Dagens aktivitet?

Löpning vid Rudan

Testade att springa Rudan´s mountainbikespår som skulle vara 10 km... men som den vägen jag hittade blev 8,9km. Inget höjdar spår markeringsmässigt, men ok terräng, blandad trixig skogslöpning, blandat med lättare motionsspåraktiga stigar...

Markeringarna för slingan var urusla, och det blev några felaktiga vägval. Tempot hölls effektivt ner eftersom blicken oftast letade markering istället för att fokusera på stigen. Den här slingan verkar inte tas på allvar.

Nåja.. jag kom ut iaf.. och det var skönt att ta lite ledigt mitt på dan, för en löptur i dagsljus. Regnade lite men var ändå skönt väder för löpning.

Distans: 8,92km
Tid: 54:13 min
Tempo: 6,04 min/km
Puls: medel 87,7% (snittpulsen beror nog mest på frustration ;-) max 95,2%
Karta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4888382

Thomas
 
Vaknade ganska utvilad runt 11 och det snöade så fint att det är svårt att smälta. Är i kanonform, bara lite trött. Har lite svårt att sortera intrycken idag men hittade ändå en galet snyggt plagg på stan:)

L
 
Vaknade ganska utvilad runt 11 och det snöade så fint att det är svårt att smälta. Är i kanonform, bara lite trött. Har lite svårt att sortera intrycken idag men hittade ändå en galet snyggt plagg på stan:)
Vaknade vid sju i samma stad med en timme kvar av nattens arbetspass, och blev så deprimerad av vädret (det sursnöade på morgonen F.Y.K.) att jag gav f-n i att springa. Efter att en kompis avbokat vårt fika på stan så blev det till att sitta hemma och jobba (tänkte annars sitta på café med block och penna och se svår ut några timmar).

Nu har jag äntligen tagit mig samman och styrketränat en sväng, och om de oräkneliga hinduiska gudarna vill så kanske det blir en löptur ikväll. Om inte mina middagsbjudande vänner även bjuder på vin, vill säga!
 
Den som ändå hade snö att åka skidor på...
Blev 2000 meters simning i klorvatten och en timme på hästryggen,
i väntan vintern
 
Nä, orkade ingen löpning igår kväll, det blev för mycket mat och öl (inte vin, dock).
Idag däremot 1:30 skidor på en sjö, A1:a med 150 i snittpuls. Jag kommer aldrig att begripa varför fotgängare måste gå i skidspåren. Jag kan aldrig tro att man gjorde det på den tiden när alla åkte/hade åkt skidor. Varför ser jag aldrig någon sitta och sanda på en isbana, eller köra bil i en badmintonhall?
 
har återhämtat mig fint efter förra helgens skidåkning, veckans kvällsaktiveter pekar också på definitiv FRISKHET, STYRKA, BALANS och HARMONI. Helvete vad skönt det är att vara "back on track"! :)

fredag: yoga
lördag: blandad tokcykling
idag/söndag: en stila gymvända
 
Vaknade ca. 10.30 efter årets färsta tältnatt i skogen. Snöade i gårkväll och den var kvar. Åtfrukost och började gå hemmåt (endast ca. en timme). Kändet skönt. Men det känns som om snön kommer att töa bort - detta år kommer att slå alla rekord då det gäller värdelöst vädet.
 
Snowraceråkning med barnen på förmiddagen. På eftermiddagen hade snön börjat smälta och vanliga löprundan revs av i regn, motvind och snöhalka. Önskar att jag kunde instämma i kören som besjunger sin goda form men detta var tyvärr den segaste och tyngsta löprunda jag råkat ut för på flera månader. Well, bara att ta nya tag. Det var kul med lite snowracer iaf.
 
Återhämtning...

Gårdagen bjöd på en marathonfest från 15,00 till 03,00... vi hade öppet-hus-fest med släkt & vänner i en strid ström... en miss i planeringen, eller hur man nu skall se på det, var att många av våra vänner har barn... med resultatet att väldigt många av våra drygt 40 gäster dök upp vid 15,30 tiden... men vår lilla tvåa klarade trycket...

Men det var kul... dagen avslutades med en Buzz omgång... där det kan konstateras att efter tolv timmars festande så är man inte så rapp i tanken...

Så idag, återhämtning och inte speciellt mycket aktivitet om man säger så...

Thomas
 
...repris...

...Gyllbergen utanför Borlänge, denna gång i kraftigt snöfall. 30 km klassiskt i riktigt trögt och klabbigt före...

Men härligt att stå på skidor :)...

//J
 
Snösport

Idag utförsåkning Kåbdalis på förmiddagen.ca17km skate i riktigt kärvt före.Längtar efter att åka klassikt.
En skidrunda runt sjön med gammelhunden som springer på riktigt bra.
Igår.skate 22km.efter fars begravning och samvaro efteråt ,ut med hans hund,körde 12 km med den,och sedan runt sjön med gammelhunden.
I fredags.busväder,men 12km draghundskörning,den fick dra mer än vanligt i lösssnön,lite sparkåkning och promenad med gammelhunden,och så skotta en hel del snö.
 
Vissa år kommer de tätt, men 2007 var jag åtminstone på fler bröllop än begravningar. Så jag gick väl trots allt plus i någon sjuk mening..

Släpade mig iaf runt 5 km i Skatås idag. Gick tungt. Började även på 2.5 km efteråt, men kom bara en knapp kilometer. Trött i benen ikväll, det känns att jag är otränad. Vaderna och fotlederna är svaga också, jag blir sladdrig efter ansträngning. Ska köpa en balansplatta.

Någon som har de exakta sträckorna i Skatås (Göteborg) uppmätta? Det enda jag vet säkert är att skyltningen inte stämmer.

Sov gott.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg