Dagens aktivitet?

Möbelmontering

Veckans huvudsakliga aktivitet kvällstid... har varit att montera möbler... samt rehabträna min fotled... balansplatta och tåhävningar...

Min favorit teknikpryl just nu är utan tvekan min miniskruvdragare IXO!

Thomas

Änggårdsplåga

Tog 25 minuter i Änggårdsbergen förut. Fick plåga mig, kändes väldigt tungt. Ätit för lite?

Blir nog inget mer innan söndag, möjligen en lätt cykeltur på lördag.

Känner mig svag.

Jo faktiskt, började använda det för 2års sen efter en vurpa på en isfläck som var dold under lite snö!
Fick ett framhjulssläpp omöjligt att häva det gick så j...a fort! Börja med att testa bara fram!
Men jag väntar in i det sista med att sätta på dom! Dubbarna slits på barmark + lite mer trögcyklat blir det!

/Janne

Dubb är bra i mitt tycke, antar att det är en höjdare om man tränar, det är ju ändå belastningen man är ute efter (jfr rullskidor som finns i tre olika rullmotstånd).

Ikväll ett hårt bröstpass, varit sjukt inaktiv (=stressad) sista veckorna. Men gick min sista Umeå-jour i tisdags! Imorgon planeras löpning.

Kunde inte hålla mig,var tvungen testa!

Det small till i vaden i måndags när jag skulle springa ett kort SD-pass på 2,5km å fick då linka tillbaks! Det kändes mkt bättre idag så jag testade ikväll med en lugn "femma" det gick rätt bra att springa konstigt nog, men senare ikväll så kom det onda tillbaks så nu haltar jag lite igen!
Så vad gör man? Hur länge ska man vila? Ja jag vet inte! Nån som vet?

/Janne

Du har säkert rätt Patric! Men jag lägger hellre mina pengar på mkt långa snabba havskajaker :)
Så är det, har aldrig blivit bra av sjukvården bara blivit felbehandlad, så jag litar inte på nån som helst behandling tror kroppen fixar det själv bäst, ville bara veta hur lång tid det tar för "kroppen" att bli bra i mitt fall ... :)

/Janne

Vi är alla olika. Har olika kroppar och öden. Min story är ju exempelvis lite speciell... Hursomhelst, så i mina ögon har Janne-Naprapaten bevisat sig med råge. Och då har jag både haft halvlyckade o mindre lyckade möten med sjukgymnaster, idrottssjukgymnaster, ortopeder, kiropraktorer, idrottsläkare... Men nä, det är inte helt billigt. Och ja, ibland är det ju bara tid som krävs. Ta hand om dig. Dags att ta tag i crawlandet? Det kan du göra med dolme o låta vaden vila. Skön rörelse genom vattnet!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg