Angående björndebatten.

Den enda jämförelsen som jag tycker är relevant är:

Hur stor risk är det att jag blir dödad/skadad om jag träffar på en björn respektive en geting?

Det där är vad jag läste. Men om du tänkte något annat än du skrev är det förstås inte så lätt att se. Det kan du ha rätt i.

Och om du följer ditt eget resonemang (det du skrev, alltså, inte det du eventuellt tänker) hamnar du precis där: Du är emot alla potentiellt farliga djur. Bort med dem. Jag tycker att det är ett horribelt sätt att resonera.

Men förmodligen har du rätt. Jag är dum i huvudet. Mina 2.0 på högskoleprovet var ren flax. Båda gångerna jag skrev det.

Det är förmodligen också min bristande begåvning som gör att du inte bemött ett enda av mina argument. My bad.

Men förmodligen har du rätt. Jag är dum i huvudet. Mina 2.0 på högskoleprovet var ren flax. Båda gångerna jag skrev det.

Hmmm.... Jag visste inte att högskoleprovet mätte huruvida man är dum i huvudet eller inte. Jag trodde att meningen med högskoleprovet var att mäta förutsättningarna för framgångsrika högskolestudier.

Nja. Delar av högskoleprovet är en form av intelligenstest. Bland annat den del som, när jag skrev det åtminstone, är av typen "Du vet A, du vet B. Går det att förutsäga resultatet C med hjälp av informationen A, informationen B, informationen A och B tillsammans, eller inte alls". Ett logiktest, alltså.

Utöver det ingick om jag minns rätt språktest/ordkunskap, läsförståelse, förmåga att vaska ut info ur en text, allmänbildning och eventuellt något mer som jag inte minns.

Högskoleprovet är inget renodlat intelligenstest. Å andra sidan är definitionen av intelligens "det man mäter med IQ-test", så jag vet inte hur mycket det begreppet egentligen säger. Men jag vill nog påstå att man har svårt att skriva bra på högskoleprovet om man är dum i huvudet. Jag skulle själv inte ge mig på att skriva det bakfull.

lillspöket;389499 Du är emot alla potentiellt farliga djur. Bort med dem. Jag tycker att det är ett horribelt sätt att resonera.
Jag HAR ALDRIG sagt att jag är emot farliga djur, jag skrev att de som löper störst risk att stöta på björn bör ha störst inflytande i frågan.

Jag HAR ALDRIG påstått att Du är dum, däremot har Du kallat mej för dum ett flertal gånger.

Det är förmodligen också min bristande begåvning som gör att du inte bemött ett enda av mina argument. My bad.
Jag förstår inte varför jag ska bemöta argument som Du framför som respons på åsikter som Du påstår att jag har, fast jag aldrig ens framfört dom. Hoppas att dina 2.0 reder ut betydelsen av den meningen.

Men ditt sätt att tänka är intressant. För om det är risken att bli döda OM man råkar stöta på ett aggresivt djur som räknas, så innebär det att det egentligen är alla djur stora/vassa/giftiga nog att jkada en människa du är emot. Alltså tycker du att björnar ska utrotas.
Exempel på vad Du påstår att jag tänker fast jag överhuvudtaget inte ens tycker det.

a1) så väldigt få är rädda för häxor i det här landet nuförtiden
a2) det är så förhållandevis simpelt att komma tillrätta med flygrädsla och andra fobier (KBT funkar utmärkt)
a3) jag är mycket mindre nervös för borrelia nu när jag vet att det tar två dygn för fästingar att sprida smittan
b1) rädsla inte är skäl nog att förbjuda hundar, som ju skadar folk varje år
b2) rädsla inte är skäl nog att förbjuda bilar, som ju dödar folk varje år
b3) rädsla inte är skäl nog att förbjuda dig, som ju är skrämmande dum
Är detta dina begåvade argument som jag borde bemöta, och varför det i så fall?

Du är antingen dum, obildad eller bådadera.
Eller detta?

Jag känner mig oerhört underlägsen i jämförelse med ditt blixtrande 2.0 intellekt. Tänk jag har aldrig ens gjort högskoleprovet. Jag behövde i och för sig inte det heller, kom in i alla fall.

haha.. snart kommer killen som "nästan" kom med i mensa.. den här tråden har gått från klarhet till klarhet, nu mäter ni ostbåge, det är helt enkelt lysande!!

Sen tar vi pectoralis major, då får Du också vara med;).
Tur att vi inte använder webbkamera, så vi kan ljuga hur mycket som helst!
Jag är inte bara smartast jag är starkast också.

Senast ändrad:
Fanken, jag då ? få inte ja va määääääääääää?????
Baj de väj, ja haddde fakktissktd 115 på dä däringa Iqu tässtet i vetennskapenns väld sisst....

Grabbar, jag tycker att ni har förändrats. Ni fnissar som tjejer och säger snälla saker till varann. Är det ett resultat av Pridefestival-tråden kanske?
Vi män snackar bänkpress och mäter ostbåge här, ni grabbar som hellre käkar ostbågar får starta en egen tråd om "Björn"jakt.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Stordrulen Rättsrötevarning angående Svensk Viltförvaltning ? Jakt 5
arntur en fråga angående trofejakt. Jakt 48

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg