Jag måste till och med citera mig själv, hur får Du mitt inlägg ovan att betyda:
Det andra argumentet som Du invänder mot, att rädsla minskar med avstånd är Du ett levande bevis för, det går bra att kalla någon dum och obildad som anonym på ett forum. Det skulle Du inte våga irl, i vilket fall som helst så skulle Du inte överleva det.
Min vana att skriva Du med stor bokstav handlar om att jag vill visa respekt mot den jag tilltalar. Du förtjänar förmodligen bara ett gement "du" som du själv så självkritiskt påpekar.
Så det är respektfullt att hota någon till livet bara man gör det med stort "D"?
Du e för skön. Dessutom: Vill du visa respekt på det där härliga gammaldags viset, får du allt ta och skriva "Ni". "Du" är informellt. Tro mig, jag har skrivandet som yrke.
Nu är jag ingen våldsam karl. Jag har skickat folk till sjukhuset och förr, jag har inga planer på att göra det igen. När argumenten tryter tar nävarna vi, men jag har argument så det räcker. Men rädd är jag inte; inte för björnen, inte för dig.
Till sist: Hur får jag ditt argument att...? Jag läser innantill.
"Den enda jämförelsen som jag tycker är relevant är:
Hur stor risk är det att jag blir dödad/skadad om jag träffar på en björn respektive en geting?"
När du sedan påpekar att rädsla är skäl nog att skjuta djur och att det är de som är rädda som ska besluta..ja, då har jag svårt att komma till någon anna slutsats. Men om det är så att jag missuppfattat något, så upplys mig. Som jag sa tidigare, har jag fel är jag beredd att be om ursäkt. Men då får du fan överbevisa mig först.
Och bara för att klargöra: Att hota mig till livet duger inte som argument.