Jomenvisst. Det kan vi väl kalla en definitionsfråga då möjligen. Tills du presenterat mer underlag för ett sånt påstående kallar jag det opportunistiskt tyckande.
QUOTE]
Har du själv varit utomlands, i tex. Turkiet, Thailand mm. och besökt någon basar eller marknad ?
Här köper massor av svenska turister, kläder, klockor, parfymer, krimskrams mm, .
Jag misstänker starkt att att en stor majoritet av dessa turister inte kastar bort kläderna när det är dags att åka hem, utan att man tar med sig kläderna hem.
Jag misstänker även att majoriteten av dessa människor promenerar rakt genom tullen vid hemkomsten, utan att förtulla kläderna.
Tror man annorlunda så är man nog naiv.
Läs inläggen i debatten.
1700:- är OK för eget bruk.
Sedan innebär det inte att det är rätt att göra något bara för att andra oxå gör fel.
Jag får inte slå ihjäl någon bara för att det finns andra som gör det.
Nu verkar vi ju ha olika uppfattningar om vad som är rätt och riktig så smuggla på du, köp något fint för hundringen du sparar.
Men klaga inte när det inte finns någon butik i närheten när du behöver hjälp eller vill köpa något lite snabbt och smidigt.
Naiv är man när man tror att man kan göra som man vill utan att det får konsekvenser.