Dagens aktivitet?

MTB Sörmlandsleden

Dagens aktivitet blev det en förmiddagstur utmed Sörmlandsleden med Ola.

Trevlig tur som startade vi 10 tiden i Huddinge C där jag mötte upp Ola, och sen sörmlandsleden mot Lida friluftsgård. Skönt väder och tack och lov inget regn, eftersom det hade gjort stenhällar och rötter mer hala än nödvändigt...

Varierande stigar med både trixiga partier med mycket rötter och annat krux, varvat med sköna singletrack, och grusvägar med lite speed.

Vid Lida vek vi av från sörmlandsleden för att ta en tur i Lida Loop spåren, vek sen av från den och ut på det orangea vandringsspåret mot Brantbrinks IP. Asfalt genom och förbi Tullinge och in i skogen igen bakom Botkyrka hantverksby med Visättra IP i sikte.

Förbi Visättra och snart hemma i Huddinge igen....

Det märktes att mtb:n fått stå och damma ett tag nu... hade ganska taskig tajming i skogen och sämre driv i benen än vanligt, Ola låg på ett par nivåer över mig idag, med fin teknik, bra tryck i benen och mycket ork, själv så kroknade jag lite, till och från...

Snittpulsen dock förvånansvärt låg med tanke på hur trött jag kände mig...

Dagens data:
Distans: 37,03km
Tid: 2tim 59min
Tempo: 4,5 min/km
Puls: snitt 83,3% max 94,6%
Gps karta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=3963733

Skönt med en mtb tur för en gångs skull... bra idé Ola!

Thomas

Å just det... en bekännelse... två vurpor lyckades jag med också...
 
Grundstens utställning

Whew, hajjade först till när jag läste detta, trodde det handlade om löpning (45-minuterstempo i nästan 4 mil är ett rätt häftigt "träningspass"...)

Äh.. vänta bara, det kanske kommer det också, eller inte... hehe...

Tillbringade gårdags eftermiddagen med ett besök på Grundstens utställning på Naturhistoriska... riktigt coola bilder, ofta med fantastiska perspektiv och ljus. Otroligt fina bilder! Rekommenderas!

Synd att utställningsmiljön där är så sunkig bara... hade tinitus i nån timme efter, av det konstanta dova brummandet från fläktar.... och skriktande ungar som använde utställningslokalen till att leka tafatt i. Föräldrarna så som vanligt helt oberörda ut...

Avslutade med bio, The Bourne Ultimatum... full action från början till slut... helt ok...

Thomas
 
fredag-söndag

Fredag-totalslö.trött..ont i handen,tunga ben
Lördag morgon,löpning ca 13km och det gick riktigt lätt,sen tillbringade vi helgen i mina föräldrars stuga i Kvikkjokk,hundpromenad i skogen,mysigt duggregn.
Söndag,så där vackert väder som det kan vara på hösten.Gick upp på Prinskullen och fikade,några timmars härlig höstfjällsutflykt.Ja-den gamla hunden orkar fortfarande bra och har kul.
 
Paddling

Måndag 1,5 timmar paddling.
Tisdag 37 km cykel, samt lite orientering tillsammans med sonen om aftonen.
Onsdag 32 km cykel.
Torsdag 38 km cykel
Fredag vila
Lördag 1,5 timmar paddling
I morgon cykel eller paddling.

Det blev paddling, när jag i söndags flitt upp älgköttet som ankom från Jamtland lördagkväll började det att regna. Cykla i regn gillar jag inte och startar därför aldrig i regn, paddla kajak tycker jag däremot är helt OK när det regnar.
 
Regn+&-

Det blev paddling, när jag i söndags flitt upp älgköttet som ankom från Jamtland lördagkväll började det att regna. Cykla i regn gillar jag inte och startar därför aldrig i regn, paddla kajak tycker jag däremot är helt OK när det regnar.

Ja... visst är det skumt... vissa saker funkar i regn andra inte, som t ex cykling... surt att ligga i klunga i spöregn, med en blandning av vatten, olja och grus i käften... mtb går an, men inte om underlaget är för mycket hal hällmark eller rötter.

Löpning går däremot alldeles utmärkt i regn, tvärtom nästan bättre, fiske, vandring och svampplock likaså, så jag kan tänka mig att det funkar i kanot också...

Thomas
 
Idag måndag; ett entimmas pass i Lilla Danskan. Rätt mycket vind. Dock himla skön arbetstemperatur... Snart är det väl lite väl kallt i vattnet för rankare kajak. Och allt för mörkt alltför tidigt så kvällsturer går bort i denna lådan. Skönt var det hur som helst. Himla skönt.
 
Huddinge runt slingan

Blev ett lätt joggpass med Malin i kväll... fortfarande lite seg i benen efter söndagens mtb tur... hm... känns som om jag chockade kroppen med lite mtb... lite styltig i steget och känningar i höft och vader... börjar väl bli gammal eller nåt...

Blev iaf 6km löpning och gång sista km...

Data:
Total distans 6999,06m (hehe... det är vad GF305 visade)
Löpdistans: 6000m
Tid: 37,33min (48,19)
Tempo: 6,15min/km (6,54)

I morgon bitti blir det back & trailträning med stavar vid Lida.

Thomas
 
Trailrun

Blev två vändor i Lida trail spåret med slalombacken inkluderat... första varvet i mycket lugn takt med Malin, premiär för henne med sina nya Icebug MR3L, sprang andra varvet själv i ok tempo blev lite mörkt på slutet.

Kul slinga som är strax under 5km lång... varierande med klipphällar och mjuka barrstigar... och sen slalombacken som är grymt jobbig...

Data på mitt varv:
Distans: 4,83km
Tid 27,55
Tempo: 5,47min/km
Puls: Snitt 92% Max 97,3 Åth 69%
Gps karta: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=4012753

Nöjd med återhämtningspulsen som sjönk ovanligt fort trots avslutet vid toppen av skidbacken... snittpulsen är hög men inte särskilt besvärande... borde kanske vara det? Någon som vet om den är ohälsosamt hög?

Thomas
 
Senast ändrad:
Igår fredag, cykel 27,3 km.
Idag lördag, cykel 40,6 km, samt blöt skogspromenad på 5km i trakterna av Grossjöns naturreservat i Umeå. Väldigt skönt trots blötan! Tiden bara rinner iväg när man är ute!

/Lars
 
Idag söndag: 44,3 km på cykel via Umedalen, Brännland, Kassjö, Västansjö, Långviksvallen, Sunnansjö, Haddingen, Hissjö, Piparböle och Kulla. Härlig tur!

/Lars
 

Liknande trådar