Dagens aktivitet?

Dan före dopparedan

Jobba förmiddan,köpa lite mer glögg.
Köra draghunden 12km,alldeles nypistat spår,en ren som draghjälp en bit.
Åka 18km klassiskt i hårt fint spår,-18 på kallaste stället.
Gå hundpromenad med urhunden som gav sej till att både skutta och galoppera en bit.
Göra skinka,städa,dekorera gran mm,gå till mamma och dricka kaffe,
Få in lite "julblot" i nutiden;julöl i mjödglas.
Avsmaka varm skinka + glögg och lussebröd och spela Alfapet.
För första gången på flera år alla barn på plats samtidigt!
 
Veckan har mest bestått av en väldans massa jobb...

Sista julklappsinköpen i går kväll... Wall-E på blue ray var ju slut (nästan) överallt så det blev till att springa mellan alla tänkbara affärer... till slut så fann jag den näst sista hos onoff.

Idag blir det en promenad vid Lida med våra julgäster... ser ut att bli perfekt väder för det, molnfritt, klart och kallt.

Sen blir det en massa god julmat...

God Jul!

Thomas
 
Senast ändrad:
letar fram och packar ihop: ryggsäck, dunjacka, dunsockar, dunsovsäck.
letar efter men hittar nog någon annanstans: stighudar.
tvättar och putsar på: nyköpta begagnade racern.
smörjer in med vax: kängorna.
blir omhändertaget och insmort med Voltarengel: liten jävla muskel under vänster skulderblad.
letat efter "öppna" och funnit "stängda": simhallar och gym.
funderar på att använda inom kort: löparskorna.
njuter av om ett par dagar: Grövelsjön!

Gojulgojulgojul!
 
Senast ändrad:
Joggingrunda 5 km i den lilla snön som kommit till höglandet, minus 1,5, klar och fin luft. Skönt att röra på sig efter gårdagens julbord, minnesnot för nästa år: Hålla mig till sillen. God Fortsättning!
 
Juldan: Hade tänkt ta en vilodag men vädret var så fint o soligt så jag kunde inte låta bli, det blev den grön/vita 7,5km löpslingan i Partille!

/Janne
 
Ljusterapi

Juldagen bjöd ju på ett fantastiskt väder soligt med lätt dis i luften och några minusgrader som gjort att frosten lyste vit... kombinationen sol+dis+frost gjorde att allt blev väldigt ljust... skönt.

Såklart så kunde vi ju inte sitta inne en dag som denna... utan åkte till Ågesta friluftsområde för en tur i skogen... tänkte egentligen gått "skogstian" men nöjde oss med 6,2:an... undrade varför vi aldrig åker hit för att springa, spåren är ju jättefina och dessutom så har dom sannolikt sthlm´s längsta elljusspår.

En timme och sju minuter tog det att gå slingan i lugn takt... lite fotande och mycket prat om kommande vandringsprojekt... först påskturen och sen nästa sommar, Sarek känns som om vi måste se mycket mera av.

Bestämde oss för att nästa år skall bli Malins år på utrustningsfronten... min julklapp till henne, en Bergans Helium, fick bli startskottet...

Gps filen: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7321335

//Thomas
 
Isigt och jäkligt,kände i kroppen att jag nog var hängig och lite mer förkyld igen,gick med gammelhunden och tog ut draghunden för en liten promenad,upptäckte att hund spåret var nypistat,vips var krassligheten väck och det blev precis som alla andra dar både hundkörning och skate för egen maskin.
Nu kan jag kurera mej vid datorn och i soffan under filten;är nog lite krasslig...
 
Äntligen!!!

Lördag: Äntligen så kom jag ut på havet igen(måsar,tång,saltvatten) underbart väder paddlade från GKF till Franholmen där tog kompisen Tobias å jag fika, blåbärspaj å kaffe :)

/Janne
 
Julmatsbrännarjogg

Dags att ta tag i förfallet... mycket julmat och jobb har satt sina spår... så ikväll drog jag till Brantbrink för en kortare joggingtur...

Stötte vid parkeringen på en kille som besviket konstaterade att elljusspåret var släckt idag. Jag erbjöd honom att haka på mig, mitt pannlampesken räcker gott och väl till två... men han menade på att han skulle sinka mig alltför mycket... ingen risk... eller rättare sagt, det skulle varit skönt med en "bromskloss" idag. Men han drog vidare till Lida.

Kände mig tung och klumpig i steget... och sista två kilometrarna, dom går i det ganska kuperade "elljusspåret" kändes jäkligt tunga, flåset är inte bra nu... det var inte ens kul :(

Totalt 5,34km på tiden 24:57 (4:40 tempo)

Gps filen: http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7332118

Avslutade med 20 minuter fotledsrehab... balansplatta och tåhävningar...
 
Senast ändrad:
långfärdsskridskor

Dagens aktivitet blev långfärdsskridskor på en liten sjö här i Bergslagen som heter Södra Brunnsjön.
Ett varv gick på ca 10 min, så det blev några rundor.
Folkfest på och runt sjön, barn på bobbar, äldre med spark, och medelålders som sagt på långfärdsskridskor och överallt ihopa lyste moder sol.
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg