Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson

Yes. Om jag kommer ihag ratt sa borjade Johan sin aventyrskarriar med 3 resor till Afrika. Forst cyklade han. Sen paddlade han. Och vid tredje resan sa flog han en gummibat med vingar och propeller over Europa. Grymt coola resor i mitt tycke. Men det ar ju valdigt tveksamt om han passerade sa manga lander att det borjar narma sig 100. Det finns val bara 45 lander i Europa.

Yes. Om jag kommer ihag ratt sa borjade Johan sin aventyrskarriar med 3 resor till Afrika. Forst cyklade han. Sen paddlade han. Och vid tredje resan sa flog han en gummibat med vingar och propeller over Europa. Grymt coola resor i mitt tycke. Men det ar ju valdigt tveksamt om han passerade sa manga lander att det borjar narma sig 100. Det finns val bara 45 lander i Europa.

Aha, jo, har faktiskt sett en sån (samma tanke iaf) på blocket, och tjatat på min pojkvän om att man *visst* behöver en flygande gummibåt :D. Verkar fett coolt iaf!

Aha, jo, har faktiskt sett en sån (samma tanke iaf) på blocket, och tjatat på min pojkvän om att man *visst* behöver en flygande gummibåt :D. Verkar fett coolt iaf!

Ok, det känns som en bra pryl för nästa expedition :).

Expeditionsbegreppet, liksom fenomenet "land" i bemärkelsen statsbildning verkar töjbart. I den andan får undertecknad lov att meddela att förr-förra expeditionen inbegrep en 30 mil lång taxiresa (längre än någon tidigare färdats med taxi norr om polcirkeln..?) och dessutom avverkades 3 länder till fots, det senare på mindre än en minut.

//J

"Expedition" säljer väl bättre i media. För det mesta och för de flesta handlar det snarare om "äventyrsresor". (Och vad är sedan ett "äventyr", för dig, mig, andra?..)

Jag tycker nog en "riktig" expedition ska gå till "vita fläckar på kartan",områden dit ingen utomstående/besökande varit och dokumenterat och såna finns det ju inte många kvar på planeten. Knappt något alls förutom i de djupa haven. Och .tex. ännu inte upptäckta/utforskade större grottsystem... Kanske nåt bergsområde här och var, någon del av amazonas djungel, etc.

Om man kallar sin resa för expedition för att man "utforskar sig själv och hur man reagerar och utvecklas av erfarenheter å utmaninngar etc etc" , då är det bara långsökt.

Kan ju hända att JEN inkluderar sina kommersiella äventyrsresor med klienter i siffran 30/100 också. Han har väl gjort en radda resor med grupper till Kilimanjaro m.m.

Så mycket av detta handlar om definitioner

Kan ju hända att JEN inkluderar sina kommersiella äventyrsresor med klienter i siffran 30/100 också. Han har väl gjort en radda resor med grupper till Kilimanjaro m.m.

Om man raknar samma land flera ganger sa stammer det nog. 10 ganger Frankrike. 5 ganger Tanzania osv.

Jag tankte 100 OLIKA lander vilket ligger nara till hands nar man skriver "100 countries".

Och nu är den Kinesiska boliviabilden borta från JEN:s fb-sida....

Det var som tusan. Ja alla hans vanner trodde ju att han cyklat den dar vagen och var mycket imponerade.

Han la nyligen ut ett bildspel pa Facebook fran Death Road i Bolivia nar han cyklade dar. Det ar bara det att bilderna visar att Johan korde den nedfor. Vilket ar lite konstigt eftersom det ar motsatta hallet mot vad han cyklar.

Nagon mer som reagerat pa det och kanske sitter pa en forklaring?

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Mot Alla Odds vs Ingen Grenser Expeditioner 27
segler bästa bilväg mot grekland, följa med? Expeditioner 1
dhillon Mot Asien Expeditioner 10

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg