Storebror ser dig redan idag, vare sig du vill eller ej...Ja vill man ha ett storebrorssamhälle så...
Men en hjälmlag skulle faktiskt kunna bli en vettig lag, precis som bilbälteslagen är idag. Men du kanske ogillar "fegsnören"?
/Niklas
Storebror ser dig redan idag, vare sig du vill eller ej...Ja vill man ha ett storebrorssamhälle så...
Jag använder alltid cykelhjälm givetvis, men skulle staten tvinga mig, skulle jag överväga sombrero istället. Tror inte på lagar om sånt. Det måste man få välja själv.Storebror ser dig redan idag, vare sig du vill eller ej...
Men en hjälmlag skulle faktiskt kunna bli en vettig lag, precis som bilbälteslagen är idag. Men du kanske ogillar "fegsnören"?
/Niklas
Ja vill man ha ett storebrorssamhälle så...
Jo, det är väl därför som hjälm används på rallytävlingar och dylikt.Jag använder alltid cykelhjälm givetvis, men skulle staten tvinga mig, skulle jag överväga sombrero istället. Tror inte på lagar om sånt. Det måste man få välja själv.
Hjälm kan ju va bra vid bilkörning också, eller när man promenerar.
Ingenting. Hen ville bara visa upp sig.Å vad har detta med reflexer att göra?
/Niklas
Välkommen till Utsidan. Här ger vi oss aldrig i diskussionerna! 🤣Hur orkar ni? 😂
Hej igen Patrick,Varför är det då inte lagstadgad högsta hastighet 30 km/h i mörker vid möte/halvljus på vägar utan gatubelysning?
Det är ju den hastighet som gör att man hinner bromsa då man får syn på en mörkklädd person enligt mitt tidigare inlägg.
Lyckligtvis är de flesta så ödmjuka att de bär reflex och/eller lampa på mörk väg.
/Patrik
Bättre ta körkortet av alla gubbar som inte kan köra som folk.Det finns fler, som vill ha obligatorisk reflex i mörkret och i Finlad + Baltikum är det redan ett lagkrav. https://carup.se/kravet-ny-lag-for-alla-gaende-i-sverige/
/Niklas
Eller bura in alla fotgängare som vägrar reflexer...Bättre ta körkortet av alla gubbar som inte kan köra som folk.
Nej.Eller bura in alla fotgängare som vägrar reflexer...
/Niklas
Varför inte. Då lär ju sig de reflexlösa fotgängarna att de gör fel.