Dagens aktivitet?

Här har också legat ca 2dm snö på gatorna.Ingen har kört fast eller ens slirat nämvärt...OK,snön är lätt och luftig.
Åkte till Kåbdalis för ett av de i år alltför sällsynta utförsåken.
Toppenhärligt med massor av lössnö.
En del snörök på vägen:Ingen i diket eller andra missöden vad jag såg.
Efter den spännande och roliga skidtävlingen körde jag hund.I två dm lössnö...Ett varv på 6km-banan fick de var,tre jyckar =18km.Skottade av mammas gård och hennes jycke hjälpte till.
Sparkrunda med gammelhunden när gatorna plogats (annars skulle man tro hon var en mullvad).
Tur jag åkte 15km klassiskt igår kväll,idag har jag ingen lust (eller heter det ork?) att åka mer.
 
Umgåtts med Barn. Syrrans barn :) Dvs stått och frusit i Vinterstaden Ösd och låtsas tyckt det är kul att åka ner för en snöhög. Sen blev det 15 km skidåkning på sjön innan det blev mörkt. Grymt skönt!
 
Är det vintern, näringsbrist eller de sena nätterna? Löpningen går tungt nu. ~5,5 km i lördags, 10 km i söndags. Milen tog 53 min och det var den tyngsta mil jag sprungit på år och dag.

Man ligger väl i lä mot Södergren & co.
 
Är det vintern, näringsbrist eller de sena nätterna? Löpningen går tungt nu. ~5,5 km i lördags, 10 km i söndags. Milen tog 53 min och det var den tyngsta mil jag sprungit på år och dag.

Man ligger väl i lä mot Södergren & co.
Bara lugn!

Tycker själv det är så varje år, vänta bara tills våren kommer när man slipper tajts kan springa i kortbyxor å linne då kommer man flyga upp för backarna i Skatås :cool ;)

/Janne
 
Lördag, heldag vid datorn. gick igenom och sorterade bilder från september till december. grovsortering alltså. Nu väntar finsortering och genomgång av varje enskild bild.
Söndag, vedintag 1,5h medelst skottkärra i snöig terräng. Därefter snöskottning för att få fram garage och infart. Lunch med gröt och macka och sedan slalom 3h. Till min lycka lyckades jag hitta ett helt oåkt smalt parti alldeles vid liftspåret, längs med puckelpisten mot staketet. Två härliga lössnöåk blev det av det. I övrigt mkt folk, tävling och skidskolor men vädret var bra. Snö och ingen direkt vind.
I afton lite arbete på mottagningen och egen tai chi-träning.

Roland
 
Även jag jobbade mest på min tilltagande bukfetma den här helgen. Mest var den kanske en övning i sexualundervisning; att gå ned till Badhusparken en helgdag just nu är rena RFSU-propagandan. _Det_finns_massor_med_barn,_skaffa_inga_fler!

Jag kanske borde ställa upp ett tält (ett "stånd" blir liksom lite missriktat).

Det blev iaf lite turskidor igår (tre dm lössnö med lätt skare ovanpå och vatten i botten=inte optimalt!), och sen ett rejält bröstpass. Får försöka ta igen det idag. Har en tung deadline t på tisdag, så nu åker vi!

I ö går mina Dagens Aktivitet-tankar till Staffan "öringen" Andersson, som släpade sig runt Öppet Spår igår, tydligen i ett allt annat än optimalt före. Hoppas han delar med sig av berättelsen här! (fan, jag vill nästan säga "dagens kollekt går till Öringen, som utstått så hårda prövningar bland vildar i fjärran land")
 
Åkte skidor i söndags, nio mil på 09.59.35 :)

www.mittvasalopp2009.blogspot.com

Kull att läsa din blogg, och bra jobbat! Jag vet vilket slit det är... speciellt om man inte fått tillräckligt med träning...

När jag senast körde öppet spår 07 så var det ganska jobbigt före med en massa nysnö... fast värst var det nog under vasan 06 med rekordkallt på morgonen runt -20 med en massa vindkyla på det... mycket köande och riktigt segt före gjorde att tiden stannade på 10:08 det året.

Om jag skall köra igen så blir det nog under "riktiga" vasan, tycker att det var mer folkfest då... men då så måste jag försöka seeda mig innan för att hamna längre fram i startfältet...

Min bästa tid är 8:03:03.... har nog aldrig slitit så hårt som den gången, speciellt sista milen då jag hade sub8 inom räckhåll... men mjölksyran vann och jag vek ner mig :(

Klart att du skall ta VR 2009!

MIn VR 08: http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=43702&page=69
 
Senast ändrad:
I lördags gick jag de två första etapperna på Sörmlandsleden. Gick hemifrån Bagarmossen och hoppade på leden vid spången mellan Söderbysjön och Ältasjön. Det hade kommit nysnö på morgonen vilket dolde glansisen vilket gjorde att man halkade till då och då. Vädret var förträffligt
med växlande molnighet och värmande sol. Tanken var att jag skulle äta lunch hos min syster
i Tyresö , Öringe där leden passerar. Men när jag kommer fram så är hon ute på ett ärende så jag
fortsätter ner till Alby friluftsgård istället där hon hämtar mig. Väl efter lunch och kaffe så bestämmer jag mig för att gå hem också :) Totalt ca 25 km och det tog ca 4 tim T&R.

En fin tur som rekomenderas!
 
Varit ledig från jobbet idag.... tagit det ganska lugnt kollat lite film och spelat lite ps3.

Men eftersom snön fallit i helgen så vore det ju nästan straffbart att inte lufta skidorna. Satte mig i bilen och åkte till Lida för en lugnare skidtur, mest för att se hur kroppen svarar efter den senaste tidens förkylningar och allmänna skittillstånd :-/

Först så skulle det bli lite trafikbekymmer... dock inte för mig, utan precis som i går så var det tre unga grabbar i en äldre volvo som hade lyckats med att snurra runt, dock så illa att det skulle krävas rejäla krafter för att dra upp den ur diket. Skjutsade två av grabbarna till Lida så att dom kunde be om hjälp där. Det verkade som om dom fick det, för bilen var borta sen på hemvägen.

Skidturen då? Riktigt fina spår! Nypistat och spårade dubbelspår första km och sen ihopplogat och spårat enkelspår resten av elljusspåret. Det blev tre vändor, totalt 7,28km på 36:42 ganska lugnt. Kändes helt ok och om inte kroppen ragerar negativt så blir det nog en längre sväng i morgon. 7,6:an var hyfsad att åka i hörde jag.

Gps länk: http://trail.motionbased.com/trail/activity/7682595

/Thomas
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg