Visst är det personangrepp:
Glenn oc och Joanna antyder en del saker de inte vet något om, t ex det om myggbetten (vilket varken var ironi eller stolthet, helt enkelt information). Jag tänker inte förklara något om händelsen eftersom Glenn oc och Joanna, bl a, är väldigt bra på att dra egna slutsatser oavsett innehåll.
Även om huruvida man har styrkan att hålla i sina barn. Vet de ens vilken brant mBengtson skriver om? Den blir flack nertill och om man skulle halka eller åka frivilligt kommer man inte ens ända ner. Det är sant att det fanns några stenar som stack upp, ungefär 3 st och inte många partier som mBengtson skriver, och det var dessutom på det flacka.
Det var inget rekordförsök heller, det var ett vanligt försök att bestiga toppen. Vi lyckades och det råkade eventuellt vara ett rekord. Vi lyckades för vi var ordentligt förberedda och försiktiga, och visste precis allt som gick att veta i förväg: allt om vädret, om myggen, om leden, och vi har mycket övning bakom oss. Detta är svar som jag inte fått i detta forumet.
Och så farligt är inte Kebne: om en tre-åring klarar det oskadd så ska ni nog istället hoppa på alla dårar som skadar sig på väg upp och ner för berget. Det är inte vi som gjort något fel: det är de som skadar sig/går vilse som är de som felat.
Patrik L: jodå, det är sant att det inte är så kul att komma tillbaka till forumet, men det är något jag tänkt på några veckor. Folk här verkar väldigt upptagna med sin egna expertis och är snabba på att hoppa på någon oavsett. Dåligt även av admin att inte vara mer av en moderator angående påhopp.
Jag kanske låter överdrivande, men det känner jag inte att jag gör. Visst allt allt är en subjektiv uppfattning, och du skriver att kebne inte är så farligt, om en tre-åring klarar det. Men det handlar ju inte om det. Vad tror du hade hänt om din tre-åring hade ramlat när frugan stod med ryggen mot honom på toppen av kanan? 10 meter nedanför började ett stort parti av stenar, ungefär 25 meter brett som gick åt höger. Man kan omöjligen ha koll på den typen av situation, i det vädret utan att vara inbunden i rep. Att tro något annat är faktiskt att lita lite väl mycket på sina förmågor. Som sagt var det mycket imponerande att se småttingarna, och en gnutta inspirerande. Jag klagar inte på er, däremot tror jag att olyckor händer för man inte riktigt ser allvaret förren det är för sent. Och folk verkar faktiskt inte lära sig av alla olyckor.
Kämpa på, men precis som du skrev, så var det en person som bröt benet på det stället. Och vad jag förstod var det väl någon som ramlade och bröt armar, ben och fick skallfraktur på söndagen som missbedömde en betydligt flackare snöbrant med mindre stenpartier.