klart man sparkar en hund som kommer fram till ens egen kopplade hund i skogen om man inte anser det lämpligt att låta dem mötas.
det har jag gjort massor av gånger. Givetvis symboliska sparkar. Hundar är sociala djur och det ska vara en riktigt knäpp hund om den inte svarar på en symbolisk fot.
Sparkar man en hund på allvar för att skada den man ju ta konsekvenserna.
Är det en fight så särar man på hundarna. Verkar mycket lättare att fånga och hålla en hund än att slå ihjäl den???
Men om den extremt osannolika situationen skulle uppstå att ens hund blir allvarligt attackerad av en annan hund och det av någon outgrundlig anledning är enkelt att slå ihjäl den men omöjligt att hålla fast den så visst, slå ihjäl den. Men jag fattar inte varför man vill göra en stor grej av något som i princip aldrig kommer inträffa.
Om en symbolisk spark inte funkar satsar jag på att få tag på bakbenen och lyfter dem högt för att passivisera hunden.
Att hugga en hund med kniv gör man nog bara i fantasin eller i diverse hot. Yxa kanske men vem fan har yxa på sig när det kommer en hund? Låter helt sjukt och betydligt farligare än de vanliga metoderna.