Såja en natt till avklarad i tältet.
Här är en bild på ett av varje färg.
Och här är en på Veloce och Vaude Powerlizard
----------------------------------------------------------------------------------------------
Okej, vi provar igen. Dessa förb.... prylar som förstör, får dra fram datorn för att få nåt gjort..
Bild på vårt kära Veloce, i både grönt och oranget, som lovat.
Fick till pitchen ganska bra även om marken var lite ojämn o lutade en del. Ingen kondens denna gång, men bara 1 hund i tältet plus att det runt nollan och blåste en del hela natten.
Och från förra helgen, bredvid ett Vaude Powerlizard 1-2 UL.
Kan berätta om några skillnaderna jag märkte mellan Vaude PL och AA Veloce. Veloce är bra mycket enklare att sätta upp, stort tack vare bågkanalen. Att hålla på och knäppa fast tältet i bågen var inte det smidigaste och lättaste måste jag säga. Än värre om det är kallt och man är lite stressad/kall eller liknande.
Kanske är en rutinfråga också, första gången farbrorn satte upp det och han lyckades böja bågen för att klippa fast duken.
Däremot är det ju nästan 1 kg lättare och bra mycket mindre packvolym. Man märkte att duken var tunnare men det var också sämre dragkedjor. Färre fästpunkter, bara 2 stormlinor. Mycket dåliga alu-pinnar, den raka typen.
Annars var Vaude tältet ganska rymligt, något lägre än Veloce, men kändes ändå ganska rymligt. Inte riktigt lika stort förstås men inte dumt. Liknande absid också.
Största nackdelen med PL, de 2 småpinnarna på varje kortsida, väldigt pilligt att få igenom en liten ögla och sen fast uppe o nere. Bra mycket svårare att få en fin, tight pitch än Veloce.
Nåja, lite lång post men jag hade ju lovat...