Jag har en, något tidigare, modell av Asaklitt 65. Den har väl hunnit bli fem, kanske sex, år vid det här laget och trots upprepade flygresor, på och avmönstringar från fartyg, packningar uppemot 30-40 kg och flera vandringar så är den knappt märkbart sliten. Blixtlås och bärremmar, peppar peppar, är helt opåverkade även om jag stundtals varit orolig. Regnskyddet, som följer med, är helt ok. Bärkomforten kan jag inte uttala mig om, eftersom jag aldrig brytt mig om att köpa eller testa en dyrare säck, men den duger mer än väl för mig.
Det enda minuset som jag tänkt på och antar att de flesta ryggsäckar har är att det blir hiskeligt varmt under bärkuddarna på ryggen på sommaren. Det kan jag utan problem leva med.
Jag är 190cm lång och väger in på 100kg för en storleksjämförelse.
Som sagt, det är en något äldre säck än den som säljs nu och jag har inte jämfört med dyrare eller lättare säckar. Om min säck kan ge en fingervisning så är den väl värd varenda krona av sina 399 och dessutom har jag aldrig haft problem att byta eller häva ett köp på CO om jag varit missnöjd. Köp den, gå hem, packa fullt och traska runt en mil eller två och gå tillbaka och byt om du inte är nöjd.
Det enda minuset som jag tänkt på och antar att de flesta ryggsäckar har är att det blir hiskeligt varmt under bärkuddarna på ryggen på sommaren. Det kan jag utan problem leva med.
Jag är 190cm lång och väger in på 100kg för en storleksjämförelse.
Som sagt, det är en något äldre säck än den som säljs nu och jag har inte jämfört med dyrare eller lättare säckar. Om min säck kan ge en fingervisning så är den väl värd varenda krona av sina 399 och dessutom har jag aldrig haft problem att byta eller häva ett köp på CO om jag varit missnöjd. Köp den, gå hem, packa fullt och traska runt en mil eller två och gå tillbaka och byt om du inte är nöjd.