Dagens aktivitet?

Trött...

Tänk, jag som inte brukar bli stressad, och nu är det nästan så det knyter sig i maggropen. Har ändå försökt träna, fick ihop ett axlar etc-pass på kvällen. Dessförinnan ägnade jag mig åt "feeding" av min flickvän, först tunna pannkakor och sen hembakt bröd. Imorgon bär det av till kongress, måste förbereda förbereda förbereda...

Uteaktiviteter inne. Otroligt trevligt att vara lite förkyld och få ordning på fotona från två fantastiska sommarveckor. Har fixat färdigt med fjällbilder på cykel och i klätterselen, och likaså med bilder från en veckas segling. Ett förnämligt innenöje när hals o näsa säger stopp.
Imorgon är jag frisk igen! :)

Precis hemkommen ifrån en kvällstur över fält och igenom skogar, nya pannlampan fick sitt elddop och de hyfsat nya Salomonskorna kom till sin fulla rätt. Känns skönt att ha hittat ett bra ställe att kunna köra rakt ut i terrängen, så länge man lyckas hålla sig ur kaninhålorna.

Idag tisdag på morgonen blev det paddling i Kåsjön fick faktiskt bryta lite is för 1:a ggr i år, så det gick inte fort på "milen" (10km) idag :)

/Janne

Säsongspremiär

Säsongspremiär i elljusspåret i Knivsta. 15 km blev det. Många var där och åkte skidor. I morgon är jag nog öm här och där trots att jag gjort åtskildiga rullskidspass i höst.

Ett tag sedan man skrev..... Hinner läsa rubrikerna och se bilderna...:)
Onödigt vetande kanske men idag- blandat gym. Hursomhelst inte fel med vinterkänsla, lite oväder men det har ju snöat!

Skidor

För andra dagen skejt 15km runt vårt elljusspår.Skotersladdat och inga stenar framme.
Extremt kärvt,igår lössnö,idag -19C.
Skönt att äntligen kunna åka i kuperad terräng istället för på sjön.

Skidor idag igen

Det blev skidor idag igen dock ej Knivstas elljusspår. Började att dra upp mitt egna rekriationsspår i Vassunda, 45 minuters spårning längs lägdornas läkanter därefter lappkast och sedan hemåt. Därutöver så har jag denna vecka pulsat åtskildigt i snö då jag alla dagar plus imorgon har bangårdskännedom med lokförarelever. Det blir nå'n kilometer varje dag och snöröjningen har inte hunnit med.

Jag muntrar upp eleverna med att erinra mig min gamle plantsättningsförman som bemötte ynglingarnas klagomål på långt att gå och tunga plantlådor med orden "Bra träning sörru, bra träning sörru pojk".

För övrigt så bävar jag inför det stående hotet av ett rejält mildluftsinbrott.

Dagens aktivitet

Dagens fys inför kommande strapatser. Armhävningar blandat med packning av mängder av hultafors stålspett a 7 kg styck.Must drickande och babbel om uppsägningar.

kvällens aktivitetet, flytta snö. Från mitt på gårdsplan till sidan av gårdsplan, från gräsmattan upp mot husgrunden. Ett 40 minuters fyspass. Och det utan att starta bilen. Skall nog vila imorgon...

Säsongspremiär!

Äntligen dags för säsongspremiär på skidorna... Ängarna vid Rudan brukar vara snösäkra så här tidigt.

Nu var den vanliga slingan hyfsat spårad med singelspår, sladdriga sådana, men förvånansvärt få genomslag och isf endast lite gräs...

Så det blev några vändor på den 2980m långa slingan... totalt c:a 14km inkl transportsträckan till och från parkeringen. Det kändes i ärmarna hur skidotränad man är... svor åt mig själv att jag inte tagit fram rullskidorna i höst...

Men nu är det ju blidväder på gång... så nu är det bara att vänta på nästa chans.

Thomas

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg