Dagens aktivitet?

Strålande sol... någon minusgrad... dock lite hängig och småsnuvig, så den planerade löpturen i skogstian vid Ågesta las på is... fick bli en slödag med Fifa 09 och lite Mirrors Edge... men vi beslöt oss ändå trots att vi är lite krassliga båda två att ta skogsfemman som en promenad... Lundhags T10:a var laddad med vätska, frukt och gott...

Efter 300 meter gåendes i normalt promenadtempo så... STUKADE JAG DEN FÖRBANNADE HÖGERFOTEN IGEN! ##%@#!! H***vete vad ont det gjorde, blev helt matt... en av de grövsta stukningar jag gjort... sannolikt p ga att fotleden var försvagad av förra stukningen + att jag slarvat med rehab... men jag förstår fortfarande inte hur det kunde hända... vi gick på en skogsväg.

... bara att gilla läget, och åka hem igen... hård linda och högläge.

Thomas
 
Skogspromenad

Nyårsaftonen blev lugn och sansad... har ju känt mig lite hängig de senaste dagarna så partyplanerna avbröts... istället blev det en lugn och fin middag hemma... satt någon timme och kollade på bilder från 2008... roligast var det att drömma sig tillbaka till Sarek som vi premiärvandrade 2008... nya vandringsplaner för 2009 börjar ta form...

Tolvslaget tillbringade jag i telefon med väktaren som var framme på jobbet, då larmet gått för andra gången under kvällen, sannolikt pg a fyrverkeri som gått in i någon ruta och utlöst larmet... killen som kollade larmet sa att han inte gjort annat än kontrollerat falsklarm under nyårskvällen... kul jobb...

I dag var det dags för ett nytt försök att komma ut i skogen, denna gången utan att stuka foten... istället för lätta löparskor så hade jag för dagen säkrat med kängor som var hårt åtdragna.... ingen större risk för återfall mao.

En fantastiskt fin vinterdag med strålande sol och frost som pudrat naturen vit. Kom iväg i hyfsad tid vid 11 tiden... 2 timmar och 16 minuter tog det att gå "skogstian" vid Ågesta... med flera stopp för fotning och dricka/matpaus... Distansen med gps:en blev inte riktigt 10km utan 9,64km

http://trail.motionbased.com/trail/episode/view.do?episodePk.pkValue=7362827

Thomas
 
Nu har jag skitit i det blå skåpet, igen :)

Var ute idag på fm å sprang min vanliga 7,5km runda för 3:e dan i rad! Fick lite ont i hälsenan, får faktiskt skylla mig själv,brukar alltid ha en vilodag mellan löprundorna i vanliga fall! Men ska äntligen ut på havet på lördag på paddling! Underbart tid faktiskt då man kan ge sig ut ett gäng havskajaker(långa/snabba)å få vara helt ensamma på havet!

/Janne
 
Var ute idag på fm å sprang min vanliga 7,5km runda för 3:e dan i rad! Fick lite ont i hälsenan, får faktiskt skylla mig själv,brukar alltid ha en vilodag mellan löprundorna i vanliga fall!

Ja... kroppen är en skoningslös konstruktion... det straffar sig alltid att stressa, eller att inte lyssna på signaler... det fick jag smärtsamt erfara härom dagen...
 
Ja... kroppen är en skoningslös konstruktion... det straffar sig alltid att stressa, eller att inte lyssna på signaler... det fick jag smärtsamt erfara härom dagen...

Jo du så är det!
Jag kan springa utan problem det onda kommer efteråt, men jag vilar några dar! Sen kör jag som vanligt med löpning bara varannan dag!

/Janne
 
Tar fasta på det där med signaler,struntar i dagens längdskidor,kring -20 C och jag tycker luften känns väl kall i halsen.
Åkt hund 12km där det är lite varmare,det är ingen ansträngning mer än för vovven.
 
Lördag morgon: Årets 1:a löprunda 7,5km å det gick bra trots att det var halt, å bäst av allt kände knappt av min ömmande hälsena :)

/Janne
 
lugnt...

...12 dagar på snö i december, 6 dagar med dubbla pass, totalt ca 31 timmar enbart glidskidor, mycket klassisk teknik, artar sig bra :) ! Utöver detta ca 10 timmar annan träning, mest styrka och ÅH-träning. Även fått in 4 timmar fristil (nybörjare).

Senaste 4 dagarna vila och återhämtning och laddning inför januari. Idag hade jag tänkt köra igång
det nya träningsåret med lite alternativträning i form av en kort tur på ett par dagar. Som jag har längtat efter att komma ut och röra på mig utan pulsklocka :)!

Kroppen signalerar idag att den vill vila ytterligare så jag startar pigg och fräsch i morgon istället. Ska bli najs!

Vinterhälsningar,

//J
 

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg