Dagens aktivitet?

Styrketräning idag, kallt ute och halsen håller i sig, men penicillinkuren lider mot sitt slut. Hela gårdagen spenderades i flygplan, i möte eller på flygplatsen. Lönt. Hela dagen dessförinnan gick jag min sista dag som student.

Imorgon tas examen.
 
Äntligen!

Lördagen den 17jan. äntligen paddling i havet! Det blev en skön tur på ca 20km från GKF söderut!
Så nu mår man bra igen ;)

/Janne
 
Sjuk

För det första: Grattis till examen räven!

Idag... Började dagen med halsont... tänkte att det nog blir bättre allteftersom... men jag skippade löpningen idag. Eftersom det har varit strålande väder idag så kunde jag ju inte sitta inne, utan det blev en promenad med start vid Brantbrinks IP, 5,1:an skulle avverkas, gick runt på 56:27 och det kändes faktiskt bättre.

Dagens huvudmission var att köpa soffa, åkte till MIO då vi, finally, enats om en soffa som heter Ateljé. Nu var det "bara" färgen som skulle spikas, våra initiala planer var en ljusgråmelerad, men väl där så tyckte vi att den skulle bli för ljus... nu började vi allvarligt titta på några gröna varianter, helt crazy ...

Helt plötsligt kände jag mig sämre, halsen började värka mer och jag kände mig yr och febrig :( Vi bestämde att det inte är läge att bestämma sig för att köpa en grön soffa för 17 fina i febrigt tillstånd. Vid det här laget hade jag dessutom frossa.
Bara att åka hem och bädda ner mig i soffan framför tv:n... trots två filtar så frös jag fortfarande... så nu åkte Ultralite:n fram, med en komf -9 och extrem -27, det skulle nog räcka tänkte jag... för säkerhets skull så tog jag även på mig merinostället :) .

Så nu har jag slöglott på handbollen och sett Sverige tokspöa Cuba.

Och nu är jag äntligen varm!

Thomas
 
Måndag: Mtb till gymmet som vanligt! Hade faktiskt lite träningsverk efter lördagens 20km pass i kanot(inte bra med 2veckors uppehåll) Men det försvann nu på gymmet ;)

/Janne
 
Känner mig ensam igen :(

Idag tisdag gjorde jag min långsammaste 7,5km runda någonsin i äcklig slaskig blötsnö å halt var det oxå!

/Janne
 
Helgen: skidåkning i Hemsedal. Det snöade! Sen körde vi ett gäng rundor i den lättaste "snowboardparken". Kul! Brukar annars prova en gång på en helg och ge upp med en gång. Det släppte lite redan andra rundan.

Nyss: en skön men stilla gymvända. Lite förkylning och tennisarmbåge sätter lite käppar i hjulet...

Hey! Let's be careful out there.
 
Onsdag: Cyklade tidigt till gymmet sen upp till Kåsjön å där låg isen tjock såklart! Hoppas komma till GKF i morgon för lite havspaddling ;)

/Janne
 
Varit sjuk

Sen i Lördags har jag varit sjuk... men är nu på gång igen, men en bra bit ifrån topptrim.

Så någon träning eller annan rörlig aktivitet har det ju inte blivit... har mest legat framför tv:n och spelat Fifa 09, Mirrors Edge och Motorstorm. Och så har jag slösurfat en hel del förstås... jobbat lite... fick en Tintinbox i julklapp som jag börjat kolla lite på, kul men det var bättre när man var barn.

Fick tillbaka laptopen förra veckan... förväntade mig att den skulle var fixad och felfri... men icke! Datorn har blivit instabil/hängig och den trådlösa uppkopplingen som var problemet dom skulle fixa, moderkortet var tvunget att bytas, nu har allt blivit ännu sämre... så jag har suttit i tfn med support och kundtjänst halva gårdagen... vilken tur att man varit sjuk, annars så hade man ju inte hunnit med att sitta i telefonköer... det är inte direkt ikea nivå på reklamationshanteringen hos tekniksäljarföretagen.

Idag har jag haft jobbmöte hela dagen... en bra mjukstart efter sjukfrånvaron... som förövrigt är min första på över 3 år...

//Thomas
 
Senast ändrad:
Bidde ingen paddling idag...kompisen med bil hoppade av:(
Fick springa istället! Det var så halt på "mitt" 7,5km spår att jag fick ta en asfaltsrunda istället!

/Janne
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg