Hm.. är det värt besväret?... vad väger byxan nu, och vad har du för viktmål?
Thomas
Oj, jag har faktiskt inte tänkt på att väga före och ef. måste jag göra (har ju dragkedjorna i en påse). Återkommer med mätbara data
Testade byxan med ena benet färdigt och andra med dragkedjan och det var helt klart skillnad, byxan känns nu mycket smidigare än tidigare. Fast med båda dragkedjorna borta började jag genast att störa mig på sidofickorna som nu känns onödigt tunga. Kommer ge mig på dessa dragkedjorna ASAP.
Vet inte om det är värt besväret egentligen, men det är roligt och jag har ingen lust att punga ut med en massa pengar för byxor när jag har M90-byxan som jag trivs ganska bra med. Så bort med allt filijox, för nu ska de bli lätta =)
// Tebax ef en dust med gram-vågen. Byxan väger nu 840g, dragkedjorna (och tygen jag tog bort) väger ca 45g. Funderar nu på att ta bort en av sidofickorna helt och se hur mycket det gör för vikten =) Egentligen är det ju inte vikten som är det viktigaste med mitt projekt, utan att få byxan så bekväm som möjligt. Som det är nu tycker jag sidofickorna är alldeles för klumpiga, kanske skulle göra dem mindre bara...
/ Richard
Senast ändrad: