Dagens aktivitet?

Idag vågade jag mig på spåret på Storsjön, med start i Badhusparken i centrala Ösd. I lätt men envis motvind stakade jag mig till innerst i den där viken vid Bynäset (10,3 km), och sen stakade jag mig tillbaka. Drygt två mil således, 161 i snittpuls.

Efter vändningen hade det hunnit skymma och därmed mojnade vinden, lite synd. Sista kilometrarna var det t o m lite motvind. Härligt ont om människor i spåret. Synd bara att kommunen inte pistat i botten, stavarna sjönt bitvis både 15 och 25 cm ned, på ett ganska oberäkneligt sätt. Får väl skaffa tur-trugor till 155:eek:rna... En äldre kvinna åkte med, nästan i samma tempo. Det är såna gånger man påminns av innebörden i påståendet "Du åker som en kärring". Gärna för mig.

Sen avslutades kvällen starkt med att jag la sista handen vid morsans danska rågbröd, ett sjudagarsprojekt. Har rätt ont i underarmarna av bearbetningen, men attans så rena naglar jag har! Väntar bara två timmar jäsning till och sen två timmar i ugnen. Ikväll blir det sent.
 
Drygt 12.5km skidor idag. Väntar fortfarande (lätt uppgivet) på en vintersovsäck för att imorgon joina Ulrika i Lunndörrsfjällen. Om jag hinner mina deadlines innan dess...
 
Veckan har varit lite fattig på fysiska aktiviteter... fick lite blodad tand efter måndagens skidåkning... stack till Lida även i tisdags kväll, nu hängde även Malin med.

Svårvallat...+1 hemma, men det brukar alltid vara lite kallare vid Lida så jag vallade skidorna för runt -2... vågade inte kallare eftersom halva spåret är isig konstsnö och halva hyffsat ny snö.

Dessvärre var det ännu kallare, halvtaskigt fäste drog ner upplevelsen lite, tydligen hade jag lyckats bättre med Malin´s skidor, för hon upplevde det inte som lika illa som jag.

Dubbelspåren i konstspårdelen var fortfarande riktigt bra, fasta, hela och snabba... singelspåren på som plogats ihop hade under tisdagen blivit sladdriga lite nerkörda, fast utan genomslag.

9,4km blev det iaf... och 48:06 minuter.

Ingen träning i går och idag... Imorgon blir det nog en skidtur igen, just nu faller det dessutom lite snö.

Gick förbi bokrean på väg hem från jobbet... några fynd blev det.
Stora vildmarksboken av Lars Monsen
Överleva på naturens villkor av Stefan Källman och Harry Sepp

... sen så hittade jag två musikfilmer.
Control av Anton Corbijn - fantastiskt snygg film om Joy Division som inte gick att motstå för 79kr, trots att jag sett den tidigare.
Patti Smith -dream of life av Steve Sebring... verkar lovande...

Thomas
 
Senast ändrad:
Liten skogstur. Härligt väder och god mat :)
 

Bilagor

  • DSC00568.jpg
    DSC00568.jpg
    46 KB · Visningar: 187
  • DSC00569.jpg
    DSC00569.jpg
    33.9 KB · Visningar: 182
  • DSC00572.jpg
    DSC00572.jpg
    52.7 KB · Visningar: 191
Blev ingen skidåkning idag... var för lat ;-) ... pallade inte att valla om skidorna och sätta mig i bilen till Lida eller Rudan...

Så det fick bli ett löppass istället, bara att dra ut.

7,39km på 36:45... fick kämpa sista biten för att komm under 5 tempo, och det klarade jag, 4:58 blev det.

Avslutade med balans och styrke övningar för fotlederna, jobbigt.

@Supergeten: kul med lite bilder!

I morgon: Ingen träning, utom möjligen ölhävararmen då... Antennas på Debaser... så lite rajraj blir det nog allt :)

/Thomas
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg