• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

anonymitet (forts)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
För att föra tråden tillbaka lite grann mot ursprunget... Rätta mig om jag har fel, Slotte men hade inte du bild på dig själv i presentationen förr? Jag vill minnas en mörk främling, inte helt olik fantombilden på Palmemördaren. Jag vet, du var sex år när det hände.
I vilket fall är den borta o enligt andras eftersökningar har du antingen skyddade personuppgifter eller ljugit vid registreringen...

Tack för sakligt inlägg! Ja, grejen är den att jag har inte kamera, det har varit helt omöjligt att fixa fram ett ordentligt foto, jag lovar att jag inte har råd att ha en kamera, OK så det är 2008 nu men det är ändå svårt.

Det är sorgligt att inte ha något ordentligt foto.

Vättlefjäll;372138 sa:
För att föra tråden tillbaka lite grann mot ursprunget... Rätta mig om jag har fel, Slotte men hade inte du bild på dig själv i presentationen förr?...

Tack för sakligt inlägg! Ja, grejen är den att jag har inte kamera, det har varit helt omöjligt att fixa fram ett ordentligt foto, jag lovar att jag inte har råd att ha en kamera, OK så det är 2008 nu men det är ändå svårt.

Det är sorgligt att inte ha något ordentligt foto.

Men du skrev ju i en annan tråd:

T.ex. ikväll får jag körningar oavbrutet, hinner inte vila många sekunder.
Endast fysiken, att äta, om cykeln håller eller inte, sätter stopp för vad jag kan tjäna. Folk betalar fan med 1000-kronors-sedlar varannan dag.

Så dyr är inte en kamera...

Jävla besserwisser, jag sade inte att det kommer i LÖN. Det är en massa kostnader, jag har inte 100% provision!

Folk är våldsamma mot mig, de rycker och sliter i cykeln för hundratals kronor. Och största kostnaden är bakhjulen, hjulen pajar för typ 500 kronor i veckan per arbetare, bara de alltså.

OK, jag har betydligt mindre kostnader än taxibilar, visst. Men taxibilarna har möjlighet att anpassa efter vad de känner för, de sitter ju bara på sina feta arslen och tar beställningar. Vi får bara hälften av omsättningen från förbeställningar.

Och som sagt, fysiken sätter gränser och just nu t.ex. känner jag mig lite utpumpad och i behov av semester. Plus att det är säsongsjobb. Visst, jag har annat jobb på vintern, men som sagt.

Du tror på fullt allvar att jag inte vill satsa på kärnverksamheten istället. Istället för att köpa en kamera för 500 kronor så tar jag 500 kronor mindre företagslån. Jag kommer att hamna ta ett extremt stor företagslån och verkligen lida. Vad tror Du det här är för bransch egenltigen? Jag får hiskliga utgifter för lånet ju!

Men du skrev ju i en annan tråd:

Så dyr är inte en kamera...

Ja, det var det, och jag är ledsen att jag svor, jag skulle precis redigera bort svordomen men nu har Du redan svarat inom några minuter.

Blir bara iriterad när folk tror att jag skor mig på det här hur mycket som helst bara för att jag får styra stan lite.

Jag kör sönder cyklarna hela tiden, men det tål att jämföras med hur bra jag jobbar. Och våldsamheterna kostar företaget tre-fem ggr mer än egna tabbar.

Det var inte jag som skröt om pengar, det var du:cool:

slutte.. ett litet tips, trots din otroligt erkända intelligens och din fint justerade intuition så verkar du ganska blind.. ett råd på vägen, tro inte att alla i din omgivning är oerfarna idioter, det finns folk här på utsidan så har gjort betydligt mycke brutalare grejer än att jobba som cykel-taxi i Stockholm, betänk detta innan du fortsätter att göra dig till åtlöje..

Ja, OK, Patric, det där var ett gott råd, det är sant, jag måste vara ödmjukare.

Så jag ber om ursäkt av de som har gjort betydligt brutalare grejer. Jag tänkte inte på det fullt så mycket i denna diskussion som jag borde gjort.

Men grejen är den, att nu har jag inte längre någon dator att sitta vid (nej, jag har inte råd med internet hemma f.n.) + att jag är utmattad av den här diskussionen och den andra långa tråden (den som Mija F startade). Jag tänker inte fortsätta dra som ett lok i Sidewalk Express - det är för dyrt i längden.

slutte.. ett litet tips, trots din otroligt erkända intelligens och din fint justerade intuition så verkar du ganska blind.. ett råd på vägen, tro inte att alla i din omgivning är oerfarna idioter, det finns folk här på utsidan så har gjort betydligt mycke brutalare grejer än att jobba som cykel-taxi i Stockholm, betänk detta innan du fortsätter att göra dig till åtlöje..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg