• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Bli rik!

tanto; sa:
1. Ärliga men inte så snabba sättet
Kom på en bra företagsidé medans du sparar pengar till att starta ett aktiebolag och går kvällskurser hur man förvaltar det.

2. Blås folk
Pyramidspel, Healing, Magnetiska skoinlägg, Homeopati, Medium, Sekt osv.

3. Kriminella sättet
Rån, Utpressning, Droghandel, Stöld etc.

Att lära ut svenska som främmande språk, vad är det då? Är det 1. eller kanske mer åt 2.-hållet, eftersom folk skulle kunna hyra en tolk eller snacka engelska?
 
hej!

jag har under flera års tid letat efter så passiva inkomster som möjligt, har hittat en del men ingenting som varit långvarigt.
nu har jag insett att man måste faktiskt kämpa också, då fick jag erbjudande om Jl biz club, jag tänkte "ah 500:- till kan jag satsa men sen ger jag upp" och redan efter knappt 5 timmar hade jag fått igen min insatts.
nu tjänar jag tillräckligt mycket för att jag i princip skulle kunna sluta på mitt ordinarie jobb och jobba heltid med detta, får se hur jag gör om ett par veckor.
[Redigerat av admin]
mvh marcus
 
En fd. Ungersk arbetskamrat hade planerat att tillbringa ett av ungdomens sommarlov vid den populära turistorten Balaton. Finansieras skulle sommaren genom att sälja läsk till turister. Kamrat Imre köpte en hel pall med någon billig dricka han kom över genom "kontakter". Efter första dagens försäljning stod det klart att den orangefärgade, illasmakande smörjan inte skulle bli någon försäljningsframgång. Eftersom kamrat Imre är fostrad med den kreativa "street smartness" som föds ur viljan att skaffa sig det där "lilla extra" i ett förövrigt fattigt kommunistland, fann han snart en lösning. Balaton överbefolkas i semestertider av Tyskar, och vad dricker tyskar? MULTIVITAMIN SAFT. Imre hyrde helt sonika en sådan där drickamaskin med en genomskinlig tank med en blandarrotor i, öppnade drickaburkarna och hällde dom i maskinen. Stor skylt MULTIVITAMINSAFT och försäljningsframgången var ett faktum. Sommarens lager slutsålt på en dryg vecka och resten av sommaren slappande på stranden.

Vad lär vi oss då av detta?
Verkshöjen på idéen behöver inte vara överväldigande så länge den genomförs med kreativitet och ett flexibelt samvete

/Erik
 
Re: hej!

marcusandersson-; sa:
jag har under flera års tid letat efter så passiva inkomster som möjligt, har hittat en del men ingenting som varit långvarigt.
nu har jag insett att man måste faktiskt kämpa också, då fick jag erbjudande om Jl biz club, jag tänkte "ah 500:- till kan jag satsa men sen ger jag upp" och redan efter knappt 5 timmar hade jag fått igen min insatts.
nu tjänar jag tillräckligt mycket för att jag i princip skulle kunna sluta på mitt ordinarie jobb och jobba heltid med detta, får se hur jag gör om ett par veckor.
gå in på [redigerat av admin] och kolla om det är något för dig.

mvh marcus

Jag är ledsen, men du har gått på en blåsning.

Han som ligger bakom sajten du pekar på, han har däremot säkert tjänat en hacka, särskilt med det nedanstående i beaktande.

Verkshöjen på idéen behöver inte vara överväldigande så länge den genomförs med kreativitet och ett flexibelt samvete
[Ändrat av öringen 2006-06-08 kl 13:55]
 
björner; sa:
I förra tråden på samma tema,
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=33526, fanns detta goda uppkast:

"Här är ett enkelt och konkret förslag om du vill göra mycket pengar. Det kräver dock ett annorlunda sätt att tänka. Vi vänder helt enkelt på slanten, dvs istället för att du arbetar för pengar låter du pengarna arbeta för dig.

Belåna dig för allt vad din ekonomi tillåter och köp aktier i ett företag som heter Pricer, registrerat på Stockholmsbörsens O-lista.

De står nämligen inför en uppgång av sällan skådat slag på börsen det närmaste året. Du kommer tjäna mer pengar än vad du någonsin drömt om tidigare."

Efter att ha kollat
http://193.12.100.177/bors/info.asp?id=PRIC-B
så står det klart att det fortfarande finns möjlighet att köpa denna aktie billigt!! Ett klipp alltså!!
Tja, 15 procent är alltid 15 procent, även om det är ganska vanligt skådat.

Det ryktas att i ett flöde från en jökul på Island dyker då och då gamla silvermynt från Egil Skallagrimssons gömda skatt fortfarande upp. Vet inte om det var i närheten av Vattnajökul, men då gäller det att snabba på innan isländarna gjort en kraftstation av alltihopa.

Raskesven
 
Raskesven; sa:
björner; sa:
I förra tråden på samma tema,
http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=33526, fanns detta goda uppkast:

"Här är ett enkelt och konkret förslag om du vill göra mycket pengar. Det kräver dock ett annorlunda sätt att tänka. Vi vänder helt enkelt på slanten, dvs istället för att du arbetar för pengar låter du pengarna arbeta för dig.

Belåna dig för allt vad din ekonomi tillåter och köp aktier i ett företag som heter Pricer, registrerat på Stockholmsbörsens O-lista.

De står nämligen inför en uppgång av sällan skådat slag på börsen det närmaste året. Du kommer tjäna mer pengar än vad du någonsin drömt om tidigare."

Efter att ha kollat
http://193.12.100.177/bors/info.asp?id=PRIC-B
så står det klart att det fortfarande finns möjlighet att köpa denna aktie billigt!! Ett klipp alltså!!
Tja, 15 procent är alltid 15 procent, även om det är ganska vanligt skådat.

Det ryktas att i ett flöde från en jökul på Island dyker då och då gamla silvermynt från Egil Skallagrimssons gömda skatt fortfarande upp. Vet inte om det var i närheten av Vattnajökul, men då gäller det att snabba på innan isländarna gjort en kraftstation av alltihopa.

Raskesven


Såg att min "köprekommendation" kommit på tal igen, så jag känner nästan mig nödsakad att kommentera:)

Pricer är ett företag verksamt på marknaden för elektroniska hyllkantsetiketter, sk ESL-system. I skrivande stund håller Pricer på att förvärva sin största konkurrent vilket kommer ge det nya sammanslagna bolaget en marknadsandel på ca 60 procent. Det betyder att Pricer kommer vara världsledande på en mångmiljardmarknad som står vid randen av ett rejält kommersiellt genombrott.

Väldigt förenklat kan man jämföra med den situation Ericsson och Nokia stod inför innan mobilmarknaden exploderade. Den som köpte aktier i Nokia för hundratusen kr år 1992, kunde se sina aktier vara värda 25 miljoner vid IT-yrans höjdpunkt år 2000. Här kan vi tala om utväxling.

Nu säger jag inte att Pricer kommer göra samma resa som Nokia. Men jag är inte den som är den. Gör jag femton mille inom fem år är det helt ok:)

Ärligt talat, Pricer är en väldigt spännande investering med chans till mycket god avkastning på investerat kapital. Men om genombrottet kommer i år eller senare är väldigt svårt att sia om. Poängen är att man ska köpa aktien INNAN genombrottsordern kommer.

Som en liten parantes i sammanhanget kan nämnas att en isländsk miljardär nyligen har gått in som näst största ägare i Pricer. Jag vet inte om han blev miljardär genom att hitta Egil Skallagrimssons gömda skatt (som signaturen "Raskesven" nämner) men jag vet att han är extremt duktig på att hitta affärer innan den stora massan dyker upp.

Mvh/Fredrik
 
Sälj korv! En bekant till en bekant tjände multum en sommar genom att gå runt på badstranden/i stan med en låda på magen och sälja korv (funkar ju även på vintern - nästan bättre då faktiskt). Korv kan man ju köpa jättebilligt i stor-stora förpackningar (likadant med korvbröd) och ketchup och senap kostar inte heller så mycket. Förtjänsten lär bli över förväntan!
 
Enklaste sättet att skapa en liten förmögenhet är att börja med en stor förmögenhet.

Med vänliga hälsningar,
Aina
 
det är klart!

det blir lite lättare om man är förmögen redan från början, men det är samtidigt roligare att kämpa själv (som jag :)) nu är tyvärr de flesta inte födda med guldsked i mun.

mvh marcus
 
Re: det är klart!

Varför länkar du inte direkt till ditt pyramidspel utan använder dig av tinyurl som mellanhand?

JL Profit -; sa:
Vi har dessutom ett mycket generöst partner program, där vi delar vinsten 50/50 med all partner som rekommenderar JL Biz Club vidare.

Kanske beror det på att den adressen man hamnar på är din partnersida och du tjänar pengar på varje människa som du lyckas lura med? Eller det kanske bara är av välvilja du vill dela med dig av detta otroliga tillfälle att tjäna pengar, visst...