Dagens aktivitet?

8 km i Skatås är helt isfri nu :) 39 min igår i lätt regn. Trevligt. Lyckades hålla jämn puls också, snittade 87%. Det var väldigt härligt att springa utan att oroa sig för halka.

Femman i Skatås är tydligen fortfarande väldigt isig i långa nedförsbacken efter slalombacken.
 
Om det här platsar under Dagens aktivitet vet jag inte... Men jag räknade iaf ut på I Forms hemsida att jag under tre veckor gått drygt 17 mil bara genom att promenera fram och tillbaks till jobbet! Schysst vardagsmotion som dessutom ger lite "uppvaknande" respektive nedvarvning under två timmar varje arbetsdag...

Ikväll ska jag och Anna ut och springa, hoppas på ca 8 bra kilometer!
 
Fredag: Paddling från GKF ner till Kullavik där vi vände! Totalt blev det lite över 25km! Mulet men svaga vindar,tväremot prognosen som vanligt alltså ;)

/Janne
 
Bowling med jobbet i onsdags kväll... vansinnigt kul, kanske mest för att jag vann :)... sen Hard rock café, av alla ställen!... det blev senare än planerat...

Segt att vara på jobbet 8 i går. Ingen träning igår... och inte idag heller... hinner inte, för snart får vi gäster :) det blir trevligt.

//Thomas
 
Är sjukt nöjd med kvällens löprunda :) Inte för att den var exeptionellt lång eller häftig på nåt sätt, men det var iaf 7 backiga kilometer i rätt tråkigt väder (-1 grad, lite fuktigt och blåsigt), och det var hur skönt som helst att bara springa! Lyssnade på en mkt intressant P3 Dokumentär om tvångssterliliseringar och lobotomi ("psykvård"...) under 1930-1975. Man tror knappt att det är sant att det var så nyss som man försökte lösa psykiatrins ekonomiska problem och samhällets "allmänna förfall" med hjälp av ett snitt i hjärnan och/eller sterilisering....

Nu känner jag mig konditionsmässigt oövervinnerlig (jaja, kanske liite överdrivet, men man ska rida på vågen... :) ) och ska belöna mig själv med att gå till en kompis som fyller år, och smaska tårta i stora lass.
 
Ja, en återblick på vad som inte bara var högsta mode utan dessutom bästa tänkbara tillgängliga vetenskap, som lobotomi, manar till ödmjukhet. Inte nödvändigtvis till att slå sig för pannan och skratta/gråta över dåtidens okunskap, utan till att se framåt, att förstå att det vi tar för givet idag om femtio år kan vara rena lögnen. Och att det måste vara så. Att vi måste fortsätta sträva efter att vederlägga, vederlägga, vederlägga...

Drog en knappt två mil lång vända på isen. Spåret var halvisigt och söndertrampat av hundar, ganska grunt (inte spårat på nån vecka) och det börjar vara vatten på isen på sina ställen. Dessutom skymningsljus, dvs suboptimalt. Höll på att ramla ett par gånger pga att jag tappade sikten, trots att det är helt platt! I skymnings-stiltjen och sedan med vinden i ryggen gick det sjukt fort, och sen, ja, sen skulle jag tillbaka. Då hade solen gått ned helt, vinden tilltog och blåste lite kallsnö i spåret. Motvind, kallsnö och klistervax, ja, ni fattar.

Skönt var det i vilket fall. Nu väntar en ensam, asocial kväll. Proust på P1, fan så bra han var.

Igår ett bröst-pass, måste få lite rutin på träningen snart.
 
Söndag: Sprang ett SD pass på 5km! Pulsklockan säger att jag hade medelpuls på 95% å en maxpuls på 101% ?
Antar att klockans uträkning på min maxpuls(220-åldern(57))=163 inte stämmer! Testade fram min maxpuls för exakt 11år sen till 184, då borde den väl vara 173 idag? Hittade en formel på maxpulsen, 210-(0.65 x åldern) på den blir det oxå 173! Det kan väl vara ett riktigt värde?

/Janne
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg