Jag håller med dig i sak, typ, men jag tycker det är jäkligt tragiskt att presentera en expedition som:
För första gången någonsin ska en expedition ta sig från Nordpolen till Sydpolen utan motor. Via Grönland, Nord- och Sydamerika ska äventyraren Johan Ernst Nilson cykla, segla, åka hundspann och kitesurfa från norr till söder.
och sedan ha tillräckligt mycket finstilt för att kunna flyga hela vägen, kasta några tusenlappar på "klimatkompensering" och påstå att man klarat expeditionen. Ärligt talat, jag tycker inte sånt hör hemma inom friluftsliv. Pratar jag med en telefonförsäljare så är det ungefär vad jag väntar mig, men att det här resonemanget tar sig in i expeditionssvängen är jag inte ett dugg komfortabel med.
Jag håller helt med dig.
Expeditionen är som ett dåligt mobilabonemang där det med stora bokstäver basuneras ut att saker och ting endast kostar 1kr.
För att sedan när man läser vidare får en nota på 4374kr...
Att sån skit även kommit in i den här branschen är tragiskt. Väldigt tragiskt.
Det är ju snarare det man kan ha invändningar emot, snarare än att han använde ett flygplan för mycket eller en motorbåt.
För enligt expeditionen får andra hjälpmedel användas där naturkraft är omöjligt.
Visst, Kanske smart att skriva in en hjälplina.
Men enligt mig är det ju just hjälplinor som gör denna typ av "äventyr" så himla medelsvensson.
Ja, i det här fallet är det ju under det. Då följebil och hela köret är med.
Och rent krasst skulle han även kunna hoppa in i följebilen och åka med en sväng och ändå hålla sig inom expeditionens ramar. Bara att påstå att naturkraft va omöjligt och skylla på skada, tidsaspekter eller vad som helst.
Bilderna däremot är ju en sorglig historia men förklaras garanterat av att det är nån annan än JEN som sitter och skriver o lägger ut dessa bilder. Googlar upp lite sjyssta images tillsammans med den text som ska läggas ut...
Om ni vill ha en story med RIKTIGA bilder så följ mig på
www.travelante.se , haha.