Trailrun med backträning & PB för Malin!
Efter gårdagens 3 timmars nästintill resultatlösa kantarelljakt i skogarna runt Lida blev jag däremot lite sugen på att springa lite i Lida Loop spåren...
Så idag åkte jag och Malin dit för lite löpträning, Malin fokuserade på terrängspåren 7,6km + 2,4km, och jag tog Lida Looptrailspåret...
Jag har inte sprungit så mycket trail vid Lida tidigare, mest pg a att lederna inte är uppmärkta. Men idag så tänkte jag att jag nog skulle känna igen mig... men riktigt så lätt är det ju inte... det finns måååånga stigar att välja på, så det blev några stopp med vägval och lätt förvirring
... men jag tror att jag kom hyfsat rätt iaf... oavsett rätt eller fel, så blev det blev två bra rundor, där sista rundan blev ett klart intressant alternativ vid back och trailträning kombinerat, eftersom man spinger uppför skidbacken, idag blev det två vändor uppför... sjukt jobbigt och jag nådde nästan maxpuls på krönet (99,5%) andra gången.
Malin tog PB på 7,6:an med tiden 52,06 klarade även PB på terrängmilen! och totalt blev det 1,08,17 för hennes del!
Data:
Distans: 11,03km
Tid: 01:11:28
Tempo: 6,28 min/km
Puls: snitt 86,6%max 99,5%
GPS fil:
http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=3900384
Thomas