blev det, skööönt!
 
Idag har man bouldrat. fint väder och vår påväg ! självklart drog man ut till favoritstenen och körde en del. Skar dock upp fingret på ett vasst grepp, men det hör till saken - bevis på att man är ute å e aktiv, ellerhur?

Annars har jag gymmat, körde bröst, triceps, axlar idag. På cykeln hem från gymmet bet jag i tungan så det började blöda riktigt ordentligt. Jaaaa, mycket skador såhär på vårkanten :)
 
Cardio och tre övningar övre extremitet. Riktigt bra form. Bra vecka. En timmes time-out nu så..

Shit vad det snöat sista dygnet, vädret är fantastiskt konstnärligt nuförtiden:)
 
Träning och klättring

Jag har precis kommit hem från gymmet efter en lååååååååång huuuuuuuge sovmorgon :p
Jag körde biceps, rygg. Nu ska jag äta sen ska jag ut till några stenar / berg och bouldra med en kompis. Dock otroligt tråkigt väder, regn å skit. men som det heter "det finns inga dåliga väder bara dåliga kläder! ;)
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg