Dagens aktivitet?

Skogsvandring i Tyresta

Kom i väg ganska sent runt 12 tiden och gick inledningsvis på Bylsjöslingan, vek sen av på Sörmlandsleden, rundade Årsjön och över det nerbrända området på Tyresta... vidare mot Bylsjöslingan och mot Tyresta by.

Totalt blev det 14km i skönt höstväder, två raster med en längre med lunchfix och en kortare fika...

Data:
Distans: 14km
Tid:4,32
Hastighet: 3,1km/h

Thomas
 
Då vädret var fint och temperaturen som gjord för lite stenhasning så åkte paddan upp på ryggen och sen bar det av på cykeln ut till Skravelsjö för en dags solo-bouldering. Två slitna händer senare så får man väl säga att dagen var lyckad men man blir lite feg då man är ensam på stenen....
 
Fredag: gym.
Lördag: långpromenad i solen.
Söndag: arbete i skogen och löprunda.
Idag... Kanske simning, men definitivt "Banff i Göteborg".
-p-
 
Stavlöpning vid Lida

Tänkte dra igång lite träning med stavar, eftersom det så småningom kommer ett Vasalopp...

Så planen var att köra minst en mil i Lidaskogarna med minst två skidbacksvändor...

... men ibland går det inte som man vill... fick känningar högt uppe på ovansida lår/ljumsktrakten, efter drygt 3,5km... för att inte riskera några skador inför nästa helgs Lidingölopp så beslutade jag mig för att avbryta efter första varvet.

Ovant med stavarna, brukar ta någon mil innan man får rätt flow och därmed rätt användning av dem... idag var dom mest i vägen tycker jag, förutom i skidbacken då dom verkligen gör nytta...

Jaja... jag kom ju ut iaf...

Data:
Distans: 4,85km
Tid: 28,13min
Tempo: 5,49min/km
Puls: snitt 87,7 max 95,7
Gps karta: http://trail.motionbased.com/trail/activity/4040962

Thomas
 
Ett par dar på cykeln

Cyklade igår från Tierp till Storvreta på små vindlande Uppländska asfaltsvägar och en mil grusväg med för den delen.

67 km rejäl motvind. Men jag får säga som min gamle plantsättningsförman: "Bra träning sörru pojk"

Idag var jag till Märsta och köpte mjöl, rågsikt och vetemjöl. Det blev 39 km i både i motvind och medvind. Nu gräddar jag limpa.
 
måndag-nästa tisdag

måndag:löpning ca10km,hundrunda
tisdag.hundrunda.styrketräning på gym
onsdag.lite längre promenad i skogen med hunden
torsdag.sprungit längs "främmande" skogsstigar i <kronogård i samband med jobbets planeringsdagar
fredag:gått upp på ett rätt brant berg i jobbig terrång tillsammans med hunden för att leta lingon som inte fanns
lördag:förstört pengar i stan,gått en runda med hunden på kvällen
söndag,lingonplockning med sambo och hund,löpning ca 13km
måndag.hundrunda+ styrketräning
tisdag.löpning ca 10km kuperad skogsstig,hundrunda
 
I går

Efter besök hos en nyfödd bebis, vilket litet underverk!

... så begav vi oss mot Ursvik för en tur i 5km spåret...

Blev en liten besvikelse eftersom det saknades lampor på flera ställen och det var ju beckmörkt ute... och att Ursviks motionsspår inte är de bäst preppade i stan.

Combon mörker och ojämnheter resulterade dessvärre i en rejäl vurpa för Malin... skrubbsår på båda knäna och i handflatorna.... tur att hon inte bröt eller vred något.

Passet avbröts och vi gick i mål.

Nu blir det vila fram tills på Lördag...

Thomas
 
Onsdag; kort tempotur i "Lilla Danskan". Underbart blankt hav bortsett lite svall då o då, från fjär o när. Och gråskalorna med regnet och tunga moln. Kryddat av en guldkant i väst. Underbart.
 
Vacker höstdag!

Idag blev det en cykeltur på 74 km i en höst-färgsprakande, och soldränkt natur i Umeås omgivningar! Mycket härligt!

/Lars
 
I går & idag

I går så var det Banff festivalen som gällde... fina filmer men urusel bildkvalité. Avslutades med Fredrik Sträng, tredje gången gillt för mig...

I dag blev det en tur till Lidingö för hämtning av nummerlapp till morgondagens Lidingölopp....

... och nu pastaladdning!

Thomas
 
onsdag-fredag

Onsdag-torsdag:Ägnat de ljusa timmarna efter jobbet till att fylla lingonförrådet,lilla hunden har följt med och blivit ganska less. Månskenslöpning igårkväll (nåja,det var efter elljusspåret,men ändå),helt superbt fint.ca10km.
Idag en riktig höstpaddlling med långt fikastopp i eftermiddag.Alldeles spegelblankt och underbart soligt,ville aldrig fara hem,men solen går ju ner,och tillslut blir man efterlyst.Cyklat runt sjön med vovven i brytningstiden mellan att månen börjar lysa och solen gör vattnet och himlen riktigt guldgul.
 

Liknande trådar