Dagens aktivitet?

Har haft ont (inflammationer i senor, tror jag) först i den ena fotens, sedan i den andra fotens mittentå.. Har inte sprungit seriöst på hela hösten, för att absolut inte riskera någon värre skada som tar flera år att bli helt kvitt. Under vintern står jag ut med att tappa kondition också. På sommaren måste jag bara vara frisk så jag kan åka till fjällen.

Idag sprang vi 5 km i Skatås, i lugnt tempo. Det gick väldigt bra, känner inget i fötterna. Förra söndagen kände jag lite spänning i ena tån efteråt, men inte idag.

Nu ska jag långsamt trappa upp löpträningen, och köpa nya skor innan jag springer på asfalt igen ;)

Det känns *kul* att röra på sig igen, iaf!

(Kul med alla människor i spåret också. Och första lönen som kom i fredags, och vårsolen som börjar titta fram, och.. mycket är bra nu.)
 
Lämnade köldgropen jag bor i och värmde mej i Kåbdalis (från-25 till kanske -10C).Supervackert vinterväder och fint både i och utanför backarna.
Fredag-lördag hundkörning 12km+ ca16km skate i världens kärvaste före.
 
Getaren runt

Jaa... vintern är återhämtningstider, behovet av återhämtning och läkningsperioder känns igen... har precis startat upp löpningen lite med kortare pass, främst skogslöpning.

Idag dock ingen hårdare ansträngning... men en fantastisk dag i strålande sol och andra turen runt sjön Getaren vid Lida friluftsgård. Vid förra turen så såg jag ju bävrarnas framfart, och nu har det hänt mer, bilden från förra inlägget om bävrarna som visar trädet som nästan är avgnagt, var nu färdiggnagt och trädet hade lossnat helt, såg även nya projekt och små stigar ner till vattnet. Funderar på en övernattning i området för att se om jag kan fånga det på bild... vore en fantastisk upplevelse...

Skön promenad med två raster för lunch och fika i något som kändes som vårsol (!), Nästan fyra timmar var vi ute... en del fotande och små avstickare, gjorde att tiden gick...

Thomas
 
Jaa... vintern är återhämtningstider, behovet av återhämtning och läkningsperioder känns igen... har precis startat upp löpningen lite med kortare pass, främst skogslöpning.

Haha, du verkar ju träna kopiöst på sommaren så det är skönt att veta att du också blir skadad. :)

Vid förra turen så såg jag ju bävrarnas framfart, och nu har det hänt mer [...]

Såg ett barnprogram om "Bert Bäver" i Wyoming tror jag, bävrar är faktiskt otroligt fascinerande. Världens längsta bäverdamm var 1.5 kilometer! Jag blir sugen på att göra safari.
 
Haha, du verkar ju träna kopiöst på sommaren så det är skönt att veta att du också blir skadad. :).

Hehe... skadeglädjen är ju den enda sanna glädjen sägs det... hm... nä... sanningen är nog att jag normalt rör på mig lika mycket året runt, iaf i normala fall, när det finns snö. Skidåkning är nämligen den perfekta löp och cykelvilan för mig. Men nu har vi ju ingen snö och då har det blivit mer löpning, och därmed en ichiasaktig överansträngning... klimatförändringarna drabbar uppenbarligen på många sätt...

Och angående bävrarna så tänkte jag plugga in deras vanor lite, och se om man kan göra ett litet gömsle och fånga dem på bild i gryningen... vore hur coolt som helst...

(Tips om detta mottages tacksamt)

//Thomas
 
...Skidåkning K...

...igår söndag...utanför Borlänge vid Gyllbergets fäbodar :).

Skönt att få sträcka ut i ett par timmar...det går bättre och bättre att få ihop överkropp och ben...
Hoppas på snöfall likt förra året, då snön kom sista helgen i Januari/början av februari och sedan höll i sig över vasaloppet...

Eller varför inte förförra årets fimbulvinter med 93 snödygn i Stockholm och lägsta temperaturerna sedan krigsvintrarna....fast då måste ju snön ligga 2 veckor längre detta år...

//J (drömma kan man ju men stockholsvintrar är tyvärr oftast...stockholmsvintrar...)
 
Dagliga turen

Min dagliga cykeltur är härmed verkställd, blev nu 56 km. Hyfsat cykelföre idag, några minus i luften och nästan bara hårt underlag. Mycket skönt!
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg