Dagens aktivitet?

Igår åttan i Skatås på 37 min - min bästa hittills - och låg kring 91% hela varvet. Kändes oerhört bra och jag blev inte alls trött. Kunde nog ha kapat en minut. Isfritt!!
 
Igår åttan i Skatås på 37 min - min bästa hittills - och låg kring 91% hela varvet. Kändes oerhört bra och jag blev inte alls trött. Kunde nog ha kapat en minut. Isfritt!!

Bara så du vet är mitt pers på grus åttan 29:58, men kan lugna dig med att det gör jag inte idag ;)
Men lyckades idag få till en underbar havspaddling i ett underbart väder sol svaga vindar!
Kan livet vara bättre ;-)

/Janne
 
Bara så du vet är mitt pers på grus åttan 29:58, men kan lugna dig med att det gör jag inte idag ;)
Men lyckades idag få till en underbar havspaddling i ett underbart väder sol svaga vindar!
Kan livet vara bättre ;-)

/Janne

Jag satt just och funderade på vad som vore ett rimligt mål för mig :) 32 min är ett logiskt förstasteg på nåt vis eftersom det är precis 4 min/km (låt vara att 8:an är lite kort).

Pratade nyss med orienterare som sa att deras snabbast sprang den på typ 25 minuter. Dit kommer jag aldrig ;)

Nu när Skatås verkligen börja tina upp (ta i trä) så känns det mer möjligt att börja satsa lite igen.
 
Hade lovat att träna lite löpning i backe/intervallträning med Anna, så jag släpade mig ut trots överhängande flodhästkänsla i hela kroppen. Vi var ute ca 40-45 min, och det var rätt så könt trots allt. Men ännu bättre att ägna resterande del av kvällen till att bara mysa och se "That 70´s Show"... :)
 
Desorienterad ljusterapi i snömodd

Bestämde mig för att ta en morgon/förmiddagslöptur idag. Mest för att få springa lite i dagsljus... dagen till ära bjöd ju dessutom på förnämligt motstånd i form av de dryga 2dm nysnö som fallit över Stockholm de senaste dagarna.

Det blev ganska tungt, eftersom dubbarna inte fäster så bra i modd, packad snö eller is är bättre... den snön som blivit packad av bilar och fotgängare var inte tillräckligt fast för att hålla i uppförsbackarna.

Ställde in VP:n på 5 tempo, men det var tufft att hålla... :-(

Höll på att bli överkörd vid ett övergångställe... jag och bilen var dryga fem meter från övergångsstället, jag markerade tydligt med hela armen, att jag skulle springa över övergångsstället, då valde den jäveln att gasa istället så att jag fick tvärnita... hade jag inte haft bugs på mig så haade jag nog halkat in i bilen... gav honom ett instinktivt (och ganska pubertalt) finger... har inte pekat finger åt någon sen... typ i sjunde klass någongång på åttiotalet... konstigt... att jag gjorde det just idag...

NÅja... mycket skönt att komma ut i det fina vintervädret, lätt snöfall och bedårande vackert ute, speciellt i det lilla skogsparti som jag sprang igenom. Ljusterapi på hög nivå!

Av någon konstig anledning så har jag sprungit fel på samma ställe för tredje gången nu... jag vill verkligen springa vänster, men jag skall höger... får inte riktigt till det i huvudet, kanske beror det på att vägen innan är en låååång vänstersväng och att jag blir desorienterad av det...

Distans: 7,49km
Tid: 39:01
Tempo: 5:12 :-(
http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7774831

/Thomas
 
Torsdag: Tidigt löpning 7,5km i lugn tempo + lite senare på em intervall träning på Dansprinten i allt annat än lugnt tempo ;)

/Janne
 
Torsdag: Efter en vilodag dags att röra på sig igen... Ca 7 km backig slinga, ganska tungt. Ändå tog det bara 7 min längre än förra veckan när det kändes bra! Så antingen är jag sjukt seg i vanliga fall, eller så var det inte så illa som det kändes idag... :)
 
Efter några dagar med envist halsont - efter att jag gick igenom snön på Storsjöns is - försökte jag mig ånyo på skidor på isen. Spåret, som var sisådär 1-2 cm djupt (där det öht syntes) hade dessutom drevat igen med yrsnö, och på sidorna gick stavarna igenom och ned i issörjan. Ridå.

Så, jag vände om och bytte till löpskorna, och drog en 42-minutersrunda (159 i snittpuls). Inte helt illa m t p hur halt det var, men jag kände mig trött och yr på ett förkylningsvarslande vis. Obra helt enkelt.

Efter detta har jag känt mig trött och yr och allmänt jävlig, så nu sitter jag och syr ihop de sprucka sömmarna i mina skid(/skit-?)skor från Salomon. Resultatet ser väldigt stabilt ut, ungefär som kvinnlig könsstympning goes flugbindning goes neongult. Welcome to peoples republic of Ghana!
 
Snöskottning!

Inte varje dag man kan skriva rapport om att man skottat snö... men se, det har jag minsann gjort ikväll!

Skulle egentligen ju åkt skidor vid Lida... men karaktären räckte inte... så för att stilla mitt dåliga samvete så fick snöskottning duga.

Jobbigare än jag mindes, fast det är klart, det är rejäl kramsnö... så direkt fluffig snö kan man ju alltså inte kalla det, mer som att flytta vatten.

30 minuter tog det...

//T
 
Resultatet ser väldigt stabilt ut, ungefär som kvinnlig könsstympning goes flugbindning goes neongult. Welcome to peoples republic of Ghana!

Hoho :)

Glöm allt jag skrev om att "Skatås tinat upp"! Snön föll som en fura igår. Sprang ändå en mil efter jobbet, väldigt härligt i ljudlöst i snön. Ska ta mig runt femman idag också för terapi/inspektion medan sambon tragglar sig runt milen. Efter milen tänkte jag få med henne på 1 km till, så att längderna ökar lagom till Göteborgsvarvet :) Hon orkar ju springa längre än en mil, hon vet bara inte om det.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg