Dagens aktivitet?

Dagens aktivitet var helt avgjort sluttentan. Hela terminen i en tenta, sextio (förvisso luftiga) sidor. Satt i ett streck från åtta till efter ett, har aldrig behövt sitta så länge på en tenta. Sen snabbt hem, ut m djuret och sen tillbaka för självrättning. Kom hem halv fem... Avslutar kvällen med en stor whisky (huvudvärk har jag redan, så varför inte göra sig förtjänt av den också?)
 
Soffproblematik

Stuvat om hela vardagsrummet... och sen tejpat upp måtten på soffor som vi är spekulanter på, för att på så sätt försöka föreställa oss hur storleken ser ut i verkligheten, i vårat vardagsrum... vi är, nästan, överens om vilken det blir.

Färg, form storlek, skön... och sen så skall den vara praktisk... ska rymma mycket utan att synas... puh!

Ingen träning idag... men det känns i låren efter gårdagens löptur. Att man kan bli otränad så fort...

Thomas
 
Tisdag: Sprang mkt tidigt min 7,5km slinga! Tog faktiskt en lite omväg för att kolla "isläget" i Kåsjön!
Å satan..... isen låg kvar hade hoppats blidväder å vind hade gjort sjön paddlingbar igen!
Måste försöka ta mig ut till havet snarast! Har ett problem dock, har kajaken hemma just nu(å inte på GKF) kör inte bil(bara mc) Så om det finns nån därute som har bil/tackräcke å vill paddla så får ni gärna höra av er ;)

/Janne
 
Mtb till o från skidspåret, sen några kilometers hasande i isiga spår. Skridskorna hade passat bättre. Några rejäla vurpor därtill, det går för fort på is, får se om jag öht kan gå imorgon...
 
I går... asfaltslöpning, ganska trist egentligen, men det var praktiskt, bara att sticka ut... 6,3km på 29:14, 4:38 tempo... kändes lite lättare än förra passet men fortfarande seeeeegt i förhållande till hur jag vet att det kan kännas. Efter det ett lättare hantelpass, bröst och armar.

gårdagens gps fil: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7451985

Idag en kvällspromenad vid Lida, som kört ut en massa konstsnö i spåret, packat och pistat... men bara halvvägs, antar att tövädret satte stopp. Såg en kille som stakade sig fram på den isiga ytan, såg smått desperat ut.

Två killar med löparryggor och pannlampor kom löpandes från mörkret utanför elljusspåret... såg trevligt ut.

Thomas
 
Hallå där 4:38 tempo på 6,3km är faktiskt riktigt bra ;)

/Janne

Äsch... eller rättare sagt... Tack!

Tempot är väl inte uruselt... att hålla fart går nog, det är egentligen mer en fråga om hur det känns och hur mycket man får anstränga sig för att uppnå den... men i relation till årets Lidingölopp i 4:48 tempo (15km) så känner jag mig lite ur form. ;)
 
Med förkylning i kroppen

Söndag: sovasovasängsängsäng (och titta på Monty Pyton)
Måndag: promenad
Tisdag: kort lugn cykeltur
Igår/Onsdag: lite stilla på gymmet (för att ha koll på nyfunna tennisarmbågen)

Till helgen skidåkning i Hemsedal. :)
 
Kvällens...

... aktivitet var att springa samma runda som i förrgår :p ... fast gps:en mätte något kortare idag, jag genade väl i kurvorna...

I dag gick det lite lättare... 6,24km på 27:54min, 4:28 tempo... dels så gick det lite snabbare idag men ff a så kändes det trevligare, trots kylan som störde andningen lite + att fötterna domnade bort efter 4km... så kände jag mig lite lättare och rappare i steget.

Tog det lite lugnt utför då det kändes lite halkigt, antingen av is eller av rullgrus.

Gps länk: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7456045

Nästa gång, på lördag, skall jag nog testa att utveckla rundan något, så att jag får någon km till.

Thomas
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg