Dagens aktivitet?

Jag har legat hemma med min rejält stukade fot i högläge (föll illa när jag klättrade i fredags) och tittat på idol. Ska strax ta en promenad med kryckorna kring kvarteret... *suck*
 
Usch!

Vad tråkigt... men tänk på att inaktivitet kan göra stukningen långvarigare... Det är bara att bita i hop och försöka använda foten som vanligt, fast betydligt lugnare och så lite rehab, balansplatta osv...

Efter mina stukningar har jag inledningsvis vid löpträning även använt ett stödförband från stromgren... kanonbra!

Thomas
 
Vad tråkigt... men tänk på att inaktivitet kan göra stukningen långvarigare... Det är bara att bita i hop och försöka använda foten som vanligt, fast betydligt lugnare och så lite rehab, balansplatta osv...

Efter mina stukningar har jag inledningsvis vid löpträning även använt ett stödförband från stromgren... kanonbra!

Thomas

Fast läkaren sa att jag ska vila nu i den inledande "akuta" fasen och INTE gå på foten. Inte så svårt med tanke på att det gör så extreeemt ont. Men jag frågade faktiskt just för jag har också hört att man ska gå som vanligt med lite stödbandage. Men, nu är det vila. Tyvärr... Tack för omtanken i alla fall! :)
 
Kantarelltur!

Just inkommen från en runda i skogen till "mina" kantarellställen. Det är inga jättebra svampskogar här och många som är ute och går så det är konkurrens om godingarna, men jag hittade ädå en del!

En bukett blommor följde också med in, rödklöver, fältvädd och daggkåpa fanns fortfarande som blommade fint men de brukar inte hålla sej så länge i vas. Kunde inte låta bli att plocka, är väldigt förtjust i blommor.

Hälsn BM
 
Svampbob fyrkant

Även jag tog en svamptur idag. Men jag har knappt varit ute i skogarna runt Göteborg, så det var mycket på chans, och mest i orienteringssyfte. Lyckades ändå hitta nån liter kantareller, och så tog jag med mig två björksoppar också.

På tre svampturer hittills har jag hittat nya kantarellställen två gånger, känner mig lyckad ;)
 
onsdag-söndag

kännt mej "hängig",eller bara varit lat.
Gått längre promenad med jycken i onsdags,cyklat med jycken på torsdag och fredag,samt styrketränat på gymmet och fredag blev det paddling i finvädret ist f löpningen,som kändes motig med trötthet öch allmännt tunga ben.
Fjällvandring i helgen,bara ovan Kvikkjokk på Snjerak och ned till pappas fisketjärn,det tog ca 7tim på fin fjällhed,benträningsmyrar och frodig skog,idag bara gå hem från sjön,ca 1tim och sen en vända med hunden runt sjön på kvällen.
Hur veckans träning ska bli vete fasen,hällt het stearin på handen så jag har inte så mycket att greppa med mellan tumme och pekfinger;gissar det blir att springa,cykla och träna på gym det man kan göra utan rep och hantlar.
 
Lite av varje denna veckan... I tisdags 7km med Malin, "Huddinge runt" slingan... avbröts eftersom Malin kände sig lite hängig, så det blev dryga 5km löpning och resten gång.

Igår blev det discobowling med jobbet... man borde bowla mer, det är ju riktigt kul! Gick väl sådär, 165p (helt ok för mig) första omgången... sen gick det bara utför... fick iaf 1:a pris för bästa lagdräkt... lånade matchtröjor av Huddinge hockey, damlaget i innebandy hade fina tröjor som passade oss... lol... hockeytröjorna blev lite väl stora...

Sprang idag 10 km slingan Huddinge Källbrink och tillbaka...

Hade en svacka efter dryga 5km med lite håll och bubblig mage... kroknade lite i vaderna runt 7-8km framfotssteget har inte riktigt satt sig än och jag får lätta krampkänningar i vaderna. Men det är betydligt bättre nu än tidigare.

Nöjd med tiden, kände mig lätt inledningsvis och har mer att ge, ff a i mittenpartiet.

Data:
Distans: 10,03km
Tid: 44min 47sek
Takt: 4,27 min/km
Höjdm uppför: 418m
Puls: medel 90,4% max 97,9% åth 78%
Gpsfil: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=3939245

Thomas
 
måndag-torsdag

Måndag:Det gick nästan bra att springa 12km i riktigt kuperad terräng,tom riktigt andfådd
Tisdag.låång hundpromenad i skogen.
Onsdag.cykling runt sjön med hunden,sen sprang jag 8km,så sakta att jag osökt tänkte på hur extremt sakta vår lilla hund går över gården när hon inte vill gå in.
Torsdag:längre hundpromenad i den vackra höstskogen;någon har varit och plockat lingonen på "mitt" ställe,men jag har fler i reserv,vänta bara...
Gymträning,gick riktigt bra både med skivstång,rep och hantlar utan att kunna ta "cylindergreppet".
 
Tisdag: löpning (andra vändan på tjugohundratalet - inget ont i foten! Hurra!)
Onsdag: gym
Torsdag: paddling i lilla danskan med nya vingen.
Nya tag imorgon och/eller på söndag.
 
Plötsligt händer det!

Triss reklamen´s slogan var även användbar under eftermiddagens kantarelljakt... svårt att hitta något... sannolikt så finns det svamp men det är så förbenat svårt att se dem eftersom de är täckta av gula löv just nu... får väl vänta någon vecka tills löven fått en brunare ton...

Efter pastalunchen, på en perfekt mossbeklädd rastplats i skogen, så hade jag i princip gett upp hoppet om svamp till kvällens oxfilé, men så.... plötsligt hände det!

Två präktiga kantareller!

Fick utökat hopp om fler fynd och finkammade fyndplatsen i noga... men icke... två kantarellisar... thats it... får väl toppa köttbitarna med varsin svamp!

7,11 km blev det i skogen på dryga 3 timmar... I morgon blir det en mtb långtur med Ola, hoppas att vi slipper skitväder...

Thomas
 
Gågna vecka

Måndag 1,5 timmar paddling.
Tisdag 37 km cykel, samt lite orientering tillsammans med sonen om aftonen.
Onsdag 32 km cykel.
Torsdag 38 km cykel
Fredag vila
Lördag 1,5 timmar paddling
I morgon cykel eller paddling.
 
Dagens aktivitet bestod i att bevista öppnandet av Claes Grundstens stora fotoutställning "Jordens berg" på Naturhistoriska riksmuseet http://www.nrm.se/ommuseetpressinfo...ergstoppar.5.3f97929c114d50fdf8f80005230.html
samt köpa hans nya bok "Dag Hammarskjölds fjällvärld" och få en personlig dedikation.

Den föreläsning och bildvisning av Claes som föregick öppnandet sprängde i mitt tycke gränserna för svensk naturfotografi. Claes behöver inte ta en enda bild mer. För med den showen skulle han kunna turnera världen runt i alla sina dar. Applåderna höll på att aldrig ta slut.
 

Liknande trådar