Dagens aktivitet?

Hoppas på snöfall likt förra året, då snön kom sista helgen i Januari/början av februari och sedan höll i sig över vasaloppet...
//J (drömma kan man ju men stockholsvintrar är tyvärr oftast...stockholmsvintrar...)

Hm... jaaa.. det skall till med snö nu, för att jag skall kunna tänka mig att köra vasan i år, förra året fick man ju ihop några stakmil vid Rudan, vilket räckte för att jag skulle kunna genomföra vasan med hedern i behåll... har för mig att samma dag som man kom hem från Mora försvann snön, iaf i åkbart skick...

Men känns tveksamt att det kommer snö... gårdagens skogspromenad innehöll mer vår än vinter...

Thomas
 
(klipp)

Men känns tveksamt att det kommer snö... gårdagens skogspromenad innehöll mer vår än vinter...

Thomas

Äsch, lappri, så var det ju förra året också... snälla, säg att det kan komma snö ;)...

Nåväl, här ska åkas i vilket fall. Har fått ihop 12 mil inklusive julhelgen...faktiskt bättre än förra året då jag gjorde min första mil ungefär nu...med lite planering kan jag få ihop till ca 25 totalt.
Sen är mitt upplägg bättre, har fortsatt med stavgången i brist på snö...ger faktiskt en hel del...

//J (obotlig)
 
Kul att se att skidsäsongen år på G för lite fler!
Här är fint vinterväder,snömängd ca 70-80cm skulle jag tro.
Åkte 22km med pannlyse.ingen mer än jag ute på "tunga spåret".
En runda med gammelhunden runt sjön,hon springer på riktigt bra när man åker skidor.
 
Löptur i duggregn vid Brantbrink idag... testade en ny variant... en stor fördel med Brantbrink/Lida området, det finns väldigt många valmöjligheter.

Inledde lugnt med Malin som efter några km ville gena, vi beslöt att jag skulle ta den tänkta vägen och att jag skulle försöka hinna ikapp henne innan mål... och med en liten tempoökning gick det ju bra... lugn jogg sista kilometern, som en sorts nerjogg, vilket jag borde göra oftare.

6,71km på tiden 36.53, 5,30 tempo.

Thomas
 
Med stumma lössnöben :) från Hemsedal har hälsosuccen fortsatt:
Måndag: yoga
Tisdag: squash
Idag/Onsdag: yoga
Kanske lite utetid imorgonkväll? Hoppas det.
 
Igår,skate ca 20km,delvis i mörkret (överskattar nog min förmåga till mörkerseende),Sparkrunda med gammelhunden.
idag 15 km skate på nypistat spår,lite snabbare takt.
Varietè/trollerikväll med Karl Einar Häckner.Bra trick men lite ojämnt.Kul med dialogen med småungarna
 
15km skate på elljusspåret.Ingen belysning tänd då det var -24,men ändå inga problem att se.
Kändes bara lite kallt i halsen efteråt,och nydraget spår med hyggligt glid.
Gissa om jag fick vara ifred??
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg