Vurplöpning och IKEA
Gårdagen hade två saker inplanerade... skogslöpning vid Gömmaren och IKEA.
Stadig frukost med IKEA planering... idag var det förvaringsfokus,
... men först ett löppass vid Gömmaren. Sista svart/vita 5km knixen x2 var planen medans Malin som har lite problem med en tå skulle gå ett varv med stavar.
Underkylt regn och blåsigt väder... "det finns inga dåliga väder, bara...". Flåset kändes trögstartat idag men efter 1,5km så kändes det bättre... starkare än förra gången, höll c:a 5:50 tempo. Men så hände det som inte fick hända... på en klipphäll utför, som jag VET hur jag skall ta... halkade jag till, stukade högerfoten, föll framåt och slog i vänsterknät rejält... och mina nya löparbyxor gick givetvis sönder :-(... gick haltande en stund... men kom igång med lätt jogg sista biten. För att hålla mig varm så vände jag och gick tillbaka för att möta Malin.
Efter lite omplåstring så bar det av till IKEA... köttbullelunch med kaffe och kaka... sen var det dags att plocka förvaringsmöbler. Billy x4 till kontoret, Malm x3 till sovrummet, Expedit x 1 till vardagsrummet och Sandnes x1 till hallen... dushdraperi med stång, det fanns en som heter Gömmaren
... och så en del småplock... som vanligt.
Två vändor med bilen blev det...
Thomas