Dagens aktivitet?

6 km asfalt

Siktade på att trappa upp distansen med 500-600m för Malin jmfr med henns förra pass, vilket innebar att vi hade en distans på runt 6km som mål... klurade lite på hur vi skulle få till den distansen i en rundslinga med utgångspunkt från hemmet.

Startade lugnt och ökade effter dryga kilometer och höll sen ett stadigt 6 tempo... grus i skon och omsnörning av skorna sinkade lite och drog ner tempot till 6,22... höll sen ett tempo däromkring, trots både långsega, och branta uppförsbackar, och Malin stannde inte i någon... utan hade bra driv i benen...

Rundan stannade på 6130m... kändes ju helt ok planerat!

När vi kom hem så drack vi varsin äpple/selleri/gurka/citron drink... fixat i vår nya råsaftscentrifug... galet gott!

Så det blev alltså:
6,13kmpå 39,34min, som ger ett tempo på 6,27.

Snittpulsen för mig stannade på 71,7%, en lugn A2:a mao...

Thomas
 
Hustrun och jag gick ut i skogen.
I ryggsäcken hade jag Trangia25, frystorkat, kaffe och ved.
Tände brasa, fixade till käket och drack kaffe.
När kaffet var slut och brasan brunnit ut gick vi hem.

/ Bertil
 
Efter veckor av grått ...

Efter veckor av grått med långa lufsningar i markerna runt Knivsta och förjagandet av den värsta vinterlängtan med en resa till Vemdalen och två till Ånge för telemark resp. längdåkning så tog jag idag fram min nyservade cykel och körde två och en halv mil i makligt tempo och på ingen växel högre än 70 tum.

Ser nu fram mot vecka 8 och fjällsemester tillsammans med min son i Storlien.
 
onsdag: lite simning och lite skridsko
fredag: liten gymvända
lördag: rejäl paddling och rejäl promenad (och sömn i vedeldad "horisontstuga")
söndag: paddling hem i gråskalorna! helt stilla och mycket dimma. Vackert! Skönt!
imorgon: yoga?
tisdag: klättring?
 
Först en runda runt milen (som nästa när 11km) med draghund,två varv till skejt själv,slalom i Kåbdalis ca 1,5 timme,skidrunda runt sjön med gammelhunden.
Igår 22km skejt-ränna runt på marknaden,sparktur med gammelhunden,nån slags dans ett tag.
 
Lördag:
Skogspromenad upp på och förbi Fornborgen, med lite upptäcksfärd där... gick ner genom skogen bakom och sen lite oledat med sikte på trailtian som utgår från Visättra IP... Stötte på en jägare med hund... har för mig att det är jaktförbud i Sthlm´s län på helgerna, stämmer det ? jaja... han utgjorde ingen fara iaf.... vi syntes väl. Geggigt och tyvärr bitvis väldigt sönderkört av crossåkare i trailtian, skittråkigt!

Lördagskvällen blev det en lugn utgång... först middag på Prinsen och sen ett par öl på Skybar...

Söndag:
Trots lugna takter på kvällen innan så var man lite seg idag... åkte ut till Färingsö för att kolla på två husobjekt... som var som dag och natt... det ena en gammal 20 tals kåk med alldeles för mycket fix på... iaf för dom pengarna, tomten var däremot stor och fin.
Hus två ett sproilans nytt hus med ofärdig men ändå helt ok tomt... och givetvis lite dyrare...

Åkte en sväng för att reka läget på en av mina racerslingor jag brukar cykla där... såg fint ut så det blir nog till att lufta racern nästa helg...

Ikväll:
4 varv i Brantbrink IP´s elljusspår... lite tungt och för nära inpå en Whopper cheese o bacon meny + lökringar och två olika dippar till... lökringarna ville liksom upp...
Men det gick med lite vilja... fyra varv gav 7,82km och tiden 39:47, 5,05 tempo... pulsen hög 91,4%, kändes inte sååå jobbigt... och jag höll ett jämnt tempo, snabbaste varvet 9:41, sämsta tiden (10:12) på näst sista varvet trots att jag tog fjärdevarvet med tanken att ta det lugnare... men det gjorde jag uppenbarligen inte...

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4948702

Thomas
 
Lugn jogg

Pannlampetur med Malin vid Brantbrinks IP... för variationens skull ett bakvänt varv... kändes lättare... lite kyligt väder och snäppet för lättklädd.

Totalt 5,32km, tid 35:16... d vs ett mycket soft 6,37 tempo... gav snittpulsen 67,9%

I morgon är planen att dra en längre tur med mtb:n... och att variera grusunderlag och terräng.

Thomas
 
MTB Brantbrink / Lida / Harbro / Brantbrink

Blev som planerat en MTB tur idag... i strålande solsken dessutom!

Upp runt nio tiden... rejäl frulle och sen lite jobb... tog hojjen på bilen till Brantbrink´s IP vid elva tiden, och startade lugnt med lilla 2km spåret och sen vidare i svart/vita 17,9:an...

Ner mot Lida och upp på slalombackens topp... full fart nerför genom skogen bredvid, på ett härligt "singletrack"... vidare utmed sörmlandsleden några hundra meter och sen upp på 2,3:an tills jag var tillbaka på svart/vita igen... mot Harbro stugan och sen tillbaka mot Brantbrink.

Mycket folk i rörelse idag... så det var inte läge att köra på för fullt, och det är det ju aldrig dagtid i detta området... men det gjorde verkligen inget, jag blev trött ändå :)
Kylan verkade ha släppt taget om underlaget så det var ganska mjukt och blött på några ställen.

Dagens data:
Distans: 21,19km
Tid: 1timme 9 minuter
Snitthastighet: 19km/h
Maxhastighet: 45,5 km/h (drog på lite i en utförslöpa med god sikt)
Snittpuls: 85,5%
Maxpuls: 92%
Karta: http://trail.motionbased.com/trail/activity/4965514

Thomas
 
Jag har under 2 dagar sått och borrat hål..
Med slagborrmaskin i ett betong tak, bara M6 hål.. men 80 stycken..
Satan va stel jag är i axlarna..

Jobbade bara till lunch och var och simmade på efteriddagen!
Blev bara sådär 500 meter kanske, varav kanske 300 meter "snabbt".
 
Amaturbyten, förstår varför rörläggare blir stora och starka, bara jobbiga ställningar och obekväma höjder. Men det blev mycket bra, 7 km i backarna, en wirre och isäng.
//J
 
Måndag.skottat av ett hustak,ca 1meter snödjup.2tim+ skidrunda runt sjön med gammelhunden.
Tisdag.12km hundkörning+17km skejt själv +rundan runt sjön med gammelhunden.
Onsdag.åkt runt sjön med gammelhunden+12km draghund + skotertur i norrsken och månsken.
 
Månskensskidåkning

Det är nog bland det härligaste,när både månen lyser och det är norrsken+ jättefint skidspår.
Kunna hålla normal träningsfart utan att behöva slå på pannlyset!
Drygt 20km skate igårkväll.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg