Dagens aktivitet?

Har inte sprungit femman i Skatås sen innan jul, pga isiga banor. Går det inte att springa med fart så vill jag inte springa alls. Har tagit mig runt åttan och milen några gånger, och styrketränar lite istället. Har börjat öka distanserna lite och sprang 13 km härom veckan. Kändes väldigt bra. Intervaller på en isig 8 km i onsdags. Kul!

Men som sagt innan Skatås tinat upp lite är jag inte riktigt glad.
 
Samma problem för mig!

Fick avbtyta min löpning på 7,5km grön/vita slingan i Partille då det helt enkelt inte gick att springa! Otroligt halt var det fick ta en tråkig asfalts runda istället!

/Janne
 
Hej alla aktiva
Nu är det ett tag sedan man lämnad rapport, varit mycket sista tiden. Dragit igång med Qi Gong/Tai Chi gruppen. Åker skidor på helgerna, förra helgen 2,5mil och idag 1,2. Obanad terräng med trälagg. Kör på med crosstrainern när det inte är någon anna träning aktuellt. Provat på Pilates. Blir snart en vecka på Teneriffa med familjen, har ambitionen att köra ialla fall några morgonpass med Atlanten som utsikt. Nu är det bastu och sedan fågelmiddag med grannarna.
 
Tillbaks

Då var man tillbaks här på Dagens aktivitet, lite äldre och förhoppningsvis lite klokare.
Helgen har spenderats i en badtunna ute i skogen, inte mycket annan fysisk aktivitet dessvärre, förutom den vältränade lyftaölflaskamuskeln som nu är lite mer definierad.
Har kommit igång med 20-veckorsprogrammet inför Göteborgsvarvet, kroppen känns stark och motivationen är på en högre nivå än den varit på länge.
 
Soffköp och pannlamepromenad

Dagens huvudaktivitet var att göra ännu ett försök att hitta en soffa... och vi lyckades!

Denna http://mio.se/templates/MioProdukt.aspx?id=3752&p=1 är vi om sex veckor ägare till... kommer nog att bli bra .

Efter dagens kringflackande i möbelaffärer så behövdes det lite frisk luft och rörelse... Malin kom, lite oväntat, med den briljanta idén att vi skulle gå reflexbanan vid Brantbrink, så blev det.

Startade i löpspåren som var livsfarligt hala för mig med kängor men för Malin med Icebugs var det såklart inget problem. Det blev till slut 5,12km en varierad sträcka med offtrack efter reflexer och avkortningar via löpspåren...

1 timme och 21 minuter tog det... så här gick vi: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7512646

Det var kul!

Thomas
 
Världshistoriens tyngsta 8 km sprang jag i lördags. 38,5 minuter, hade siktat på 36. Otroligt sliten. Beror det på vinet dagen innan?

En fråga till läkare & co: om man dricker alkohol och är uppe sent så presterar man självklart sämre dagen efter (som i mitt fall). Men medför det också att träningen ger mindre resultat? Med andra ord, var min runda i lördags meningslös? I fredags några glas vin, i lördags 8 km och sen några öl. Gick jag konditionsmässigt back denna helg?
 
Måste erkänna att .....

Vet inte vad det beror på men har alltid sprungit mkt bra efter en kväll med lite rött :cool:
Har i alla fall inte märkt något negativt av mitt "supande"
Nån som har nån bra förklaring?

/Janne
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg