Dagens aktivitet?

suck...

...kroppen reagerade igår eftersom den var på väg att bli förkyld. Så nu hemma med lite halsont istället för att vara ute på tur :(.

Som tur är finns ju skogen kvar...bara att ha tålamod och låta saken ha sin gång...får ägna mig åt organisation och städning. Brrrr ;)...

//J
 
I går eftermiddag en sväng till Nationalmuseum för att kolla in "Lura ögat" ... tyckte att utställningen var sådär... och sen så var det alldeles för mycket folk insläppta, så man såg inte allt... så det blev någons sorts "snabbkonstskonsumtion" som inte gav speciellt mycket...

Bättre då att kolla in den permanenta, där fick man plats.

Fråga: Hur dum är man på en skala om man står och PETAR på en tavla eller en installation på ett konstmuseum? Det hänger liksom Rembrandt och Renoir på väggarna, alla har inte glasskydd... Såg det flera gånger i går... helt absurt korkat...

Om "Lura ögat": http://www.nationalmuseum.se/sv/Bes.../Aktuella1/Lura-ogat-Fem-seklers-blandverkII/

Idag: Härlig långfärdsskridskotur på Orlången med kaffe och kaka i solen :)

Thomas
 
Söndag: Idag paddling från GKF i underbart väder,kallt men solig å klart! Vattentemp -5gr,vattentemp 0gr.
Det blev ca 100m isbryttning å sen ca 20km paddling :)

/Janne
 
Ja, till slut tog alla veckorna på barnkliniken ut sig med en rejäl bihåleinflammation, så nu mår jag riktigt gôtt... Men, vad gör det när man haft den äran att befinna sig i lappmarken några dagar? Det har blivit några mysiga skidturer med Nilak och Ulrika i markerna utanför stugan i Kåtaliden, oftast med omkring minus femton på termometern hemma (och på myrarna är det ju som bekant inte direkt varmare). Hundstackaren har fått vara lös i lössnön och kylan (bilder kommer!) och därefter har han utfodrats med resterna (generöst!) av lammtjälknöl.

Igår tog sig termometern aldrig över tretti minus, som kallast såg vi dryga minus trettifyra grader. Skidorna, snön, bindningarna, skorna och troligen även lederna gnisslar som en låda nyfödda hundvalpar...
 
Skridskor och balans och bollgympa

Blev några varv på Orlången idag... gäller att passa på nu när det finns fina isar... Startade vid kanotklubbens brygga för att ta mig runt den "plogade" slingan... men den var så konstigt dragen, så det blev bara ett varv på den... sen så modifierade jag slingan med att runda öarna istället.

Förra turen kändes vinglig för min skadade högerfotled så idag körde jag med skydd... jäkligt skönt med den extra stbiliteten... nästa tur så stöttar jag båda fötterna.

Det blev bara tre varv... sen så kände jag mig hungrig, och trött i både lår och bak... otränad skulle man kunna kalla det :(

Hem för en sen lunch och sen så var det dags för lite övningar på julklappsbalansboll... kul men svårt. Tränade lite bål, korsrygg och mage... fortsatte med några balansövningar på balansplattan för min dåliga fotled.

Dagens tur: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7406204

I morgon hoppas jag att det blir lite skidåkning.

Thomas
 
Tisdag: Idag löpning 7,5km å det gick lätt för en gångs skull! Tycker det går längre å längre mellan gångerna då det bara flyter på :)

/Janne
 
I morgon hoppas jag att det blir lite skidåkning.

Nä... någon skidåkning blev det inte idag... det kom för lite snö i natt och att varva Rudans 700m konstsnö har jag ingen lust med.

Så det fick bli en sväng på skridskorna idag med... inget jag ångrar precis... det har varit en kanondag idag, blå himmel med klart och fint väder.

Åkte till Sundby gård med förhoppningar om en plogad bana.

På väg ner mot sjön såg jag plogskotern på isen... perfekt!

Korta banan var plogad med 7-10 meters bredd. Startade på den... efter ett tag så såg jag att skotern vikt av från slingan och påbörjat en förlängning... så jag hakade på i det nya spåret som var c:a 1,5m brett. Totalt så blev det 11,01 km på 46:51 14,1km/h, en liten förbättring i hastighet mot gårdagens 13,3km/h... trots att jag stannade och njöt av solen lite...

Här är slingan: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7409427

Thomas
 
Känns ibland som jag är ensam här ;-) Tror jag övergår till veckorapportering nu!
Idag fredag blev det igen cykling till gymmet, å igen var jag glad för dubbarna på min mtb!
Efter träningen cyklade jag till ICA för att hämta "stort brev" det var ett par mkt lätta tunna neopren paddelhandskar! Fattar inte varför dom inte kan dela ut det(brevet var bara 1,5cm tjockt)
För i tiden var allt bättre då försökte brevbäraren trycka in allt genom brevlådan, som cyklar skivstänger å så ;-)

/Janne
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg