Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Alternativ till Trangias brännarkopp för Optimus Polaris konvertering på Trangia kök
Du kan få låna en kopp av mig (jag har en i bra-att-ha-asken)
- om du bevakar Trangia och ser till att jag får en tillbaks när de väl finns att få igen...
/Odd
- om du bevakar Trangia och ser till att jag får en tillbaks när de väl finns att få igen...
/Odd
Det är väl inte säkert att de kommer att tillverkas igen? Som jag förstår det så har Trangia ingen egen multifuelbrännare längre, och då kan man undra om de har intresse för att tillverka hållare till brännare från andra fabrikat?
Det är väl inte säkert att de kommer att tillverkas igen? Som jag förstår det så har Trangia ingen egen multifuelbrännare längre, och då kan man undra om de har intresse för att tillverka hållare till brännare från andra fabrikat?
Trangia har haft problem med stålpressen, men nu har X2 börjat levereras till ex Widforss, och enligt Trangia så ska separata koppar också ut till webshopen.
/Odd
Hade helt missat ditt inlägg. Jag tackar ödmjukaste för erbjudandet men fjäskade rejält för transistor och har nu fått tag i en kopp
Vet att jag sett en guide här på forumet där man gjorde ett nytt hål. Var det du som gjorde den?
Jag upplevde att hålet behövde vara större än 15mm. Närmare 18mm för att bygeln skulle gå igenom. Jag borrade även upp koppen och spännet till 10mm så att brännaren passade bättre. Upplevde att den drog snett och man var tvungen att ha muttern bakochfram. Nu sitter muttern på rätt håll och koppen är rak. Den har ju en halv cirkel under för att låsa fast i de vanliga fötterna.
Ja det gör ju det. Jag fick Mail om att den fanns i lager några dagar efter att jag fick min. Känns ju konstigt att dom inte visste det när jag mailade mitt sista Mail.
Jag beställde en direkt och fick hem den igår. Jag är föga imponerad av precisionen i tillverkningen. Den där fjädern som ska låsa fast koppen i vinskyddet passar dåligt i hålen, och ger ingen större låseffekt.