Då har man haft en fin försommarnatt i Østmarka utanför Oslo, i Hotell Veloce.
Jag och kompisen hade god plats bredvid varandra - det är klart, det hade inte riktigt funkat om vi bägge hade tagit med våra Exped SynMat LW men nu med 51cm breda liggunderlag så blev det alldeles strålande...
Jag tog mig äntligen tid att pitcha med stormlinor, kändes skönt nu att få upp tältet 'ordentligt' (även om jag inte fick använt linorna vid tältbågen pga stora stenhällar).
Men, jag försökte mig på Silenhags numera berömda W-formation på linorna i fotändan - det funkade inte alls för mig! :-S Jag kände liksom att jag drog ihop tältet i fotändan i stället för att sträcka det, så jag valde 3 separata fästpunkter i stället. Kanske jag försöker igen senare, känner att jag inte helt landade med uppsättningarna...
Och massa stormlina kvar att gå på.
Däremot så har jag satt dit några nyckelringar vid infästningen till stormlinorna, så att de skulle glida bättre. 19,50kr hos Clas var en mycket väl värd investering!
Och så märker jag att jag är 'Kärringen mot strömmen' här, för jag gillar verkligen de smala tältpinnarna, och jag tycker att v-pinnarna bara är klumpiga och jobbiga. IMHO
Bifogar några bilder...