Dagens aktivitet?

Lidingöloppet MK 15

Idag var dags för årets Lidingölopp.

Nytt för i år var att springa med Malin och att det fick räcka med 15km.... vi gick ut i det tempo som klungan höll, dvs c:a 6,15 tempo... och vi kände oss starka och pigga, regnet som föll var välkommet, med tanke på fjolårets värme så var det väl raka motsatsen i år, och betydligt skönare...

... men det blev varmt ändå, och Malin var tvungen att knyta jackan runt midjan efter drygt 4km.

Det kändes betydligt mer backigt för Malin än jag beskrivit... har väl förträngt backarna ;) och vi gick ut lite för hårt första 7-8km... vilket gjorde att alla backar kändes lite jobbigare än vanligt.

Trots regnet så var det en del supportrar utmed spåret, såg en äldre herre som hade krupit in under en tät gran iförd någon slags regnponcho, drickandes kaffe... eller som grabbarna uppe på krönet efter en lång uppförsbacke som fick en hel klunga av gåendes löpare att springa, eftersom dom ropade "springer ni så gör vi vågen"... och alla tog sig i kragen och sprang!

Efter runt 10km så fick jag känningar på utsidan av vänster knä... helt otroligt... har inte haft några knäproblem på över ett år... och så kommer det nu, när jag inte tar i alls, utan joggar långt under min kapacitet... skumt och jäkligt tråkigt.

Sista km fick Malin sin energi tillbaka och det blev lite av en spurt... hon ångrade att hon inte startade spurten tidigare eftersom hon helt plötsligt kände sig pigg, sa att hon skulle kunna springa mer... jaja...

En mycket skön löptur blev dit iaf... nästa utmning blir Hässelbyloppet för oss båda och
Tjurruset för mig.

Dagens data:

Distans: 15,39km
Tid: 1:50:15
Tempo: 7,1 min/km
Puls: snitt 71% max 84%
Gps karta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4072817

Thomas
 
Förra helgen: Tre dagars vandringstur Solberg-Syterstugan-Viterskalsstugan-Hemavan i hård vind och snöfall.
Denna helgen: Lidingöloppet K30 i regn och lera.
Resten av veckan: Kontorsstolen känns ovanligt bekväm och attraktiv. Tänker inte röra mig ur fläcken...
/ Sandra
 
Softar vecka

Denna veckan blir en vilovecka med på sin höjd några kortare joggpass eller promenader... för att nästa vecka fokusera på Hässelby... och en tid under 40min...

Igår blev det först en skön slappardag, med lite jobb på eftermiddagen, sen en middag på Jimmy´s Steakhouse i Hammarby, därefter Go kart på SMC vid västberga allé... skitkul...

Rekommenderas!

Placeringen är inte så mycket att tala om.... fegade nog lite för mycket i början...

I kväll lätt jogging i knapp styrfart... 5-6km. Mest för att komma ut lite.

Thomas
 
Gråväder

Igår blev det en cykeltur på 55 km i ett grått och fuktigt väder. Idag en cykeltur på 32 km i ett om möjligt ännu gråare och fuktigare väder.
Trots vädret så är det ju alltid skönt att komma ut lite.

/Lars
 
Nyss hemkommen från ett halvklart till regnigt Kinnekulle. Denna gången blev det hela leden med en avstickare ner i ett kalhygge då jag och mina medvandrare gick och tittade på det fina bordet man kunde rasta vid istället för att se den tydliga pilen till vänster.
 
lördag-måndag

Lördag:sprungit i skogen ca 12km
Söndag:"bara" lite längre hundpromenad,ruggväder
Måndag:cyklat med hunden runt sjön och tränat styrke en timme på gymmet.
 
Hur långt & länge?

Nyss hemkommen från ett halvklart till regnigt Kinnekulle. Denna gången blev det hela leden med en avstickare ner i ett kalhygge då jag och mina medvandrare gick och tittade på det fina bordet man kunde rasta vid istället för att se den tydliga pilen till vänster.

Funderar på en helg vid Kinnekulle... hur lång är hela leden? Hur lång tid tog det för er?

Thomas
 
Träningsnarkoman?

Måste nog erkänna att jag är fast i träningsträsket... med en extra svaghet för löpning, som jag minsann för något år sen absolut inte kunde tänka mig att hålla på med... och skulle ju vila denna vecka men tänkte att jag iallafall kunde ge mig ut på en liiiiten runda... småjogga lite...

Men vafan... det kändes så tråkigt att slöjogga så jag ökade upp tempot lite... kändes skönt och lätt... så det blev en liten tempohöjning ...

Fick dock en liten brejk när jag stoppade vid friskis och svettis i Huddinge, för och kolla priser för gymmet... tänkte för en gångs skull använda tusingen jag har i friskvårdsbidrag från jobbet...

Avslutade med dryga 2km från F&S... sen middag och nu strax dags för lite Zlatan...

Åsså datan:

Distans: 7,88km
Tid: 34,49min
Tempo: 4,25 min/km
Puls: snitt 89% max 99% (sista backen)
Gps karta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4106471

Thomas
 
Trailrun och gång

Tänkte att jag skulle ta och kuta Huddinge - Haninge utmed Sörmlandsleden och ta bussen tillbaka...

Höll medvetet igen tempot då jag vet att efter 20km så avgörs det ofta hur dagen skall bli... Första 10km kändes behagliga, lagom tempo och skön höstluft, perfekt löpväder! När jag närmade mig Paradiset efter dryga 16km så kom jag till ett vägval... där majoriteten av pilskyltarna låg på marken och kartbeskrivning av leden mot Handen saknades... Hm... har ju gått här några gånger men bara en gång mellan Haninge och Paradiset och då motsatt håll... som alltid när jag springer så är det livsfarligt att stå still för länge, speciellt om det är lite kyligt.

Joggade på och försökte känna igen mig från förra gången jag befann mig där... efter två kilometers avvaktande löpning, febrilt letande efter ett tecken som sa att jag var på rätt spår, så bestämde jag mig för att vända, hade ingen lust att springa mot Nynäshamn... skitsur så konstaterade jag att det inte skulle bli 30km idag utan närmare 35... sprang mot paradiset igen fortfarande letandes efter en eventuell delning av leden... och mycket riktig så hittade jag bakom ett träd en nerriven skylt, som pekade mot Västerhaninge och Paradiset, skönt det var iaf rätt beslut att vända!

Nu ännu surare och lätt orolig för den utökande sträckan så började jag småjogga mot Paradiset... Där fanns en förtydligande skylt, som bekräftade att jag var på rätt spår... stötte där på en av de som sköter Paradisets leder... svor över skyltarna för Sörmlandsleden... men det var ju inte hans fel... Pratade lite med honom, trevlig herre...

Nu började jag bli rejält stel och kände av baksidan på vänster lår... så jag beslöt mig för att gå mot Haninge istället för att springa... för att inte dra på mig någon onödig skada...

Totalt blev det strax över 20km löpning och resten gång... totalt c:a 34km

Thomas

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4133800
 
tisdag-lördag

Tisdag:bara bärplockning
Onsdag:sprungit 8km+ rastat vovven
Torsdag.bärplockning+ styrketräning på gym
Fredag-lördag-skogspromenad med övernattning ca 3mil+cykelrunda med hunden när jag kom hem,och så "städstunden för veckan".Och lite extra god middag..
 
kontraster

fredagen: spetta lösa block på ramunderberget
lördagen: hjälpte brorsan att slakta lamm
söndagen: ska ut till ågelsjön och klättra lite

har hunnit med lite alltmöjligt kan man säga..
 
Skitfiske

Seg i benen idag efter gårdagens löptur... tänkte väl främst bara dega framför tv:n idag, men det funkar ju inte... blev först en husvisning, kanonställe med egen brygga vid sjö, rena drömmen... men fel tidpunkt för att slå till, annars så hade man nog varit med och budat iaf...men nu är vi mest ute och rekar marknaden...

En fin höstdag som denna kunde man ju inte tillbringa inne, så vi tog bilen till Alby friluftsgård för lite fiske och fika i eftermiddagssolen... men inte ett enda napp... vare sig på metet eller med kastspöt... bara att inse att jag är en urusel fiskare, men det gör inget, det är ju kul att bara komma ut lite..

Thomas
 

Liknande trådar