Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bo i bilen !!?
- Trådstartare denden
- Start datum
denden; sa:Hej!
Är student på industridesign på konstfack och håller på med en marknadsundersökning för ett skolprojekt kring mobilt boende.
Vore super glada om du/ni hade tid i ngn minut o svarade på de frågor du kan/vill!....
okay
Vi håller på att utveckla en insatts till combibilar (som alltid sitter i bilen) som kan fällas ut och gör att 2 pers kan bo i bilen på ett bekvämt o säkert sätt och undrar:
1.Skulle du ha nytta av att du vet att du alltid har övernattningsmöjlighet när du åker med din bil.
alltid sitter i låter opraktiskt - det har jag inte nytta av.
2.Skulle du ha någon nytta av att bo i bilen i något sammanhang?
jadå det händer.
3.Tror du att det finns något behov av den typen av produkt?
Ja varför inte men i löstagbart utförande..
4.Vid vilken typ av friluftsaktiviteter kan man ha nytta av bilen som bas/boende?
de flesta om man behöver sova i anslutning till uteaktivitet - inför resa elelr efter.
5.Vad tycker du att en sådan insatts får kosta?
under 5000
6.Tror du att man skulle välja denna produkt framför andra (tält, husvagn) om den är väsentligt mycket lättare och snabbare att använda?
absolut - men den skall vara billig och smidig - sen kanske den blir svår att sälja för att många inte ser behovet.. men det är olika kunder som vill sova med och utan insatts skulle jag tro.. den mer bekväme kanske vill ha insats..
Jätte tack på förhand! /Daniel Eriksson
så lite så ..
/Henrik
denden; sa:Hej!
Är student på industridesign på konstfack och håller på med en marknadsundersökning för ett skolprojekt kring mobilt boende.
Vore super glada om du/ni hade tid i ngn minut o svarade på de frågor du kan/vill!....
Vi håller på att utveckla en insatts till combibilar (som alltid sitter i bilen) som kan fällas ut och gör att 2 pers kan bo i bilen på ett bekvämt o säkert sätt och undrar:
1.Skulle du ha nytta av att du vet att du alltid har övernattningsmöjlighet när du åker med din bil.
Nja... inte alltid.
2.Skulle du ha någon nytta av att bo i bilen i något sammanhang?
Ja, det är smidigt om man som jag fotat under många timmar till långt fram i skymningen och inte har ork eller lust att leta tältplats. Dessutom får man inte tälta i naturreservat och då är det bra att kunna sova på parkeringen. Överlag att slippa leta tältplats, vilket kan vara tidsödande i civiliserade trakter. Det blir också enklare att göra improviserade resor utan att behöva planera vart man ska sova.
3.Tror du att det finns något behov av den typen av produkt?
Det beror väl på hur bekvämt och smidigt det blir... Generellt tror jag behovet är litet.
4.Vid vilken typ av friluftsaktiviteter kan man ha nytta av bilen som bas/boende?
Läs mitt och föregående personers inlägg.
5.Vad tycker du att en sådan insatts får kosta?
Max 1500:-, annars tillverkar jag en själv. Men det beror också på hur bra produkten blir.
6.Tror du att man skulle välja denna produkt framför andra (tält, husvagn) om den är väsentligt mycket lättare och snabbare att använda?
För engångsövernattningar. Men inte till semester. Det enda du kan göra i en kombi är ju att ligga/sova. Det blir minst sagt spartanskt... Inget för de som vill njuta en skön semster, med matlagning under tak osv. Men det är klart, kombinerat med ett förtält ut från bakluckan som snabbt går att spänna upp, så kanske det kan ersätta ett tält? Ett problem är också ventilationen. Öppnar man rutan för att det inte ska imma igen kommer myggor in osv.
Jätte tack på förhand! /Daniel Eriksson
Cabelas (www.cabelas.com) har en del grejer... bla tält som kan sättas på biltaket och på flaket på pickup bilar.
//Stefan
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg