16 kg + mat, det är vad min rygga väger när vi vandrar två stycken med kåta i bomull/poly, inklusive golv och eldspis, fiske etc. 3,5 kg bör du kunna minska, utan att skaffa mycket nytt eller göra stora ingrepp på rygga, tält eller sovsäck.
Utrustningsdetaljer är ju ofta smak och en kombination, dvs. det kan få följdverkningar att ta bort enskildheter, men följande skulle jag göra:
Sport T-shirt 120 bort
Långärmad Sport T-shirt 120-160 bort
shorts 335 bort
Fliströja 470 bort
Flanell skjorta 270 byt mot lika lätt mygg och vindtät snabbtorkande nylonskjorta eller dyligt om inte flanellskjortan har de egenskaperna
Skaljacka 1200 bort (finns inte alltför dyra skaljackor med membran i 400-600- gramsklassen)
Sandaler 2∙350=700 bort
3 Kalsonger 3∙90=270 bort (tvätta)
Handduk 175, minska 100 gram
Mobil 110 bort (impopulärt;-) )
Mellangas burk 220 bort
Det ger cirkus 3,6 kg bort.
Sedan skulle jag lägga till en lätt ylleunderställströja alt. lätt poly/ylleunderställtröja att gå i som alternativ till t-shirten under den vindtäta skjortan om det är kallt och ruggigt. Skönt vid raster och när lägret görs i ordning istället för en kall polyhistoria.
Raskesven
Utrustningsdetaljer är ju ofta smak och en kombination, dvs. det kan få följdverkningar att ta bort enskildheter, men följande skulle jag göra:
Sport T-shirt 120 bort
Långärmad Sport T-shirt 120-160 bort
shorts 335 bort
Fliströja 470 bort
Flanell skjorta 270 byt mot lika lätt mygg och vindtät snabbtorkande nylonskjorta eller dyligt om inte flanellskjortan har de egenskaperna
Skaljacka 1200 bort (finns inte alltför dyra skaljackor med membran i 400-600- gramsklassen)
Sandaler 2∙350=700 bort
3 Kalsonger 3∙90=270 bort (tvätta)
Handduk 175, minska 100 gram
Mobil 110 bort (impopulärt;-) )
Mellangas burk 220 bort
Det ger cirkus 3,6 kg bort.
Sedan skulle jag lägga till en lätt ylleunderställströja alt. lätt poly/ylleunderställtröja att gå i som alternativ till t-shirten under den vindtäta skjortan om det är kallt och ruggigt. Skönt vid raster och när lägret görs i ordning istället för en kall polyhistoria.
Raskesven