Melodifestival, Grand Garbo och Liljevalchs
Snacka om kulturkrockar... lite "finkultur" blandat med "fulkultur"....
I går kväll.. fest hos en kompis på Kungsholmen,
givetvis så skulle vi se Melodifestivalen... men det var inte så illa som jag befarade, kan erkänna att jag nog t om tyckte att det var kul och lite bra... eller så var jag bara alkoholpåverkad...
Om det nu var en chock att vi såg Melodifestivalen (det var ju givetvis inte vi killar som ville se... tjejerna tvingade oss ju
)... så kom det definitivt en chock senare, planen var ju att vi skulle gå vidare på stan... men vi hamnade på Grand Garbo i Sundbyberg... jag fattar fortfarande inte hur det egentligen gick till. Det blev iaf en låååång taxiresa hem...
Lite seg idag... ingen träning således... men en tur till vårutställningen på Liljevalchs var planerad. Vi ville ju inte missa den innan den stänger den 29/3... och att missa den i år var inget option, eftersom en kompis till Malin är med, det är riktigt coolt. Dessutom så råkade hon vara på plats, så att vi kunde gratulera henne. Trevlig utställning och inte så där tokmycket folk inledningsvis, när vi gick var det lång kö för att komma in.
Vidare till Rosendahls trädgårdar för sen lunch och fika... strosade runt i växthusen lite, kollade sen på vargarna på skansen (man kan tjuvkika på dem från parkeringen vid Rosendahl) dom var ovanligt synliga idag.
I morgon är det innebandydags igen.
Thomas